GMOT
Nieuws:
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 25 Maart 2019, 02:21:28


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 142
1  Algemeen / Algemene Discussies / Re: Ik vond het een mooie tijd Gepost op: 03 Februari 2019, 20:36:07
Dank je!
2  Computers & Elektronica / Games / Re: Rocket League Gepost op: 03 Februari 2019, 19:03:01
Een paar vrienden die al een tijdje spelen vroegen mij om mee te doen, wel een tof spel. Vind vooral Rumble en Dropshot leuke modes.
3  Algemeen / Algemene Discussies / Re: Ik vond het een mooie tijd Gepost op: 03 Februari 2019, 18:59:04
join de telegram groep
Hoe join ik deze? Ik weet dat ik er al eens lid van was, maar na jaren nog eens terug Telegram te openen (met hetzelfde telefoonnummer) zie ik de groepen niet terug.

Of de Discord server

https://discord.gg/MVpVWd
Citaat
Invite invalid
Sad
Ik denk dat deze expired is. Zou iemand nog een invite kunnen posten?
4  Algemeen / Algemene Discussies / Re: Ik vond het een mooie tijd Gepost op: 09 Januari 2019, 21:40:14
Je hebt de GMOT Telegram groep, daar zitten een aantal oudleden in. Stuur me maar je username als je erbij wil.
Is daar nog wel enige vorm van activiteit te vinden?
Nee.
GMChat v2
5  Algemeen / Algemene Discussies / Re: Reddit tetit tit. Gepost op: 19 Januari 2016, 12:06:13
Had ik /r/babyelephantgifs al gezegd?
Citaat
You must be 18+ to view this community

You must be at least eighteen years old to view this content. Are you over eighteen and willing to see adult content?
Thx for the warning, reddit! Cheesy
6  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Mooiste GMOT-citaten Gepost op: 11 Januari 2016, 21:46:32
Ik laat ze meestal met rust tot ze 10 posts hebben, en jij?
7  Algemeen / Show & Tell / Re: Maak art en post het hier Gepost op: 31 December 2015, 23:32:11

Zijn neus lijkt op een geslachtsdeel
8  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: Hoe kan je nou makkelijk css plaatsen bepalen... Gepost op: 21 November 2015, 20:04:26
Het zijn nodes, de functie hangt af van de content. Bijkomenteffect is een DOM blok die je kunt stijlen. Het DOM blok zelf is geen doel (wat bij een contaner wel vaak het geval is)
Jij gebruikt wel hele moeilijke woorden. Weet je ook wat ze betekenen?
9  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: 2d collision detection: hoe houd je de speler uit een blokje? Gepost op: 03 November 2015, 13:35:07
Ik gebruik nu de methode die Kaas1 gegeven heeft. Het werkt snel en was eenvoudig te implementeren.

Je kan ook eerst X en dan Y doen, maar dat geeft andere resultaten dan eerst Y en dan X; bovendien heeft dit het probleem in engines met variabele framerates (i.e. beweging is afhankelijk van de lengte van de frame) dat een beweging (3 naar rechts, 100 naar beneden) ervoor zorgt dat je blijft haken op een muurtje en dus niet naar beneden beweegt.
Een betere oplossing is misschien om in stapjes van 10 pixels te bewegen, en steeds de grootste te nemen.
Die laatste zin begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?
10  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: 2d collision detection: hoe houd je de speler uit een blokje? Gepost op: 02 November 2015, 22:16:34
Als ik een ghost op pad zou sturen, die door de blokjes weg laat duwen en dan de speler op dezelfde plaats zet als de ghost, zit je uiteindelijk toch met hetzelfde probleem?
Of begrijp ik je verkeerd?
11  Computers & Elektronica / Programmeren / 2d collision detection: hoe houd je de speler uit een blokje? Gepost op: 02 November 2015, 21:47:45
Greetings,

Ik ben bezig met een 2d topdown game waarbij de speler door een doolhof van blokjes kan lopen.

Op dit moment weet de speler[1] wanneer hij een blokje aanraakt, en weten de blokjes hoe ze de speler uit zichzelf kunnen duwen wanneer de speler in een blokje terecht komt.
Elke frame houdt de speler zijn huidige x- en y-coördinaten bij als oldX en oldY en updatet hij de x en y wanneer de gebruiker op de pijltoetsen drukt.
Wanneer de speler in een blokje terecht komt, zal het blokje de speler zo ver wegzetten, dat er geen collision meer is, in de richting van de oude positie van de speler. Wanneer er maar één blokje is waarmee de speler in aanraking is, gaat alles goed.

Het probleem is wanneer er meerdere blokjes zijn waarmee de speler in aanraking is.

  • De gebruiker drukt zowel de rechter- als de bovenpijltoets in.
  • > De speler slaat zijn huidige positie op in oldX en oldY, hier voorgesteld als het groene vierkant
    > De speler gaat nu naar boven en naar rechts.
    > Het bovenste blokje zal de speler net zolang terugduwen richting de oude positie tot speler.y == zichzelf.y + zichzelf.height omdat de speler meer de onderkant aanraakt, dan de linkerkant.
    > Het onderste blokje zal de speler nog verder terugduwen tot speler.x == zichzelf.x - speler.width
En nu staat de speler weer terug waar hij vandaan kwam.

Puntje 3 geeft aan wat ik eigenlijk wil bereiken.

Ik heb al wat op internet gezocht, maar het enige advies dat ik tegenkwam was kijken naar de kant waar de speler het blokje benadert, en de speler dan in die richting (veelvouden van 90 graden) duwen. Het probleem is dan nog steeds hetzelfde (meerdere blokjes duwen hem de verkeerde kant op), met als extra probleem dat hij op een soort grid snapt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

[1]Met speler bedoel ik het personage in het spel zelf, niet degene die het spel speelt. Degene die het spel speelt noem ik hier even "de gebruiker".
12  Algemeen / Websites / Re: Mijn onzin sitejes Gepost op: 01 November 2015, 16:12:18
de andere maakt de website laggy.
Citaat
    var i = 11;
    while (i > 10) {
       poop += "<br>" + i;
        i++;
    }
Dit is geen lag veroorzaken, dit is gewoon een tabblad laten crashen, en zelfs de hele browser bij browsers die voor alle tabbladen hetzelfde process gebruiken.
13  Algemeen / Stel jezelf voor / Re: @-Wout, Wouter Gepost op: 25 Oktober 2015, 14:31:38
Wouter, waarom die fucking avatar ;-;
Is jouw avatar ook niet zo'n getekend mensdier?
14  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: Atom - A hackable text editor for the 21st Century Gepost op: 26 September 2015, 19:54:19
Oh, vergeten bij te zeggen dat dat ding werkt via Google analytics.
Anders had ik het misschien nog wel laten zitten.
15  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: Atom - A hackable text editor for the 21st Century Gepost op: 26 September 2015, 16:20:02
Blijkbaar zit er een tracker in Atom, genaamd "metrics".
Heb het zelf nu weggehaald, maar meldt het hier ook nog maar even.

Citaat
Collected Data

A unique identifier that is generated by computing the SHA-1 of the machine's MAC address.
The screen width and height
The version of Atom being used
The name of each item opened in a pane such as EditorView, SettingsView, and MarkdownPreviewView
Exception messages (without paths)
Commands run (save core commands)
The amount of time the current window was open for
The amount of time the current window took to load
The amount of time the app took to launch
Deprecations: package name and version of each deprecation
Pagina's: [1] 2 3 ... 142
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines | Smartphoneversie bekijken

Dilber MC Theme by HarzeM