GMOT
Nieuws: Wij willen Erik Leppen bedanken voor al zijn werk als globale moderator

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 06, 2010, 09:48:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Advertentie

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Gepost op: April 18, 2010, 05:17:50 »

Jo allemaal,

Ik ben de laatste tijd wat aan het uitschrijven geweest voor de piano, en om wat specifieker te zijn, ik heb twee nummers van de soundtrack uitgeschreven, en er gaan nog meer komen.

Op het moment heb ik dus twee stukken: He's a Pirate (naar mijn idee mooiere versie dan de al bestaande versie voor piano), en "The Medallion" (eigen titel). Die tweede is het deuntje van het medallion van Davy Jones. Die zit in de soundtrack alleen maar in andere stukken verwerkt, maar ik heb hem even los van de rest voor piano uitgeschreven, gewoon omdat dat zo cool is.

Het is allemaal geschreven in Finale 2009, en de geluidssamples komen ook uit dat programma, in combinatie met de Edirol Personal Orchestra VST voor het pianogeluid.

Let me hear what you think of it!!! (En ja, kritiek is welkom, zeer welkom, aangezien ik ze zo mooi mogelijk wil hebben).

He's a Pirate
PDF: Download
MP3: Download

The Medallion
PDF: Download
MP3: Download

Spoiler:
Nog even wat muziektheorie voor de mensen die deze nummers willen spelen, er zijn namelijk wat symbolen in verwerkt die niet iedereen kent:

Bij He's a Pirate zie je een G-sleutel en een F-sleutel, maar dan met een 8 eronder. Die 8 betekent dat je de betreffende partij/balk een octaaf lager moet spelen dan genoteerd.
Aan het einde van het stuk kom je nog een normale G-sleutel tegen, plus de tekens 8va en 15ma. 8va betekent dat je een octaaf hoger moet spelen dan genoteerd, en 15ma betekent twee octaaf hoger. Deze twee gelden voor het stuk onder van de stippellijn, alleen op de notenbalk waar het boven staat.

In het stuk The Medallion zie je ook het teken 8va vooraan het stuk staan, alleen dan zonder stippellijn. Dit betekent dat het voor het hele stuk geldt, dus dat het hele stuk een octaaf hoger wordt gespeeld. Let overigens ook op de twee G-sleutels, zodat het niet heel vals gaat klinken bij het spelen Wink

Pirates of the Caribbean voor piano
Kom ook op de GMOT-dag!! Meld je hier aan, of kijk hier voor meer informatie. (lees alleen de laatste pagina's. Die zijn relevant)

Nickienator
King of the hill

No.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2010, 05:37:13 »

Die eerste vind ik persoonlijk één van de beste film themes. Ik vind die van jou tof, maar (Ookal kan ik vanwege lack of knowledge niet zeggen waarom) vind ik deze epischer klinken om een of andere reden. (Hogere noten?)

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2010, 05:44:04 »

Die eerste vind ik persoonlijk één van de beste film themes. Ik vind die van jou tof, maar (Ookal kan ik vanwege lack of knowledge niet zeggen waarom) vind ik deze epischer klinken om een of andere reden. (Hogere noten?)
Lol, ik vond die nou juist minder episch. Nou ja, zal wel kwestie van smaak oid zijn.

Overigens klopt die versie voor geen meter met het origineel, de helft van de tijd kloppen de akkoorden en basnoten niet. En dat is een van de redenen dat ik ooit hieraan ben begonnen, dat er geen betere versie te vinden was.

Een van de redenen dat je die epischer zou kunnen vinden is dat de basnoten ritmisch anders in elkaar zitten, of dat de melodie een grotere meerstemmigheid heeft dan de mijne (overigens klopt dat niet met het origineel).
Het einde klinkt bij de mijne inderdaad wel een beetje leeg, maar dat heb ik ook weer gedaan om het origineel trouw te blijven. Daar hoor je bij het einde alleen ritme van de trommels, en niet meer van het hele orkest. En ik heb alleen het orkest uitgeschreven voor op de piano.

Kom ook op de GMOT-dag!! Meld je hier aan, of kijk hier voor meer informatie. (lees alleen de laatste pagina's. Die zijn relevant)

Onnaj
Pretty addicted

ジャンノ

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2010, 05:47:08 »

nope ik weet wat epischer is, bij 2de gedeelte bij youtube filmpje rond de 25 sec, gaat hij hogere noten spelen, en dat doe jij niet of je hoort het gewoon niet goed bij jou.

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2010, 06:04:41 »

Bij mij gaat hij daar zelfs over naar twee octaven (inclusief een hogere), dus knap dat je het dan niet kunt horen...

Overigens staat bij mij het hele stuk een octaaf lager, misschien dat het daarom wat anders klinkt. Maar ik vond hoog juist te soft, en het origineel staat ook zo laag.

@-wout
Pretty addicted

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2010, 06:17:53 »

http://www.youtube.com/watch?v=xulEl6V7opY Deze is ook goed.

Ik denk dat ze epischer zijn omdat er meer galm is: de tonen blijven iets langer hangen, dat speelt mooi over. (denk ik XD XD)

Goed gedaan trouwens Wink

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2010, 06:28:25 »

Wow. Die is echt wel nice gedaan... Hij maakt er btw wel een heel eigen versie van, maar dat in dit geval juist wel goed.
Ik ken wel een nog genialere versie: http://www.youtube.com/watch?v=LcsCG6Fgykc
Die van Wibi Soerjadi.

Ik denk dat ze epischer zijn omdat er meer galm is: de tonen blijven iets langer hangen, dat speelt mooi over. (denk ik XD XD)
Als dat zo is, dan is dat makkelijk te beantwoorden: die mp3 is door een computer gedaan, die geen pedaalgebruik simuleert. Als ik hem op de piano speel, blijven de noten langer doorklinken en klinkt het allemaal wat voller.

Goed gedaan trouwens Wink
Tnx Smiley

kaas
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2010, 06:35:45 »

Als dat zo is, dan is dat makkelijk te beantwoorden: die mp3 is door een computer gedaan, die geen pedaalgebruik simuleert. Als ik hem op de piano speel, blijven de noten langer doorklinken en klinkt het allemaal wat voller.
Kan je het dan niet opnemen?

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2010, 06:37:35 »

Geen kabel voor piano naar pc, en ook geen microfoon of camera.

Maar ik ben aan het sparen voor een midi keyboard, om sneller muziek te kunnen schrijven, en de bijgeleverde kabels zij nook aan onze piano aan te sluiten. Dus dan zou het wel kunnen.

Ik ga denk ik zo even de kwaliteit van mijn mobiel proberen, misschien is die ook wel goed genoeg.

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2010, 06:50:14 »

Kwaliteit is bagger, helaas.

gamemoon
King of the hill

Ramon.

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2010, 08:06:07 »

Ik ken wel een nog genialere versie: http://www.youtube.com/watch?v=LcsCG6Fgykc
Die van Wibi Soerjadi.
Mwôh, hij maakt nogal wat fouten en is regelmatig uit de maat. Maar goed, can't blame him, ik doe het hem niet na. (zeker niet met één hand)

Voor de rest, netjes uitgeschreven. Schrijf je vaker dingen uit?

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2010, 08:24:53 »

Mwôh, hij maakt nogal wat fouten en is regelmatig uit de maat. Maar goed, can't blame him, ik doe het hem niet na. (zeker niet met één hand)
Het is met mijn versie al moeilijk om geen fouten te maken, laat staan met zijn versie.

Voor de rest, netjes uitgeschreven. Schrijf je vaker dingen uit?
Dankje Smiley. Ja, ik schrijf regelmatig dingen uit, en arrangeer en componeer zelf ook wel spul. Ik schrijf onder andere regelmatig blaaspartijen uit voor meerdere bands waarin ik speel (kerk en opwekking), daarvoor arrangeer ik ook, en componeren is vooral voor de fun. En ik heb deze versie ooit lang geleden al eens uitgeschreven, daarna gespeeld achter de piano, en na wat finetuning zit hij nu gewoon in mijn geheugen. En na hem een paar keer op school te hebben gespeeld wil plotseling iedereen bladmuziek hebben, dus zodoende heb ik hem weer uitgeschreven.
En verder vind ik de hele soundtrack van pirates geniaal, vandaar dat ik bezig ben met meer spul uitschrijven. Ik ben nu bezig met deze: Jack Sparrow. Halverwege dat begindeuntje is het wel even lastig uitschrijven, om die opbouw goed naar voren te laten komen. Die viooltjes op de achtergrond spelen namelijk de helft van de tijd dezelfde noten als de cello, en het is moeilijk om met 1 hand een bepaalde melodie eruit te laten te komen, en de rest zachter te spelen.

tidob1
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2010, 08:28:29 »

Bedoel je met uitschrijven dat je naar de muziek luistert en er zelf bladmuziek bij maakt? Zo ja, erg knap! Heb het nummer nog niet gehoord (heb ff geen boxen Tongue ), maar ik zal het zeker een keer doen. Lijkt me echt geweldig om te kunnen (dat uitschrijven).

gamemoon
King of the hill

Ramon.

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2010, 08:29:18 »

De soundtrack van POTC is inderdaad vrij geniaal, ken zelf eigenlijk alleen die van deel 3.
Veel succes en plezier met 'Jack Sparrow' Smiley

Ik ben zelf kort geleden ook begonnen met uitschrijven, gaat me best aardig af Smiley Misschien laat ik binnenkort ook eens iets zien.

timwing
Pretty addicted

Kikkers zijn stoer.

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2010, 08:30:28 »

Ik vind het echt goed ^^ Kan zoiets btw ook op een gitaar? Cheesy

Advertentie
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: