GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 12 December 2018, 17:43:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
  Print  
Advertenties

gamenerd
King of the hill

Westlander en Neerlander

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 08 April 2007, 14:47:58 »

http://video.google.com/videoplay?docid=4340135300469846467&q=The+Great+Global+Warming+Swindle
Is de opwarming van de aarde een leugen?
Wat is jouw stand punt erover Huh?
« Laatste verandering: 17 April 2007, 18:22:15 door gamenerd » Gelogd

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 08 April 2007, 15:04:04 »

ze zien er allemaal uit als rijke ouwelui die ergens een fabriekje bezitten die geen kosten willen maken om het klimaat te redden, tuurlijk is het een standaart ritme van de aarde maar de mens versterkt het wel. en dan erger ik me nog wel altijd aan die gasten die alleen maar om hun centen geven...

robdop
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 April 2007, 15:08:48 »

het is allemaal wel waar de opwarming denk ik maar sommige leiden egt aan extreme syndroom want als je alle boosen kapt in brazilie en je zet er bananen dan is dat wel goed voor de economie Wink dus !!!

Simon Donkers
Ex-administrator
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 08 April 2007, 15:27:58 »

Een film die precies het tegenovergestelde beweert:
http://www.climatecrisis.net/trailer/
Een gratis kortere versie van deze documentaire:
http://feeds.feedburner.com/~r/TEDTalks_video/~3/76613833/ted_gore_al_2006.mp4

Een grootschalig onderzoek van de verenigde naties heeft geconcludeerd dat met een zekerheid van 90% de opwarming wel degelijk aan het gebeuren is.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Freerk
King of the hill

Back-ups al gefixed?

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 08 April 2007, 15:39:18 »

Ik geloof er niet in. Al eeuwen verandert het klimaat, na de ijstijd was er ook nog lang niet zoveel Co2 in de lucht al nu, en toch werd het hier ook warmer. Verder kwam ik op deze site het volgende tegen
Citaat
Sinds haar ontstaan is onze zon ongeveer 25 procent warmer geworden. Dat is heel gewoon: naarmate sterren ouder worden gaan ze harder branden. En daarmee komt ook het einde van de aarde in zicht. Er zijn wetenschappers die denken dat het over 500 miljoen jaar al is afgelopen met het leven op aarde. Want als de temperatuur stijgt zal de aarde, net als Venus, droogkoken.

gamenerd
King of the hill

Westlander en Neerlander

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 08 April 2007, 15:42:27 »

Een grootschalig onderzoek van de verenigde naties heeft geconcludeerd dat met een zekerheid van 90% de opwarming wel degelijk aan het gebeuren is.
In die link van mij gaat het onder andere over dat het propaganda is.

Als CO2 de zon blokeert wordt het kouder maar de media zegt dat het warmer wordt Huh?

Freerk
King of the hill

Back-ups al gefixed?

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 08 April 2007, 15:47:25 »

In die link van mij gaat het onder andere over dat het propaganda is.

Als CO2 de zon blokeert wordt het kouder maar de media zegt dat het warmer wordt Huh?
De zonnestralen worden wel door gelaten maar op de terug weg geblokeerd waardoor ze weer terug keren naar aarde (lijkt mij niet echt mogelijk, inkomende zonnestralen doorlaten maar terugkeerde niet Undecided).

gamenerd
King of the hill

Westlander en Neerlander

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 08 April 2007, 15:49:41 »

dacht ik ook al
Zal aan mij leggen of heeft hij het nu al 6 minuten over zich zelf Huh?
Gepresenteert door een leugenaar ex president Shocked
« Laatste verandering: 08 April 2007, 15:52:40 door gamenerd » Gelogd

alexanderl
Just the few of us

GM 7.0 Pro!

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 08 April 2007, 16:34:34 »

Ik geloof zelf niet in het broeikas effect, ik denk dat het gewoon een altijd durend proces is dat automatisch gaat.

BELANGRIJK: Mijn username was blackalex, maar is nu alexanderl!!

Simon Donkers
Ex-administrator
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 08 April 2007, 16:38:58 »

Al Gore heeft het idd in die video veel over zichzelf. Dat is meestal als ze een presentatie geven over hun carrière. De film is een stuk duidelijker maar aangezien geen van jullie naar de bioscoop zullen gaan naar aanleiding van dit topic naar een docu hierover leek me een gratis versie van 15 minuten handiger. Na 6 minuten komt hij on-topic.

Al Gore is nooit president geweest, hij was vice president.

Ik heb momenteel geen uur de tijd om deze documentaire te bekijken maar even Googlen geeft mij een wetenschappelijke publicatie waar meer dan 2500 wetenschappers aan hebben samen gewerkt.
De samenvatting: http://www.ipcc.ch/SPM6avr07.pdf
Citaat
Observational evidence from all continents and most oceans shows that many
natural systems are being affected by regional climate changes, particularly
temperature increases.
Oftewel, er is een klimaatverandering bezig en deze veranderd veel natuurlijke systemen.

Voor de rest die te lui is beide films te bekijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/An_Inconvinient_Truth
Citaat
The documentary has been generally well-received politically in many parts of the world and is credited for raising further awareness of global warming internationally, prompting calls for more government action in regards to the climate. Several colleges and high schools have begun to use the film in science curricula, though at least one US school district has put restrictions on its use in the classroom.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle
Citaat
The show attracted 2.5 million viewers and an audience share of 11.5%.[6] Though there have been 144 complaints to Ofcom, as of March 19, 2007, Channel 4 revealed that it had received 758 calls and emails about the programme, with those in favour outnumbering complaints by six to one. The channel subsequently announced that it would be hosting a debate about the global warming issue to be broadcast in April.[7]

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Robert Geers
Look mum, I can post!
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 08 April 2007, 17:19:52 »

De zonnestralen worden wel door gelaten maar op de terug weg geblokeerd waardoor ze weer terug keren naar aarde (lijkt mij niet echt mogelijk, inkomende zonnestralen doorlaten maar terugkeerde niet Undecided).
Klopt terugkerende zonnestralen worden ook niet tegengehouden door de CO2.
Maar ongeveer de helft van de inkomende lichtenergie word door de aarde omgezet in infraroodstraling(warmte). Deze infraroodstraling kan wel worden tegengehouden door de CO2. (en wordt dat dus ook)

slavlovish
Pretty addicted

Elektonix

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 08 April 2007, 17:51:14 »

Klimaat verandering is heel normaal dat is moeder natuur.
Men denkt dat heel de wereld vergaat ( zo wordt het uitgezonden ),
maar na de opwarming ( 1000den jaren verder ) kan er bv weer een ijstijd komen.
Zo is het klimaat nu eenmaal.
Alleen nu is de opwarming van de aarde een menselijk probleem.
Als wij er eerder iets aan zouden doen zou het LATER gebeuren.
Het gebeurt altijd wel een keer net als de dood,alleen je weet nooit waneer en je wil het eigenlijk helemaal niet..

Uitstoot van gassen ( vooral co2 ). komen in de dampkring waardoor die dikker wordt.
Daardoor kan er geen zonlicht meer uit.
Zonlicht straalt gewoon op de aarde en reflecteer tegen de aarde en gaat door de dampkring weer naar buiten.

Maar door auto's en fabrieken die gevaarlijk gassen uitstoten die de dampkring vervuilen kan het zonlicht er niet meer uit, het resultaat de warme lucht blijft hangen.
Waardoor de temperatuur stijgt,niet zo heel veel maar toch genoeg om de pool kappen te laten smelten.

Wat veel mensen niet weten dat,
het is niet zo heel erg dat de noorpool smelt (behalve dat er veel diersoorten uitsterven).
Als de Noorpool smelt zal het zeewater niet of amper stijgen omdat dat al ijs is wat drijft.

Het gaat om de Zuidpool, de zuidpool is vast land(ijs).
Als dat smelt en dat valt in het water dan stijgt het zeeniveau.

Wij rijk nederland zal wel onderlopen maar Nederland is een van de rijkste landen ter wereld.
Wij lossen dat wel makkelijker dan je denkt op.

Maar kijk eens naar afrika, straatarm en die lopen het meeste gevaar.
Al die arme landen hebben het nu al zo erg maar straks met al dat water wordt alles nog erger.
We moeten vooral de armen landen helpen en niet allemaal zeuren van het zeeniveau stijgt.
Dat weten we al lang.
Zorg ervoor dat alles goed georganiseerd is.

Global Warming is niet het grootste probleem.
Over een tijdje zal een stuk van afrika van het land afschuiven en tegen india botsten,
De Middellandse zee zal over een tijdje een bergachtige woestijn zijn.

Dat gaat ons allemaal overkomen.

Dit was mijn verhaal ik ben 14 maar ik let wel op en ik onthoud alles goed en kijk het nieuws enzo.

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 08 April 2007, 17:55:25 »

Haha, dat Afrika tegen India aanbotst duurt waarschijnlijk nog duizenden (honderdduizenden) jaren. Dat geldt ook voor de middelandse zee. Dat komt omdat de aardplaten (continenten) nou eenmaal verplaatsen.

slavlovish
Pretty addicted

Elektonix

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 08 April 2007, 17:57:52 »

ja maar het komt allemaal wel eens Cheesy net als de opwarming van de aarde en de afkoeling (je weet maar nooit)

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 08 April 2007, 17:59:23 »

Als je dan toch begint Tongue In Amerika is een stad (ergens aan de westkust, vrij bekend) die ooit wordt vernietigd omdat er een bergketen tegen aan botst. Dat zijn best leuke dingen om te weten als je in die stad woont. Tongue

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 8
  Print  

Ga naar: