GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Januari 2019, 23:27:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Poll
Vraag: Hoe snel is jouw internetverbinding?
< 1 mbit - 4 (4.2%)
1 - 2 mbit - 2 (2.1%)
2 - 5 mbit - 2 (2.1%)
5 - 20 mbit - 11 (11.6%)
20 - 40 mbit - 10 (10.5%)
40 - 70 mbit - 25 (26.3%)
70 - 150 mbit - 26 (27.4%)
150 - 250 mbit - 8 (8.4%)
250 - 500 mbit - 0 (0%)
> 500 mbit - 7 (7.4%)
Totaal aantal stemmen: 94

Pagina's: 1 ... 111 112 [113] 114
  Print  
Advertenties

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1680 Gepost op: 01 September 2016, 14:02:51 »

Verklaar je nader?
Alleen download, niet upload.

rjzezima
Just the few of us

Hói :)

Bekijk profiel
« Antwoord #1681 Gepost op: 02 September 2016, 00:25:18 »

Alleen download, niet upload.
Akkoord, meer een ding van de service provider. Daarnaast snap ik nooit zo goed wat mensen moeten met 50+ upload.

jw
King of the hill

Mijn naam is Joey

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1682 Gepost op: 02 September 2016, 07:13:15 »

Akkoord, meer een ding van de service provider. Daarnaast snap ik nooit zo goed wat mensen moeten met 50+ upload.
seeden/aardige piraat zijn

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #1683 Gepost op: 02 September 2016, 17:12:52 »

seeden/aardige piraat zijn
ik ken piraat niet maar ik geloof dat hij best wel aardig is.

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1684 Gepost op: 05 September 2016, 18:19:07 »

Belgenland blijft wel plezant.
Toch als je >99% hebt.

jw
King of the hill

Mijn naam is Joey

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1685 Gepost op: 05 September 2016, 21:12:16 »

Ben er tevreden mee.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1686 Gepost op: 05 September 2016, 21:30:00 »

met router er tussen:

direct vanaf de kabel

amahoola
Pretty addicted

[ɑmə'hula]

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1687 Gepost op: 06 September 2016, 08:14:12 »

Wifi van mijn stage Cheesy

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1688 Gepost op: 07 September 2016, 18:49:51 »

Online backups, foto's en filmpjes delen (via youtube of chat of wat dan ook), of even op het werk inloggen en bestanden uploaden naar het bedrijfsnetwerk. Er zijn zat toepassingen te bedenken.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1689 Gepost op: 07 September 2016, 22:00:35 »

Ik snap niet zo goed waarom het niet gewoon flat kan zijn, 1/1, 10/10, 20/20/ 50/50 of 100/100 of whatever...

Ja kosten enzo...

Om via TCP/IP (internet) informatie (data) te ontvangen zal er altijd upload nodig zijn om de aanvraag te verwerken, daarnaast wordt voor elke ontvangen pakket een bevestiging (via upload) verstuurd, sneller upload betekent minder latency naar je download.

Nu is er minder upload verkeer dat download als je regulier internet. De bandbreedte omhoog (normaal iets van download/10) is daar voldoende voor. Echter veranderd on internet gebruik.

- Internet Of (Hackable) Things
- Media streaming
- Private clouds
- Multiple devices

Het kan wellicht veel meer sense maken om de upload soms te verhogen dan de upload, echter is het een vrij lucratieve business om als meer meer (goedkope) download te verkopen en mensen wijs maken dat dat nodig is voor gaming (wat absolute onzin is, online gaming gebruikt zeer weinig data).

Ik heb een tijd een een private lijn een server gedraaid (easy-upload.nl), upload was daarvoor best belangrijk omdat elk uitgeserveerd bestand via de upload verbinding gaat. Ik kon de snelste hdd er tegenaan knallen maar de bottleneck zat in de upload verbinding.

Nu zijn internet providers er niet voor de thuishosters en ben je voor het draaien van een server vaak goedkoper en beter uit met een $5/maand server in de cloud met een dikke datacenter lijn maar mijn inziens is het hoogtijd dat upload/download gelijk getrokken worden.

RobbertC5
Pretty addicted

Your true wealth is your time and freedom.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1690 Gepost op: 08 September 2016, 08:21:48 »

Ik heb een leuke reactie getypt op jouw bericht, RA, maar eigenlijk ben ik helemaal geen fan van dat bericht, want het komt veel te boos over. En dat mag niet, want ik ben een vrolijke jongeman. Altijd al geweest, en hoop ik ook voor altijd te blijven.

Het komt er op neer dat de ISP een trade-off moet maken tussen hoeveel bandbreedte hij toewijst aan upload vs download. Een symmetrische verbinding aanbieden aan de gemiddelde internetgebruiker zou niet efficiënt zijn aangezien er dan een grote overcapaciteit zou zijn aan upload. Of de ISP zou zijn uploadconnectie schandalig veel moeten oversellen, en dat vinden we eigenlijk niet zo koosjer, wel?

De geïnteresseerde lezer vindt mijn oud bericht met meer uitleg in de spoiler.
Spoiler:
Ik snap niet zo goed waarom het niet gewoon flat kan zijn, 1/1, 10/10, 20/20/ 50/50 of 100/100 of whatever...
Omdat..
Nu is er minder upload verkeer dat download als je regulier internet.
Oh dus je snapt het wel gewoon?

