GMOT
Nieuws: Wij verwelkomen Samlan en Ick-in-noot bij ons moderatorteam

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 06, 2010, 09:43:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Advertentie

tidob1
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 08, 2010, 10:59:00 »

hoe kun je slechte muziek nou verpesten XD
>:-|
trouwens, het verschil tussen trance en klassiek is niet eens zo heel groot vind ik...
O.o'

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 08, 2010, 11:01:04 »

van alle elektronische muziek heeft trance toch het meeste weg van klassiek vind ik... btw ik vond net dit nummer terug, dit luisterde ik vroeger, ik ben r al een tijdje naar op zoek en nu heb ik m gevonden yay! (ik kan me trouwens niet echt meer voorstellen dat ik dit vroeger leuk vond XD)

Shaddow
Pretty addicted

Afdelingshoofd Schaduwrijkscreaturen.

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 09, 2010, 11:33:55 »

Ik luister nu het begin, best epic Tongue

Maar ik ben nu bij 3:00 bijna en het is toch best rustig hoor Tongue

(XD na 3 minuten begint het een beetje Tongue)

(best pownage. Doet me ergens wat denken aan de metal gear solid soundtrack)

1 post-count-von-count.

Don Sandros
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 09, 2010, 11:56:02 »

Ik heb twee dagen terug ook een stukje van dit filmpje gezien op Dumpert, klonk super Smiley
« Laatste verandering: Maart 09, 2010, 12:00:11 door Don Sandros » Gelogd

(X)HTML - CSS - JS - PHP - MySQL - VB.NET - C# (XNA + Silverlight) - Java - Batch

White Stripe
King of the hill

Miepmiep :3

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 09, 2010, 05:35:45 »

(best pownage. Doet me ergens wat denken aan de metal gear solid soundtrack)

Inderdaad, het klinkt awesome! Cheesy

~ Green Day ~ 30 Seconds To Mars ~
The White Stripes ~ Paramore ~ Daft Punk ~ The Raconteurs ~ Muse ~ Nirvana ~ The Beatles
My Chemical Romance ~ The Dead Weather ~ Bowling For Soup ~ Black Veil Brides ~ Bullet For My Valentine
~ Eyes Set To Kill ~ KISS ~ HORSE the Band ~

(( Life's just a story without words ))

Simon Donkers
Administrator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 09, 2010, 07:42:42 »

Ik ben erg blij verrast dit topic langs te zien komen hier op GMOT. Ik luister zelf regelmatig naar klassieke muziek en vind het mooi om te zien dat dit ook bij de "jongere" generatie nog steeds gewaardeerd wordt.

Op deze reactie na, daar kan ik dan weer niet omheen:
dat is dus het leuke, dit is echt geen klassiekke muziek! De energie en het rimte spat er serieus vanaf!
Deze muziek past niet in het stereotype beeld wat de jeugd van klassieke muziek heeft.

En toegegeven, bv rond 16:30 heb je een simpele beat, iets wat je niet vaak zo ziet in klassieke muziek vind, maar veel van deze muziekstijlen kom je ook prima tegen in klassieke muziek. Vaak zonder alle lichteffecten hier maar klassieke muziek is breed genoeg dat iedereen daar zijn eigen smaak in kan vinden. Kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.gamesinconcert.nl/, dat is ook klassieke muziek. En veel van die muziek zullen jullie al veel vaker gehoord hebben want genoeg computerspellen gebruiken klassieke muziek in de achtergrond.

Ga eens echt naar een klassiek concert en ontdek eens echt wat klassieke muziek is, volgens mij komt veel van het negativisme tegen klassieke muziek ervan omdat het niet "populair" is om te zeggen dat je het luistert maar er is een hele hoop mooie klassieke muziek.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 09, 2010, 07:58:20 »

als ik klassieke muziek vergelijk met wat tegenwoordig op mtv enzo is, heeft klassieke muziek in ieder geval meer niveau...

Gerben de G.
Global Moderator

diez Vultureee

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 09, 2010, 08:02:21 »

Door mijn ouders kom ik veel in aanraking met klassieke muziek (mijn ouders luisteren bijna alleen maar). Het grootste bezwaar dat ik tegen een hoop klassieke muziek heb is allereerst dat het gevoel wat er in zit niet bij mij past. Veel slaat terug op oude tijden (romantiek, barok) en als ik aan de barok denk wordt ik altijd een soort van misselijk (ja dat is echt zo).

Verder vind ik de combinatie van klassieke instrumenten niet echt mooi en gaat het vaak tergend traag. Maar ook klassieke muziek is erg breed en toegegeven, het is rustgevende muziek, waar je van kan genieten.

Als je het hebt over games en films muziek, daar zit vaak ook wel klassiek in, en dat kan ik op zich wel waarderen. Feit is wel dat in die muziek veel meer spanning en gevoel zit naar mijn idee, omdat die een sfeer moet overbrengen die past bij de film of game.

Deze combo vind ik aardig gelukt, maar niet heel erg mooi, overigens

als ik klassieke muziek vergelijk met wat tegenwoordig op mtv enzo is, heeft klassieke muziek in ieder geval meer niveau...
Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven. Maar dat is ook met alternatieve muziek (wat ik kan waarderen). Omdat het geen simpele melodietjes zijn (niet altijd iig) en niet helemaal dansbaar is deze muziek veel minder populair dan 'easy listening' muziek. Maar dat betekent niet dat er onder popmuziek geen hoogwaardige muziek bestaat, kom ik zelf tot de conclusie.

Gerben de G: How do you kill a computer?
Wannabe_God: All you have to do is install Windows Vista.  Please note, this is a painful death for your computer. If you like to be more gentle, you can just throw it out of your window.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 09, 2010, 08:07:03 »

trouwens, als een liedje door een klassiek orkest wordt gespeeld, geldt het toch niet meteen als klassiek, of wel?

iemand01
Pretty addicted

The Game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Maart 09, 2010, 08:26:50 »

Ik weet wel wat van klassiek hoor, ik luister het regelmatig (vooral in de auto XD). Maar dat komt ook omdat mijn vader 3 kasten met klassieke muziek heeft en zelf in orkesten enzo speelt

White Stripe
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: Maart 09, 2010, 09:52:53 »

Moderne muziek met een klassiek tintje (bijvoorbeeld Exogenesis van Muse) kan ik erg waarderen. Ook klassieke met een episch tintje (zoals bewerkingen van de muziek uit de Zelda-serie) luister ik vaak.

The White Stripes ~ Paramore ~ Daft Punk ~ The Raconteurs ~ Muse ~ Nirvana ~ The Beatles
My Chemical Romance ~ The Dead Weather ~ Bowling For Soup ~ Black Veil Brides ~ Bullet For My Valentine

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:09:59 »

aphex twin - heroes combinatie tussen David Bowie en Philip Glass...
@white stripe: episch zoals dit?

gamewizard
Flying high

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:14:22 »

Ik luister vooral rock en metal.(guns n' roses,led zeppelin,metallica,pantera,slayer)
Maar ook dingen zoals joe satriani steve vai,frank zappa
en
 James Marshall Hendrix
(ik vind het erg cool wat die mannen allemaal kunnen spelen ik vind het ook heerlijk om naar te luisteren en ze bezig te zien Roll Eyes).

En ook (komtie simon) klassieke muziek! alle bekende componisten de originele versies en ik bekijk dan ook rock remakes van die dingen of bv in Paul Gilbert style maar ik moet toch zeggen dat paganini mijn favoriete componist is (la campanella(van paganini) gespeeld door Ivry Gitlis heeft wel indruk op mij gemaakt).

« Laatste verandering: Maart 09, 2010, 10:21:19 door gamewizard » Gelogd

referral:
Als je via onderstaande url je aanmeld voor battlefield heroes krijg je eens je level 7 bent een xp boost:
http://www.battlefieldheroes.com/ref/2284548818

geduld is een schone zaak

White Stripe
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:19:18 »

@white stripe: episch zoals dit?

Nee, eerder dit soort dingen. Dit vooral omdat er bij mij een heel gevoel aan kleeft. Als ik een Hyrule Field Theme hoor, krijg ik gelijk kriebels.

Shaddow
Pretty addicted

Afdelingshoofd Schaduwrijkscreaturen.

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:21:49 »

Even tussendoor, Greensleeves van Mozart is ook heel cool.
Ik ben erg blij verrast dit topic langs te zien komen hier op GMOT. Ik luister zelf regelmatig naar klassieke muziek en vind het mooi om te zien dat dit ook bij de "jongere" generatie nog steeds gewaardeerd wordt.

Op deze reactie na, daar kan ik dan weer niet omheen: Deze muziek past niet in het stereotype beeld wat de jeugd van klassieke muziek heeft.

En toegegeven, bv rond 16:30 heb je een simpele beat, iets wat je niet vaak zo ziet in klassieke muziek vind, maar veel van deze muziekstijlen kom je ook prima tegen in klassieke muziek. Vaak zonder alle lichteffecten hier maar klassieke muziek is breed genoeg dat iedereen daar zijn eigen smaak in kan vinden. Kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.gamesinconcert.nl/, dat is ook klassieke muziek. En veel van die muziek zullen jullie al veel vaker gehoord hebben want genoeg computerspellen gebruiken klassieke muziek in de achtergrond.

Ga eens echt naar een klassiek concert en ontdek eens echt wat klassieke muziek is, volgens mij komt veel van het negativisme tegen klassieke muziek ervan omdat het niet "populair" is om te zeggen dat je het luistert maar er is een hele hoop mooie klassieke muziek.
Mweh, het is denk ik toch wel weer de doelgroep, ik denk dat mensen die echt die hard top-40 muziek luisteren minder snel geneigd zijn tot klassiek.

Ikzelf vind klassiek op zich wel mooi, op zijn tijd, maar het is nou niet zo dat ik het echt heel veel luister.

1 post-count-von-count.

Advertentie
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar: