GMOT
Nieuws:
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 03 Februari 2023, 01:45:50


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 240
1  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: [PHP] PHP voert automatisch forms uit zonder mijn toestemming Gepost op: 07 Mei 2014, 15:55:23
PHP voert automatisch forms uit zonder mijn toestemming
En ik ben hierdoor heel erg pissig aan het worden -,-

Het klinkt een beetje als "ik zei dat 'ie water moest gaan halen, en nu draait 'ie zonder mijn toestemming ineens de kraan open!"

Wat doe ik fout Tongue

Wel, je probeert een html formulier te gebruiken op een manier die niet wordt ondersteund.
Het "action" element van een form attribuut hoort namelijk geen code te bevatten, maar een URL. Die URL is waar de data van het formulier naar toe wordt gestuurd.

Hoe het wel moet:
Alle data in het formulier (de input- select- en textarea elementen) verstuur je door middel van het formulier naar een nieuwe pagina. Op die nieuwe pagina zorg je dat eventuele SQL injecties gefilterd worden, waarna je de database update.

Wat ik je sterk zou aanraden is om een kolom 'id' toe te voegen, zodat je gewoon 'WHERE id = '. intval(id) kunt doen in plaats van meerdere string vergelijkingen.
2  Computers & Elektronica / Computers & Internet / Re: Projectplanningssoftware Gepost op: 06 Mei 2014, 22:08:27
Het moet dus dingen hebben als de titel van een taak, aan wie de taak is toegewezen, deelproducten van taken en toewijzing daarvan, de deadline van de taak en eventuele deeltaken, misschien zelfs een veld voor wanneer een conceptversie klaar moet zijn per (deel)taak... Dat soort dingen.

Klinkt als Redmine Smiley
3  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: weerwolven van wakkerdam (inschrijving) Gepost op: 11 November 2013, 23:35:13
Nee, WBG heeft de WBG-inschrijving gemist :p.

Klopt Tongue

WBG heeft veel te weinig tijd om dit spel te leiden.

--

Het concept is wel al klaar trouwens. Als in rollen, gebouwen, etc. Als iemand (lees: een ervaren wakkerdammer) dat spel wil leiden ben ik best bereid de bestanden beschikbaar te stellen.

(Als jij daar iets in ziet, Roggie, kan je de inschrijvingen misschien ook mergen, anders moet men zich voor de 3e keer inschrijven)
4  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: weerwolven van wakkerdam (inschrijving) Gepost op: 22 Oktober 2013, 18:51:49
WBG, misschien moet je je idee voor een andere keer bewaren en nu gewoon traditioneel spelen. Met 8 speler kan het in principe.

Een WBG spel is een WBG spel, dat gaan we niet degraderen omdat er te weinig mensen in het inschrijvingentopic kijken!

Maar je hebt wel gelijk dat we maar eens moeten beginnen. Doordeweeks heb ik niet zoveel tijd, maar aankomend weekend sluiten de inschrijvingen en begint (eindelijk dan toch) deze eerste ronde van de Kapitalisten van Wakkerdam!



WvW#36
Ilja
StefannafetS
Perry26
marcoo
Ugluk
gm1999
Shaddow
Meesman
Supergamevarken
Robbai
Jij?
5  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 12 September 2013, 22:59:22
+1
6  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 11 September 2013, 22:52:57
ik ben nog steeds heel slecht in timen...
7  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 11 September 2013, 22:49:35
nog een poging
8  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: weerwolven van wakkerdam (inschrijving) Gepost op: 10 September 2013, 22:59:37
Cool Smiley Da's al 7 spelers, nou nog 7 en dan kunnen we beginnen.



Als je alleen in de weekeindes tijd hebt, kan je ook meedoen; de dagen zullen relatief lang duren deze ronde. Mocht je wel alle tijd van de wereld hebben, er zullen genoeg beslissingen te nemen zijn.

Schrijf je dus snel in!

WvW#36
Ilja
StefannafetS
Perry26
marcoo
Ugluk
gm1999
Shaddow
Jij?
9  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 10 September 2013, 22:53:19
zie je wel

+2 dan..
10  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 10 September 2013, 22:52:49
ik ben altijd heel slecht in timing
11  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Singing in the dead of night Gepost op: 10 September 2013, 22:50:52
bump
12  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: [C++] Verkorten 'if-paren' kluster Gepost op: 07 September 2013, 15:46:48
Ik snap dat het verschillende data-typen zijn, maar waarom is C++ zo ontworpen dat er een fundamenteel verschil is tussen een char of een string. Waarom niet voor alles een string gebruiken? Nou zal het vroeger wel nuttig zijn geweest voor het geheugen o.i.d., maar daar wil ik nu niet meer last van hebben Tongue
Wat een vreselijke taal is C++ toch als ik dit zo bekijk. Waarom kan je niet gewoon " en ' door elkaar gebruiken.. Nou ja, het werkt in ieder geval Smiley Ik heb nu in totaal 4 regels meer dan ervoor, maar het ziet er wel mooier uit.
Er zit een wezenlijk verschil tussen char en string; een char kan je namelijk als één getal opslaan terwijl je voor een string een array nodig hebt.
Om verschillende datatypes met elkaar te vergelijken moet je ofwel allerlei functies maken voor elke combinatie datatypen (=aantal datatypen in het kwadraat aan functies) of eerst de datatypen naar één centraal formaat converteren en dan pas vergelijken.
Dat laatste automatisch doen kan gigantische gevolgen hebben voor de integriteit en veiligheid van je software.


Edit: da's ook waarom je in php nooit == bij md5 moet gebruiken: als de user-input een getal is kan dat flink verkeerd gaan. Magische typecasting is in php de reden dat men in de praktijk meestal === gebruikt.

Oh, ik dacht dat juist i de pointer was. Ik had gelezen dat dat juist een variabel was die functioneerde als een pad naar een andere waarde. Maar hoe kan ik ze dan van hetzelfde data-type laten zijn?
Met typecasting. Maar beter is om ze vanaf het begin af aan als gelijksoortige variabelen in te stellen.

verstrekennaamdagen wordt voorafgaand aan deze code inderdaad berekend. Daar is het gewoon een integer, maar omdat C++ weer een foutmelding gaf dat hij niet bestond in deze scope, heb ik hem weer gedeclareerd hier. Het is gewoon een waarde die van 0 t/m 6 kan gaan (geheel uiteraard). Wat bedoel je met de modulariteit?
Als je je variabele alleen maar declareert, heeft 'ie nog geen waarde. Als je in GM var a; a += 1; zegt, doet 'ie het ook niet, net als hier.

Wat ik bedoel met modulariteit is (in dit geval) dat een functie op zichzelf dient te staan. Als je informatie door wilt geven aan de functie, hoor je dat via een argument te doen. Anders kun je de functie niet gebruiken op een plek waar je die variabele niet gedefinieerd hebt, en wordt je code (oa.) erg lastig te onderhouden.

@Tidob: Een globale variabele werkt, maar is niet bepaald netjes voor dit doel.

Edit:
Hier is C dus niet uniek in.
Aangezien al die talen op de C-syntax gebaseerd zijn, is C niet meer zo uniek, nee Tongue
13  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: [C++] Verkorten 'if-paren' kluster Gepost op: 07 September 2013, 13:43:27
Pff, wat een zooi, dat C++. Het zijn toch allebei tekens of getallen, waarom dan nog gaan zeuren over hun lengte.
Lengte? Nee, je compiler zeurt over het datatype. De datatypen van je variabelen moeten wel overeenkomen voor je hun waarden gaat vergelijken.

prog.cpp: In function ‘int main()’:
prog.cpp:13:44: error: ISO C++ forbids comparison between pointer and integer [-fpermissive]
         if ( (dag_input == array_dag_naam) && (verstrekennaamdagen == i) )
                                            ^


Betekent dit dat ik i niet mag vergelijken met verstrekennaamdagen omdat het weer aparte variabelen zijn (een pointer en integer)? Als ik int hulp_var = i; neerzet en de i vervang voor hulp_var vindt hij dat ook niet goed, hij blijft het een pointer vinden.
Volgens mij zijn zowel i als hulp_var integers, maar lukt het niet om de pointer verstrekennaamdagen daarmee te vergelijken. Je doet de regel erboven wel een typecast, maar het zou me niet verbazen als dat verkeerd gaat.

Waar komt "verstrekennaamdagen" überhaupt vandaan? Hij lijkt al te bestaan voordat de code die je plaatst uitgevoerd wordt. In termen van modulariteit is dat best onhandig.
14  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: [C++] Verkorten 'if-paren' kluster Gepost op: 07 September 2013, 13:02:31
Wat GM wel eens zegt over strings en reals vergelijken, zegt cpp (blijkbaar) al over string en char. Probeer eens om van dag_input ook een char te maken, en zorg dat 'verstrekennaamdagen' een int is.

Edit: Waarschijnlijk zou
Code:
if ( (char (dag_input) == array_dag_naam[i]) && (int (verstrekennaamdagen) == i) )
het ook doen, maar het is een stuk netter om je variabelen gelijk correct te declareren.
15  Algemeen / Nieuws en Serieuze Discussies / Re: NSA kan groot deel versleuteld internetverkeer afluisteren dankzij backdoors Gepost op: 06 September 2013, 21:50:12
zonder dat die gespot worden door anderen.
Dat ben ik met je eens. (Edit: Da's dus 5 jaar geleden al gespot, idd)
Pagina's: [1] 2 3 ... 240
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines | Smartphoneversie bekijken

Dilber MC Theme by HarzeM