GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 December 2018, 12:18:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 24 25 [26]
  Print  
Advertenties

BlackWolfFenrir
On my way now
**

Bekijk profiel
« Antwoord #375 Gepost op: 08 Juni 2013, 14:17:26 »

Ik begrijp het wel als je met klanten werkt. Ik zou ook niet iemand aannemen die mijn klanten mogelijk afschrikt.
Net als dat ik niet iemand aan zou nemen die een hoofddoek draagt.

Daar is helemaal niets discriminerend aan (van mijn kant dan). Als ik een dans club heb en ik huur mensen in om flyers uit te delen dan huur ik ook mensen in die super spontaan en sociaal zijn, als ik dan een minder spontaan iemand afwijs ben ik dan ook discriminerend?

Verder kijkt diegene die jou aanneemt of jij binnen het bedrijf past. Als jij met je stijl laat zien dat je totaal het tegenovergestelde bent en dat het mogelijk waarschijnlijk niet lekker gaat lopen tussen collega's zou ik ook kiezen voor dat brave jongetje.

Ik zeg ook niet dat het discriminerend is en moet je ook gelijk geven in je voorbeeld van sociale personen. Maar dat is het karakter. Het gaat nu om uiterlijk. Dat de meeste mensen vinden dat het onprofessioneel is als je gekleurd haar hebt, moet niet van invloed zijn op de prestatie op het werk.

Bovendien, zijn daar sollicitatiegesprekken niet voor ? Om de mogelijke nieuwe werknemer beter te leren kennen (en zijn kwaliteiten).

Voorbeeld: Ik heb zwart met rood haar, draag bandshirts en een broek met broekketting en All Stars. Ik ben van karakter wel sociaal en ik kan mijn werk gewoon goed doen, heb de benodigde kennis en doe het werk zelfs meestal sneller met op zijn minste dezelfde kwaliteit als mijn collega's.

Nu moet ik op het lab ook wel eens de producten presenteren aan de klant. Goed, een beetje anders kleden kan makkelijk. (blousje ipv bandshirt is geen probleem) Maar aan mijn haren kan ik niks doen. Zou de klant dan het recht hebben om mijn product niet te kopen omdat mijn haar geverfd is, ongeacht dat ik minstens net zo'n goed product aflever, al dan niet beter dan dat van mijn collega's? Of zou mijn baas minder respect voor mij moeten tonen (of me niet aannemen) om diezelfde reden ?

Kijk, ik snap dat ze je niet aannemen als je op het sollicitatiegesprek zeer non-chalant overkomt en het overkomt alsof je totaal geen idee hebt waarover je praat. Maar als je laat zien dat je een sociaal, gemotiveerd persoon bent, met het benodigde niveau aan kennis, zou voor mij de haarkleur toch helemaal niks moeten uitmaken?

(Bovendien, haarverf is chemisch, ik doe stage chemisch-fysisch analist, dat verdiend toch wel een pluspuntje ? XD)
« Laatste verandering: 08 Juni 2013, 14:19:33 door BlackWolfFenrir » Gelogd

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #376 Gepost op: 08 Juni 2013, 14:29:25 »

Het ligt natuurlijk heel erg in welk vak gebied je zit. En ik denk dat het inderdaad best zou kunnen dat een klant een product niet koopt door jouw haar. Is dat oké? Nee absoluut niet, maar het gebeurd helaas wel, en dat ziet jouw baas ook.

Het is een lastige kwestie en ik weet niet of het slim is om zo een baas te dwingen om jouw aan te nemen puur al omdat je dan eigenlijk al iemand aanneemt die je eigenlijk niet aan wilt nemen.

Ik denk dat wetten dit probleem niet zo snel oplossen. Echter kan het verplichten er wel toe lijden dat het sociaal eerder geaccepteerd wordt (?).

Lastig lastig lastig Tongue.

En hoezo zijn sollicitatiegesprekken daar niet voor?

BlackWolfFenrir
On my way now
**

Bekijk profiel
« Antwoord #377 Gepost op: 08 Juni 2013, 15:22:07 »

NU ben ik het met je eens Wink

Doch, de wereld en de zakenwereld zal ooit moeten accepteren dat mensen er nu eenmaal graag zo bijlopen en toch moeten aanvaarden dat mensen die er anders uit zien, niet minder van waarde zijn in het werk wat uitgevoerd wordt Wink

Misschien stom uitgelegd, ik bedoelde er uiteraard mee dat sollicitatiegesprekken daar juist voor zijn Wink ("niet" was een beetje overbodig)

EmoGirl13
Look mum, I can post!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #378 Gepost op: 13 Oktober 2017, 20:04:50 »

grrrrr stom topik met nog stommerrere mensen !

woorden zijn messen die littekens achter laten in de ziel

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #379 Gepost op: 13 Oktober 2017, 22:21:02 »

XD je kan nou niet gaan verwachten dat iedereen zich aan je alto levenstijl aan gaat passen
iedereen die ik op de middelbare als emo/gothy gebeuren kende is nu FOKING NORMI

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #380 Gepost op: 14 Oktober 2017, 01:15:32 »

Een emo is een soort kleine struisvogel, toch?

https://m.youtube.com/watch?v=aA-y1nOBCKA

EmoGirl13
Look mum, I can post!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #381 Gepost op: 14 Oktober 2017, 20:54:28 »

XD je kan nou niet gaan verwachten dat iedereen zich aan je alto levenstijl aan gaat passen
iedereen die ik op de middelbare als emo/gothy gebeuren kende is nu FOKING NORMI
je bedoelt emo leefstijl niet salto, dat is wat je op school moet doen bij gymnastiek

Een emo is een soort kleine struisvogel, toch?

https://m.youtube.com/watch?v=aA-y1nOBCKA
dat is een dodo sukkel

woorden zijn messen die littekens achter laten in de ziel

Advertenties
Pagina's: 1 ... 24 25 [26]
  Print  

Ga naar: