GMOT
Nieuws: Wij feliciteren Gerben de G. met zijn promotie tot globale moderator

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 06, 2010, 09:08:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Advertentie

morsil
So far, so good

UFO :P

Bekijk profiel
« Gepost op: Juli 29, 2010, 03:03:02 »

3ds max en maya zijn allebij 3D programma's van Autodesk, kunnen alle bij animeren en er zijn nog best wel wat gemeenschappelijke functies, maar wat zijn nou de voor en nadelen van elkaar en waar kan je de een nou beter voor gebruiken?

Dit zou ik graag willen weten... ik ben nu bezig 3ds max te leren maar als ik beter maya kan gebruiken kan ik beter dat gaan leren. (was eerst met C++ bezig maar ik ben aan het verhuizen en het boek zit ergens in een doos Tongue)

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 29, 2010, 07:44:48 »

Hangt ervan af wat je ermee wilt... Maya is bijvoorbeeld heel erg geschikt voor filmindustrie.

Ik heb even google erop nagekeken, aangezien ik niet zo heel erg thuis ben in dit onderwerp. Op deze site kun je de indrukken lezen van iemand die na vele jaren 3ds max-gebruik Maya heeft uitgeprobeerd, en hij pleit er eigenlijk voor om Maya te gebruiken.

Hier is te lezen dat Maya eigenlijk op bijna alle gebieden beter is. Alleen als je de architectuur van bepaalde bouwwerken in 3d in je computer wilt hebben, komt 3ds max weer beter uit de verf.

Maya wordt vooral aangeraden omdat het makkelijker werkt, je geen extra software nodig hebt voor echt mooie effecten, en je er betere/mooiere animaties mee kunt maken.

Pirates of the Caribbean voor piano
Kom ook op de GMOT-dag!! Meld je hier aan, of kijk hier voor meer informatie. (lees alleen de laatste pagina's. Die zijn relevant)

Onnaj
Pretty addicted

ジャンノ

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 29, 2010, 08:15:07 »

Waarom wil je alleen tussen deze 2 kiezen?

Er zijn veel meer keuzes...

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 29, 2010, 11:23:26 »

Begin met een programma wat in jouw budget past! Smiley

Dmitri
Just the few of us

^^^ NIET AANRAKEN! Radioactief!

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 29, 2010, 11:32:58 »

Ik heb Autodesk 3ds max en ik moet zeggen het is een krachtig programma (met een prijskaartje  Angel ), maar echt: begin er aan als je ervaring hebt met andere programma's. Ik gebruik nu het programma al zo'n 2 jaar en nog steeds ontdek nieuwe functies. Elk uitklap menu en pop-up heeft meer dan tien tabbladen met elk weer zijn eigen menu's weer pop-ups, enz.. enz... Je leert dat programma nooit helemaal. Pas na een jaar wist ik genoeg om modellen te maken die niet alleen simpele diffuse colors hadden of simpele textures, maar complexe multi part textures met UV-maps en zelfs meerdere maps waaronder shaders en bump maps.
Maya is wat ik heb gehoord nog moeilijker in het begin, maar is eenmaal over die drempel heen gestapt, soms wat makkelijker te gebruiken.
« Laatste verandering: Juli 29, 2010, 11:35:11 door Dmitri » Gelogd

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 29, 2010, 11:37:35 »

Als je duidelijke, maar goede software wilt kun je het beste voor blender gaan. Dat programma heeft heel vaak update om het nog beter te maken (open source, meestal wel positief), en is erop gericht om zo overzichtelijk mogelijk te zijn. De overstap naar professionele software wordt er ook veel makkelijker van, aangezien het programma overal dezelfde termen voor gebruikt als programma's als Maya.

Kom ook op de GMOT-dag!! Meld je hier aan, of kijk hier voor meer informatie. (lees alleen de laatste pagina's. Die zijn relevant)

Dmitri
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 29, 2010, 11:38:53 »

Eerlijk gezegd vond ik Blender verschrikkelijk... maar hé, dat is mijn mening  Smiley

morsil
So far, so good

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 30, 2010, 01:50:46 »

Ik ga het waarschijnlijk alleen voor games of zo gebruiken, en volgens mij is maya ook wat meer om bijvoorbeeld een gezicht te laten lachen of zo? (zeg het als dat niet klopt)

Dus ik denk dat ik beter voor 3ds max kan kiezen...

@hater92: Mijn budget staat op €0,- en daar passen ze mooi in Tongue (op mijn manier dan)

slavlovish
King of the hill

Gewoonweg Gestoord

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 30, 2010, 02:57:59 »

3ds max is wel handig voor modellen maken, maar er zijn nog veel andere soorten programmas die dat ook kunnen, dusja.

ik weet alleen dat je in 3ds max mooie dingen kan maken, maar dat zal je vast ook wel in maya kunnen :3

Dmitri
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 30, 2010, 11:16:09 »

je keuze al op je vaste schijf gebrand staan?  Tongue

BTW, hoort dit topic niet in het board Computers en Internet?

goudewup
King of the hill

Ik ook maar oranje! :D

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 31, 2010, 09:01:01 »

om bijvoorbeeld een gezicht te laten lachen of zo? (zeg het als dat niet klopt)

Goed uitziende cutscenes anyone? Angel

Ik ben weer thuis Smiley

Dmitri
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 31, 2010, 10:35:58 »

Laatst nog een tut gelezen (weliswaar uit 2001 met nog een oude versie van 3ds max) over het maken en riggen (botjes erin zetten en vastmaken aan het model zodat je hem daarna vrij kunt bewegen en animeren) van een model.

Kijk eens een tuturiol over het maken Jean d'Arc: Tutorial in 79 pagina's
Met als eind resultaat:
Render 1
Render 2

En ja nog realistischer kan ook: Bierfles

En ben je dan eindelijk zo ver dan kun je dit maken: http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo
(Let op: gemaakt met oa 3ds max en een render tijd van 110 dagen Tongue )

Nu, wil je nog meer?

PS.: er is nog een plug-in voor 3ds max genaamd FumeFX waarmee je mooie explosie kunt maken: JDAM explosie 500lbs
« Laatste verandering: Juli 31, 2010, 10:41:35 door Dmitri » Gelogd

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 31, 2010, 12:52:35 »

En dan te bedenken dat Maya nog beter is met animeren dan 3ds max...

morsil
So far, so good

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 31, 2010, 12:59:07 »

Ik heb al een tut, help -> tutorial's... Angel
En daar komt dat met die botjes volgens mij ook in voor en nog wel wat meer... Grin
(Was gister klaar met het paard en ga vandaag of zo beginnen met het vliegtuig)

Spoiler:
Ik had al even snel de plaatjes bekeken en volgens mij kan hij niet vliegen XD.
Spoiler:
Hij heeft volgens mij geen lift. (vleugels zijn niet schuin)

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 31, 2010, 01:09:11 »

Je weet dat vogels ook geen schuine vleugels hebben? Hun veren buigen tijdens het vliegen, en ze draaien hun vleugels een beetje. Zo hebben die beesten lift...

Advertentie
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: