GMOT
Nieuws:
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 12 December 2018, 17:58:18


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 386
1  Computers & Elektronica / Programmeren / Re: Rare programmeer opdracht Gepost op: 13 Oktober 2015, 15:34:16
Ik heb uiteindelijk nog een geval toegevoegd voor als het aantal bommen over - het aantal vogels voor je groter dan 1 is omdat je dan elke bom die niet op een vogel uitkomt mag gebruiken.

Daarna gaat het programma bruteforcen.

Verder heb ik ook nog de bommen gesorteerd zodat hoge verplaatsingen als laatste gebruikt worden bij het bruteforcen omdat deze vaker later nog nodig zijn om over een grotere groep vogels heen te komen.

Uiteindelijk doet hij de tests van de inleversite allemaal nog redelijk snel. (De test die echt bedoelt is om naar je performance te kijken met 100 bommen doet hij in 0.24 sec.)

Verder had ik hier inderdaad langer dan een dag voor ik had namelijk iets minder dan een week. Echter is dit voor het zogeheten 'Challenge Program' van mijn vak programming wat extra opdrachten zijn voor studenten die al enigszins kunnen programmeren en daar is eigenlijk niet echt enige vorm van begeleiding voor. Alle contacturen die we hebben zijn gericht op het normale programma.

Verder denk ik dat ze ons ook wel wat overschat hebben met deze opdracht, want ik zit in een groepsgesprek met 100 mensen van mijn studie waarvan er naar mijn schatting zo'n 40 mensen het challenge program doen en daarvan snappen maar 2 mensen hoe het moet zonder bruteforcing.
2  Computers & Elektronica / Programmeren / Rare programmeer opdracht Gepost op: 13 Oktober 2015, 01:09:57
Voor school moet ik een programmaatje schrijven dat met input voor een soort probleem daar een oplossing voor bedenkt. 't Probleem is alleen dat ze bedacht hebben dat het niet met bruteforce mag en nu snap ik er de ballen van. Een tipje die ze geven is dat als je kan bewijzen dat er altijd een oplossing is dat je dit bewijs dan om kan zetten naar een programma. Ik heb echter geen flauw idee hoe en het moet toch echt morgen ingeleverd dus ik hoop dat er bij iemand hier misschien wel een lampje gaat branden en mij even de goede richting in kan helpen.

Dit is ook echt niet als zo'n 'h jongens maak mijn huiswerk'-vraag bedoelt maar meer als een 'ik heb geen idee wat ik moet doen kan iemand me op weg helpen'-vraag.

Het probleem
Spoiler:
Explosive Recursion

Introduction

The government has decided that it's about time we sent something into space again. However due to the recent economic recession there's a rather tight budget for this. Luckily the government still has an old shed full with explosives lying around which they can use to get to space. There are some problems though with the launch site. Some of the heights are habited by rare protected bird species. The rocket is allowed to fly through these but is not allowed to detonate explosions at these specific locations.

The bird protection people have numbers on on what heights the birds reside, and the space agency has numbers on how far each explosive will take the rocket in kilometres. There are no two explosives that make the rocket travel the same distance. The space agency doesn't have a budget to hire someone to do the calculating, so you volunteered to help them get their rocket's to space because you're a nice guy.

The rocket uses explosives tied to the bottom to propel them upward. This means that you can't stop them once you lighted them, and they will always travel a set distance. (The space agency has made budget cuts, and decided a lot of money could be saved if they ignored gravity and friction). This set distance is a integer given to you, and will always be a round natural number. No multiple explosives can be fired since that would damage the rocket and bring the astronaut in danger. The bird federation also gives you these numbers as round numbers. There's always one less bird spot then there are explosives.

It is your task to figure out in what order to ignite the explosives in such a way that you do not blow up any rare birds.

Exercise

The input is a positive integer N, followed by N positive integers. Each of these are the number of meters the i-th explosive will take you. Then there are N-1 positive integers which are the heights at which rare birds reside and no explosive should be ignited. Both of these are in kilometres.

The output are N integers, the zero-based indices of the explosives to ignite (The first explosive on the list is indexed 0). The order of the output is the order in which to ignite them. This order is such that no explosive will be ignited on a bird spot and all explosives are ignited.

The rocket starts at height 0, and the target destination is at the location you get to after igniting all the explosives. There are no rare birds at either the starting position 0 or the maximum position. They are all between these two positions.

It is in fact always possible to get the rocket to maximum height, no matter the locations of the birds or the distance each explosive propels you. Not just in the test cases I give you but for all input you can generate given the restrictions. Your program should essentially be a proof of this fact. This is a really important given property if you want to solve the program effectively. On igniting a explosive, the rocket always fly exactly the number of kilometres given in the input for that explosive. You cannot decide to fly a shorter distance than that. Also note that the number of kilometres a explosive can take you is different for every explosive.

Hint: use recursion. You could change your recursion to a non-recursive program later (to prevent a stack overflow for really large inputs). In your recursion, remember that it's also possible to recurse and change the result of that recursive call after the recursion.

Constraints

You have to do better than simply trying all possible orders of igniting the explosives (brute-forcing). This would take way too long. You have to at least be able to calculate an ordering for 100 explosives, for any input of that size. You should try to make a program that directly constructs a good ordering. Any approach involving trying lots of ways hoping to stumble on a good ordering will be too slow. A good place to start is to try to prove that there is always a good ordering, and then converting that proof into a program. Figuring the problem out by paper before programming it will help you.

If your program is too slow for any input with 100 explosives your solution is no good. Too slow means that it takes you more then a few seconds to solve for 100 explosives. You'll notice.

Examples

Some example inputs. If the second case takes long you're on the wrong track with your algorithm. Do note that for some inputs there can be multiple solutions but Peach only checks for one, so don't panic if Peach says you got it wrong but have a look at the in and output. And as always, do your own tests to make sure it works, Peach is just there to help you test.

input (split to three lines for clarity)

3
2 4 6
4 8


output

0 1 2

a different output

2 1 0

input (split to three lines for clarity)

20
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
209 208 207 206 205 204 203 202 201 200 199 198 197 196 195 194 193 192 191


output

19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0


Ik heb nu zelf 3 gevallen bedacht waarin je zeker weet dat een bom goed is maar die gevallen zijn helaas niet volledig dekkend.

  • De laatste bom is altijd goed.
  • Als je voorbij alle vogels bent zijn alle bommen goed.
  • Als een bom over een vogel heen gaat en weer op een leeg plekje terecht komt is dit ook altijd goed omdat je dan in principe opnieuw in een vergelijkbare situatie komt maar dan met een n die 1 lager is.

Het probleem is dus vooral dat ik niet weet wat ik moet doen als je nog niet alle vogels voorbij bent maar geen bom hebt die er overheen kan. Sowieso weet ik ook niet of op deze manier naar het probleem kijken wel de juiste manier is.
3  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 30 Mei 2014, 09:44:38
Ik wil wel joinen maar kan niet garanderen dat ik vaak mee kan doen. Kheb Daantjuh001 al geadd op LoL nu dus zie wel wanneer hij me accept. M'n naam op LoL is btw Kawagachii
4  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Het Offtopic-Topic! [Deel 52] - C'est moi Gepost op: 28 Mei 2014, 21:24:05
Waarom zou je een collector's edition van een spel willen? Je kunt toch gewoon het spel spelen zonder die editie? Is toch precies even leuk?
Omdat hij een collecter is denk ik.
5  Computers & Elektronica / Games / Re: 2048 Gepost op: 24 Mei 2014, 10:23:44
Dat is niet niet de bedoeling. Het leuke aan dit spel is net om de tactiek te vinden. het spel is in mijn ogen "uitgespeeld" wanneer je de tactiek hebt gevonden zodat je het 80% van de keren moeiteloos kan uitspelen.
Neh want alleen casuals zien 2048 halen als het halen Cheesy
6  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 11 Mei 2014, 20:05:45
True even niet aan gedacht.
7  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 11 Mei 2014, 19:42:45
Enige legitte mid die je er echt hard mee naait is kayle denk ik.
8  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Het Offtopic-Topic! [Deel 51] Gepost op: 28 April 2014, 23:44:03
http://www.leaguereplays.com/
9  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 09 April 2014, 21:55:11
Dit spel is niet goed voor je sociale connecties Tongue. Of ben ik de enige die wel eens heeft geflamed op z'n maten :<. Speel al een aantal jaar en gelukkig is mijn brein wat volwassener tegenwoordig.
Ik flame m'n vrienden wel maar die kunnen dat wel hebben :')
10  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 09 April 2014, 19:21:51
Meer het ik speel al bijna altijd samen met real life vrienden en die gaan toch voor Tongue
11  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 08 April 2014, 21:56:35
Ik begrijp dat het als bs klinkt gezien ik in bronze 1 zit, maar het is gewoon algemene kennis dat een deel van de silver 5 mensen hun plaats niet verdienen. Tongue
Ik ken ook ontzettend veel mensen in Bronze I die hun plaats niet verdienen. Maar maakt dat Bronze I slechter dan Bronze II? Nee want in Bronze II zitten weer net zoveel mensen die hun plaats niet verdienen.

Dat is ook wat ik hoor van mensen die ik ken die WEL in silver 5 zitten. Als je dat niet geloofd, leuk voor jou.
He hoi ik ben zelf zo'n persoon die in silver 5 zit dus ik weet ook wel waar ik over praat ._.

Als je dat zegt dan negeer je alle argumentatie in mijn laatste post. Hoe wil je ooit een discussie houden als je zo reageert. Ik probeer silver 5 niet af te zeiken, ik zou precies hetzelfde denken als ik in zelf in s5 zat.
Ik negeer je argumentatie niet ik ben het er gewoonweg niet mee eens, jouw logica is op elke andere brug tussen 2 divisions toe te passen met als uiteindelijke conclusie dat Bronze V beter is dan Diamond I ._.

Ik heb het gevoel dat je weer mijn argumentatie gaat negeren omdat je denkt dat ik alleen maar rage omdat nog niet in silver zit, wat me daadwerkelijk niks kan schelen.
Ok.
12  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 07 April 2014, 22:09:22
lol. Hoe is dat bs? Om in silver te komen hoef je alleen maar 5 potjes in je placement matches te winnen. Meeste mensen die in silver 5 zitten zijn daar gezakt en komen niet hoger. Maar lager kunnen ze niet omdat er een soort muur is dat je 5 potjes achter elkaar moet verliezen om naar b1 te gaan. (wat alsnog bijna onmogelijk is.) Mensen in b1 zitten daar omdat ze omhoog zijn gegaan vanuit elke plek in bronze, maar zitten nu ook tegen die muur van 3 v/d 5 potjes winnen.
Ik heb het wel over mensen die minstens 100 potjes hebben gespeeld.

Ik zit nu in bronze 1 en mijn MMR is silver 3. Ik heb nu ongeveer 150 ranked potjes gespeeld met silver 5 en 4 en kan eerlijk zeggen dat meeste bronze 1 players beter presteren dan silver 5 players.
Klinkt als bs van iemand die in bronze I zit en waarbij het maar niet lukt om te promoten naar Silver en dan maar Silver V gaat afzeiken ._. 't Is gewoon een hogere division, als die mensen in Bronze I zo goed waren waren ze onderhand wel gepromote, just sayin'. Overigens is de promotion van Bronze I naar Silver V juist alleen maar makkelijker dan andere promotions, 3 uit 5 winnen is makkelijker dan 2 uit 3.
13  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 06 April 2014, 16:15:05
Mensen in silver 5 zijn meestal slechter dan mensen in bronze 1, dus ik zou eerder bronze + silver groeperen.
Wat is dat nou weer voor bs, ik snap dat je zou zeggen dat het verschil maar klein is maar bronze I is echt niet beter.
14  Computers & Elektronica / Games / Re: League of Legends Gepost op: 05 April 2014, 17:08:43
Ik speelde vroeger ook yolo karma, nu dat ik zie dat meer mensen haar spelen verminder ik dat en speel ik terug wat meer Diana ^_^
Waarom minder je in iets spelen omdat je meer mensen het ziet doen ._. Verder speelde ik morgana support voordat het cool was en nu is het nog steeds mijn favo supp :3 En ik speel nog steeds AP Tristana mid en hoop dat dat ook een keer cool wordt :')
15  Algemeen / Forumspellen & Off-topic / Re: Het Offtopic-Topic! [Deel 50] - bakker n koekjes Gepost op: 04 April 2014, 14:52:39

Lulz ik heb uit pure verveling waldo in mn telefoonachtergrond geshopt XD
Pagina's: [1] 2 3 ... 386
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines | Smartphoneversie bekijken

Dilber MC Theme by HarzeM