GMOT

Algemeen => Show & Tell => Topic gestart door: SLiV op 05 November 2017, 16:35:57



Titel: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 05 November 2017, 16:35:57
Yo luitjes.

Een vriend en ik zijn een spel genaamd Epicinium (https://github.com/SLiV9/epicinium) aan het bouwen.

(https://i.imgur.com/fXbuIBB.gif) (https://i.imgur.com/fXbuIBB)

Het is een soort Advance Wars met gelijktijdige beurten in plaats van turn based, maar de crux is dat het milieu een belangrijke rol speelt. Hoe meer industrie je bouwt om tanks te produceren, hoe meer je de seizoenen verkloot waardoor het veel te warm wordt in de zomer en veel te koud in de winter. Ook kan je al dan niet per ongeluk bomen en steden kapotschieten en loopgraven graven, maar daar is je bevolking niet heel blij mee. Steden groeien niet als de omgeving te kut is, en dan leveren ze dus ook minder geld op.

(http://i.imgur.com/RLkeejs.gif) (https://imgur.com/RLkeejs)

Het is een cross-platform multiplayer spel voor Windows, Mac en Linux. Het is geschreven in C++ met SDL en OpenGL, en we willen het uiteindelijk open source maken. We hebben gister een versie uitgebracht met werkend lobby systeem, online AI, observer mode en de optie om replays van potjes te kijken.

(http://i.imgur.com/uJZQcmY.gif) (https://imgur.com/uJZQcmY)

Als je zin hebt om een potje te doen, log in en doe een potje tegen de AI of zoek iemand op onze discord server (https://discord.gg/Wjb8uR2) om tegen te spelen. We zijn vooral op zoek naar feedback over wat er leuk is en wat niet, of de rol van het milieu duidelijk is en of er bugs zijn natuurlijk. Er is ook een korte tutorial pagina (https://github.com/SLiV9/epicinium/blob/master/Tutorial.md) omdat we nog geen in-game tutorial hebben.

Downloads (https://github.com/SLiV9/epicinium/releases/latest)

Doei.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: Armogohma op 05 November 2017, 19:26:15
Leuk spel, snap er nog geen kut van, maar ziet er leuk uit en werkt (denk ik?) soepel. Mis wel wat muziek en geluidjes. 50 euro bouw ik muziek en geluid.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: kaas1 op 05 November 2017, 19:54:26
Wohh ziet er nice uit. Ben benieuwd hoe "gelijktijdige beurten" gaat werken..


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 05 November 2017, 21:36:43
Leuk spel, snap er nog geen kut van, maar ziet er leuk uit en werkt (denk ik?) soepel. Mis wel wat muziek en geluidjes. 50 euro bouw ik muziek en geluid.
Was jij Eindbaas? Je was je tweede potje slachtoffer van een bug waardoor je aan de verkeerde kant van de map spawnde, die expres verzwakt was om het makkelijker te maken. :eyes: Dat is inmiddels gefixt.

Muziek en geluid ontbreken inderdaad nog.

Ben benieuwd hoe "gelijktijdige beurten" gaat werken..
Je geeft tijdens de planning phase vijf orders, zonder dat je weet welke orders je tegenstander gaat opsturen. Dan volgt de action phase waarin om en om van elke speler een unit zijn order opvolgt. Het kan dus zijn dat je een unit beveelt een stad in te nemen, maar dat hij al dood is voordat hij aan de beurt is. Of dat je je tanks beveelt een leeg grasveld te bombarderen in de hoop dat de tegenstander daarheen gaat lopen.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: ShroomProductions op 05 November 2017, 23:32:15
dope, zal binnenkort eens spelen


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: kaas1 op 06 November 2017, 11:26:21
Je geeft tijdens de planning phase vijf orders, zonder dat je weet welke orders je tegenstander gaat opsturen. Dan volgt de action phase waarin om en om van elke speler een unit zijn order opvolgt. Het kan dus zijn dat je een unit beveelt een stad in te nemen, maar dat hij al dood is voordat hij aan de beurt is. Of dat je je tanks beveelt een leeg grasveld te bombarderen in de hoop dat de tegenstander daarheen gaat lopen.
Oh dat klinkt wel interessant.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: ShroomProductions op 06 November 2017, 13:00:45
Doet me een beetje aan het spel gangsters denken met een planning en een action phase.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gangsters:_Organized_Crime


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 25 November 2017, 13:56:07
We hebben gister versie 0.8.0 (https://github.com/SLiV9/epicinium/releases/latest) uitgebracht, die rating punten introduceert en vanaf nu zichzelf kan updaten.

(http://i.imgur.com/ky1iMTX.gif) (https://imgur.com/ky1iMTX)

We gaan proberen op de zaterdagavonden altijd online te zijn zodat er dan een wat hogere concentratie spelers is. Oh, en als er toevallig iemand hier ook aan de UvA op Science Park studeert / heeft gestudeerd, maandagmiddag van 17:00 to 22:00 organiseren we met samen de VIA een beta playtest (https://www.facebook.com/events/511360622570899/).


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 22 Oktober 2018, 12:55:09
Hee luitjes, even een update.

De game zit inmiddels in closed beta versie 0.30.0 (release notes (https://github.com/SLiV9/epicinium/blob/master/RELEASENOTES.md)), en we werken nu naar een kickstarter toe, die 1 november live gaat. We hebben het laatste jaar heel wat gameplay reworks, graphische verbeteringen en bugfixes toegevoegd. Zo is het temperatuur vervangen door een nieuws cumulatief global warmingsysteem, is de Militia toegevoegd, zijn de weather effects zoals Firestorm duidelijker en kan je je orders drag-n-droppen om de volgorde te veranderen.

(https://i.imgur.com/cSXkiQq.gif)
(https://i.imgur.com/TXxJlGf.gif)
(https://i.imgur.com/aFzqs2Q.gif)
(https://i.imgur.com/MLn60Zg.gif)

We hebben een Discord (https://epicinium.nl/discord) en al een aardig aantal spelers; vooral veel Russen, wat interessant is. Daar hosten we ook mini-toernooitjes enzo, en we hebben Discord RIch Presence geintegreerd dus je kan direct vanaf Discord iemands lobby joinen of z'n game spectaten. Ook hebben we in-game een challenge mode toegevoegd: in de huidige challenge hebben alle units +2 snelheid, dus rushes zijn extra effectief en in het bijzonder de normaal zo trage zeppelin is extra sterk.

Het is nu een closed beta, maar als je de Discord joint kan ik wel een key regelen. (A)


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: sasbom op 22 Oktober 2018, 12:58:59
ik vind t er cool uitzien xD

ik vond advanced war altijd cool en dit lijkt wel coole mechanics te hebben
ik hoef geen key want ik heb nooit tijd

thanks for the update :D

succes met de kickstarter


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: freako op 22 Oktober 2018, 15:03:47
Ziet er tof uit, spijtig dat ik niet meer game.
Als ik jou was zou ik wel de naam van de game veranderen in iets simpels zoals “Tile Wars” ofzo.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 24 Oktober 2018, 08:47:05
ik vind t er cool uitzien xD

ik vond advanced war altijd cool en dit lijkt wel coole mechanics te hebben
Bedankt!

Als ik jou was zou ik wel de naam van de game veranderen in iets simpels zoals “Tile Wars” ofzo.
Dan vind je ons dus nooit meer met google, en dan lijken we een soort goedkope iOS advance wars clone.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 02 November 2018, 19:49:20
Hee luitjes, Epicinium staat nu op Kickstarter (https://www.kickstarter.com/projects/1757627321/epicinium-environmental-turn-based-strategy)! :o

(http://i.imgur.com/PbIKc0b.png) (https://www.kickstarter.com/projects/1757627321/epicinium-environmental-turn-based-strategy)

We hebben al flink wat geld opgehaald in de eerste 24 uur, maar we moeten ook nog wel een endje. Naast dat je mij m'n droombaan in kan helpen en dat je natuurlijk het spel krijgt, hebben we ook allemaal andere toffe rewards, zoals deze skinset die je in-game kan gebruiken:

(https://epicinium.nl/kickstarter-gifs/nightgear.gif)

Naast dat je kan helpen door te backen, zou het ook al heel tof zijn als je ons deelt op twitter (https://twitter.com/EpiciniumGame/status/1057969816332615682) of op facebook (https://www.facebook.com/EpiciniumStrategy/posts/484624052027790). Als genoeg mensen ons delen, worden er ook wat interessante game modes ge-unlockt, zoals 16-speler multiplayer of een Battle Royale modus.

Groetjes!


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: kaas1 op 02 November 2018, 19:59:26
Nice, succes met je kickstarter!
Also ik zie nu pas dat het Epicinium is en niet Epicunium :P
Also 5655 euro, 44 backers = gemiddeld 128 euro per backer.. Dat is best wel sick


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: freako op 02 November 2018, 21:21:33
Ik zou de 30k nemen en gewoon eeuwig een beta blijven zoals de 584937x kickstarter game. 👀


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: SLiV op 03 November 2018, 21:50:03
Nice, succes met je kickstarter!
Also ik zie nu pas dat het Epicinium is en niet Epicunium :P
Also 5655 euro, 44 backers = gemiddeld 128 euro per backer.. Dat is best wel sick
Dank je! Ja er zitten wat hele grote backers tussen. De Final Boss tier was heel snel weg! :o

Ik zou de 30k nemen en gewoon eeuwig een beta blijven zoals de 584937x kickstarter game. 👀
Als we Augustus volgend jaar het spel nog niet af hebben, is die 30k ook allang op, dus dan zijn we alsnog failliet. :P

Al die kickstarters die eeuwig in beta blijven, hadden of veel meer geld, of werden ook zonder kickstarter al gefinancieerd, bijvoorbeeld door een publisher.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: Nickienator op 03 November 2018, 23:03:28
Ja, voor mij zijn het de projectjes die er toch wel komen maar lekker extra willen cashen die Kickstarter verpest hebben.

Veel succes, maar jullie zullen er flink aan moeten trekken. €10.000-15.000 halen jullie op deze koers gok ik.


Titel: Re: Epicinium - wargame waar het milieu een rol speelt
Bericht door: kaas1 op 06 December 2018, 16:41:37
11000, goed gegokt