Er is veel meer downloadverkeer wat betreft de doorsnee gebruiker. Daarom is er een hoop meer bandbreedte gereserveerd in de kabeltjes die vanaf je huis naar je ISP lopen om te downloaden dan uploaden. Stel nu dat ze mensen toch even veel toegang geven tot de uploadlijn kan je die met een paar vervelende tieners samen meteen volsteken, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Want zoals je zelf zegt, wat betreft TCP, geen upload = geen download. Het mag dus duidelijk zijn dat je ISP niet gewoon full yolo 100/100 kan aanbieden als de onderliggende infrastructuur deze snelheden niet aankan. Als de ISP's verplicht werden om een gelijke up- vs downloadverbinding aan te bieden, zou dit ten koste gaan van de huidige downloadbandbreedte en dus individuele downloadsnelheid.* Of ze trekken een paar kabeltjes bij.
Ja kosten enzo...
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel leuk vinden moest ik als ik een snelle verbinding had in twee richtingen, maar dit zijn nu eenmaal compromissen die gemaakt moeten worden.

* Ik heb echter ergens opgevangen dat nog niet overal de volledige bandbreedte van de aanwezige kanalen gebruikt wordt. Dit vaak omdat de technologie die aan de uiteinden van deze kanalen staat daarvoor een stuk duurder zou zijn. En wanneer die bandbreedte vol zit kunnen we er misschien toch op hacky manieren toch meer bits doorduwen dan eigenlijk de bedoeling is. Kijk bijvoorbeeld naar hoe we er in slagen om telefoonlijnen te verkrachten met ADSL en dergelijke.

easy-upload.nl
Hoe zat het daar trouwens mee, is het nu zo moeilijk om dat domein even over te dragen aan mensen die wel in staat zijn om de bestanden van een community even in de lucht te houden?
« Laatste verandering: 08 September 2016, 08:59:59 door RobbertC5 » Gelogd

Om een poll aan te maken voor je html website of dit forum ga je naar online gratis poll maken. /steeltgoechelpeezjrenkvanzjiemot

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1691 Gepost op: 09 September 2016, 20:59:59 »

Ik heb een leuke reactie getypt op jouw bericht, RA, maar eigenlijk ben ik helemaal geen fan van dat bericht, want het komt veel te boos over.
No stress, ik kan tegen een stootje Wink

En dat mag niet, want ik ben een vrolijke jongeman. Altijd al geweest, en hoop ik ook voor altijd te blijven.
Dat geloof ik, en dat is goed Smiley

Het komt er op neer dat de ISP een trade-off moet maken tussen hoeveel bandbreedte hij toewijst aan upload vs download. Een symmetrische verbinding aanbieden aan de gemiddelde internetgebruiker zou niet efficiënt zijn aangezien er dan een grote overcapaciteit zou zijn aan upload. Of de ISP zou zijn uploadconnectie schandalig veel moeten oversellen, en dat vinden we eigenlijk niet zo koosjer, wel?
Je hebt helemaal gelijk als je naar het huidige typische verbruik kijkt. Als je echter gaat kijken hoe internet steeds meer gebruikt wordt dan wordt het hoog tijd voor een verandering. Je moet daarvoor verschillende dingen bedenken.

- De mogelijkheden van film & muziek in techniek worden zwaar gefrustreerd door bedrijven en rechthebbenden. Ik denk niet dat dit lang door zal zetten (because of reasons beyond scope) daarna zal de bandbreedte consumptie veel kunnen toenemen.
- Deeleconomie, het is niet onwaarschijnlijk dat we straks met de hele buurt 1 netwerk delen.
- Real time media
- 4k

Onze internet ervaring kan veel beter door de pijp omhoog te verbeteren, dit merk je al bij een lullig skype gesprek...

Hoe zat het daar trouwens mee, is het nu zo moeilijk om dat domein even over te dragen aan mensen die wel in staat zijn om de bestanden van een community even in de lucht te houden?

Ik was niet op de hoogte van dit project, wel goed Smiley

Easy-upload.nl is platgelegd nadat mijn provider ging dreigen vanwege spam dat verstuurd zou worden. Ik woonde destijds thuis en hoewel de spam niet afkomstig van de server achter easy-upload.nl (RIP Antarctica) werd ik wel gesommeerd om per direct de machine uit te zetten, ik heb daarna op aanvraag bestanden van de hdd nog verzonden naar mensen die het nodig hadden.

Berichten vanuit instanties zoals Symantec, Ziggo, en BREIN waren niet ongewoon in die tijd. Aangezien alles destijds naast school op een oude Albert Heijn pc ingesteld/beheerd moest worden werd de druk ook steeds hoger, nadat ik de stekker er (letterlijk) uit had getrokken wou ik wel even nadenken over of en hoe ik het ooit terug zou bouwen.

Ik sta er niet negatief tegenover om het opnieuw op te zetten maar dan wel vanuit scratch en draaiende VPS'jes zodat je niet meer zelf verantwoordelijk bent voor een stapel metaal, en niet onbelangrijk, met een beter gedefineer concept.

Ik heb veel geleerd van easy-upload, ongeveer elke programmeerfout ermee gemaakt die er is (en daardoor hoop ik beter geworden), geleerd hoe je een Linux server (niet) moet inrichten en waarom je bepaalde dingen niet vanuit thuis wil draaien. Ik heb ook veel fouten gemaakt, zoals in het afronden ervan...

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1692 Gepost op: 12 September 2016, 16:20:05 »

RA, ze vragen alleen of je even de DNS van het oude domein wil verwijzen naar Lucs archiefserver.

shitposting is a lifestyle, not a disease

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1693 Gepost op: 12 September 2016, 18:09:10 »

Een CNAME naar lucb1e.com is het handigste, dan heb je v4 en v6 bij elkaar. Het kan ook handmatig met A 80.100.131.150 en AAAA 2001:981:f115:1::3

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #1694 Gepost op: 12 September 2016, 20:23:31 »

Op me kamertje in almere of all places

40 mbps.

Wtf

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

Advertenties
Pagina's: 1 ... 111 112 [113] 114
  Print  

Ga naar: