GMOT
Nieuws: Wij willen Erik Leppen bedanken voor al zijn werk als globale moderator

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 11, 2010, 12:03:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Print  
Advertentie

gamewizard
Flying high

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:25:26 »

Onconventionele muziek luisteren werkt trouwens ook heel inspirerend
(moest er nog ff bij)

referral:
Als je via onderstaande url je aanmeld voor battlefield heroes krijg je eens je level 7 bent een xp boost:
http://www.battlefieldheroes.com/ref/2284548818

geduld is een schone zaak

tidob1
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:26:36 »

Ik word bij klassieke muziek soms horendol van die eeuwige violen, maar als het wat afwisselender is vind ik het ook wel mooi. Ik vind het vooral leuk om op de piano te spelen. Tongue

Trouwens, hij doet het niet bij mij.

Even tussendoor, Greensleeves van Mozart is ook heel cool.
Die kan ik. Cool

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: Maart 09, 2010, 10:29:55 »

trouwens, wat ze hier doen, elektronische muziek klassiek maken, kan natuurlijk ook andersom...
wisp - the bard
venetian snares - szamar madar
aphex twin - strotha tynhe

Onconventionele muziek luisteren werkt trouwens ook heel inspirerend
(moest er nog ff bij)
autechre - dropp dit soort dingen luister k meestal als k aan t tekenen ben Tongue

trouwens, weet iemand hier van die soort minimalistische klassieke muziek, een beetje zoals dit (het echte nummer is bijna 9 minuten, mrja...)

edit: ik hoor net dit, echt vet...
edit: link < viool solo van diezelfde gast :O
edit: ok laatste dan omdat t er zo vaag uitziet...
« Laatste verandering: Maart 10, 2010, 01:35:12 door kaas » Gelogd

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 13, 2010, 12:26:53 »

Ik was mijn topic bijna vergeten. Het is inderdaad zo dat er op gegeven moment een elektronische drum inkomt en een beat begeleid, maar dit wordt nog steeds wel gedrumt. Welliswaar op een elektronisch drumstel maar het is toch heel anders dan normale beats.

Trance en klassieke muziek ligt niet dicht bij elkaar wil ik nog even opmerken; dat is echt onzin.

Verder als je fan bent van Armin van buuren zoals ik waardeer je het ook muziekaal; Armin en bijv. Tiesto doen niet zomaar wat maar daar kan je dan wel weer spreken van hoogwaardige muziek naar mijn idee. Hier zit veel meer niveau in dan de easy-listening zoals Gerben zegt.

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: Maart 13, 2010, 12:29:10 »

waarschijnlijk zit zelfs in frans bouwer niveau als je er fan van bent...

Thomas Berends
Pretty addicted

Made by J!G

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: Maart 13, 2010, 12:30:32 »

Ik vind het wel mooi, ik mis alleen een beat/ritme....

edit: daar is ie !

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 13, 2010, 12:34:33 »

Kaas, ik erken niveau in meer muziek dan alleen waar ik fan van ben. Dit is geen lof uiting omdat ik er toevallig fan van ben. Het ging erom dat deze muziek muziekaal is. En dat lady-gaga-trash gewoon ongelooflijk slecht is vergeleken met een beetje muziekaal ingestelde muziek.

@ Thomas:
Duurt even voor het los komt Tongue

Shazdeh
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: Maart 14, 2010, 01:05:11 »

En ook (komtie simon) klassieke muziek! alle bekende componisten de originele versies en ik bekijk dan ook rock remakes van die dingen of bv in Paul Gilbert style maar ik moet toch zeggen dat paganini mijn favoriete componist is (la campanella(van paganini) gespeeld door Ivry Gitlis heeft wel indruk op mij gemaakt).

Heel jammer alleen dat La Campanella niet van Paganini is, maar van Liszt. Ken je favorieten zou ik zeggen.

Het voorbeeld in de OP is natuurlijk helemaal niet klassiek. Het is gecoverde trance, neigend naar wat symfonischere muziek.

Door mijn ouders kom ik veel in aanraking met klassieke muziek (mijn ouders luisteren bijna alleen maar). Het grootste bezwaar dat ik tegen een hoop klassieke muziek heb is allereerst dat het gevoel wat er in zit niet bij mij past. Veel slaat terug op oude tijden (romantiek, barok) en als ik aan de barok denk wordt ik altijd een soort van misselijk (ja dat is echt zo).

En dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Even om het een en ander helder te krijgen: je hebt klassieke muziek uit verschillende stromingen. Een paar voorbeelden: Barok, Classicisme, Romantiek, Renaissance en het Modernisme. Elke periode kent zijn eigen kenmerken van klassieke muziek. In de twintigste eeuw doet onder andere de dissonantie zijn intrede, wat volgt in de Dodecafonie, een stijl die moeilijk is om mooi te vinden.

Binnen die stromingen heb je dus weer veel verschillende componisten die met de technieken in de stroming diverse stukken schreven. Het gevoel kan dus erg divers zijn en het kan niet zo zijn dat de muziek je misselijk maakt als je weet dat het uit de Barok komt. Het is immers een tijdsgeest, geen melodieuze norm waar je je aan vast moest houden.

Het stuk van Armin van Buren dat is gecoverd door een orkest, betekent niet dat dat meteen klassiek is. Het is een akoestische weergave van iets elektrisch. Daar is niet klassieks aan.

@ Iemand01:

dat is dus het leuke, dit is echt geen klassiekke muziek! De energie en het rimte spat er serieus vanaf!

Want klassieke muziek bevat geen energie en ritme? :')
« Laatste verandering: Maart 14, 2010, 01:22:10 door Shazdeh » Gelogd

Ik vind Justin Bieber
helemaal geweldig
zijn haar is
helemaal geweldig
en zijn lichaam vind ik ook
helemaal geweldig
nou toedels

gamewizard
Flying high

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: Maart 15, 2010, 12:04:58 »

Is het niet zo dan dat het origineel van liszt voor piano is maar dan dat paganini de viool versie heeft gemaakt?

referral:
Als je via onderstaande url je aanmeld voor battlefield heroes krijg je eens je level 7 bent een xp boost:
http://www.battlefieldheroes.com/ref/2284548818

geduld is een schone zaak

Shazdeh
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: Maart 15, 2010, 12:08:06 »

Is het niet zo dan dat het origineel van liszt voor piano is maar dan dat paganini de viool versie heeft gemaakt?

Nee. Liszt is geïnspireerd door Paganini bij het schrijven van het stuk.

Ik vind Justin Bieber
helemaal geweldig
zijn haar is
helemaal geweldig
helemaal geweldig
nou toedels

kolj
Just the few of us

<(O-o)>

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: Maart 15, 2010, 11:52:51 »

Sorry, maar ik vind dit echt 3 keer niks...
Het is geen trance: daar is het te zacht voor en die beat eronder klinkt echt niet. Het is nou niet bepaald een nummer om op los te gaan en muzikaal herken je wel de melodietjes, maar daar blijft het bij.
Het feit dat iets door een orkest gespeeld wordt wil niet zeggen dat het gelijk klassiek is. Ik vind dit net zo min klassiek als dit.

Shazdeh
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: Maart 16, 2010, 10:56:45 »

Het feit dat iets door een orkest gespeeld wordt wil niet zeggen dat het gelijk klassiek is. Ik vind dit net zo min klassiek als dit

Inderdaad, mensen die denken dat alle muziek gespeeld door een piano of een stel violen klassiek is. :') Zijn vaak dezelfde mensen die zeggen dat ze wel eens naar klassieke muziek luisteren en als je dan vraagt van welke componist zeggen ze iets als Yann Tiersen. Om te huilen echt. :')!

Ik vind Justin Bieber
helemaal geweldig
zijn haar is
helemaal geweldig
helemaal geweldig
nou toedels

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: Maart 16, 2010, 11:27:36 »

altijd nog beter dan dat ze zeggen "orkest-trance" ofzo XD

J!G
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: Maart 17, 2010, 02:17:11 »

Sorry, maar ik vind dit echt 3 keer niks...
Het is geen trance: daar is het te zacht voor en die beat eronder klinkt echt niet. Het is nou niet bepaald een nummer om op los te gaan en muzikaal herken je wel de melodietjes, maar daar blijft het bij.
Het feit dat iets door een orkest gespeeld wordt wil niet zeggen dat het gelijk klassiek is. Ik vind dit net zo min klassiek als dit.
Hoe zou je dit dan willen noemen als het geen klassiek is? Modern klassiek of iets dergelijks?

Inderdaad, mensen die denken dat alle muziek gespeeld door een piano of een stel violen klassiek is. :') Zijn vaak dezelfde mensen die zeggen dat ze wel eens naar klassieke muziek luisteren en als je dan vraagt van welke componist zeggen ze iets als Yann Tiersen. Om te huilen echt. :')!
Wat is er mis met de muziek van Yann Tiersen?

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: Maart 17, 2010, 05:00:23 »

Hoe zou je dit dan willen noemen als het geen klassiek is? Modern klassiek of iets dergelijks?
Gewoon iets anders, zoals gezegd, niet alles wat door een klassiek orkest wordt gespeeld is ook echt klassieke muziek...
Yann Tiersen is niets mis mee (denk ik, ik ken 1 nummer ofzo) maar het is niet echt klassiek zoals Beethoven of Mozart ofzo...

Advertentie
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Print  

Ga naar: