GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 21 Februari 2018, 15:52:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Advertenties

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 10 April 2007, 18:38:12 »

Hallo,

Ik heb dit jaar samen met een klasgenoot megedaan aan ThinkQuest, en het resultaat is een splinternieuwe versie van de Wiskunde 123 site:

www.wiskunde123.nl

De site bevat hoofdzakelijk wiskundige artikelen en een systeem om wiskundevragen te stellen.

P.S. Er zijn wat problemen met wiskundige tekens, uiteindelijk kwam ik op het idee om voor de databasevelden met wiskundige tekens Unicode te gebruiken in plaats van Latin, maar ik kon zo snel niet uitvinden hoe ik de verbindingscollocatie van MySQL kon wijzigen, zodat de wiskundige tekens niet verloren gaan in de dataoverdracht. (paar uur voor de deadline)
« Laatste verandering: 16 Mei 2007, 22:07:35 door Blijbol » Gelogd

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 April 2007, 19:09:49 »

Wow! Ziet er leuk uit, de website, en volgens mij staat er heel wat handige informatie op.
Ik kan alleen op trefwoorden zoeken, misschien kan je ook wat meer algemeen vertellen over bijv. de stelling van pytagoras ofzo.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

alexanderl
Just the few of us

GM 7.0 Pro!

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 10 April 2007, 19:09:58 »

Zier er leuk uit. Die uitleg vind ik erg fijn. Goed uitgelegd. Erg goed

BELANGRIJK: Mijn username was blackalex, maar is nu alexanderl!!

Dmitri
Just the few of us

^^^ NIET AANRAKEN! Radioactief!

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 April 2007, 14:10:24 »

Zier er leuk uit. Die uitleg vind ik erg fijn. Goed uitgelegd. Erg goed
ook

Maar er zijn volgens mij nog weinig vragen

Battlefield 3, aww yeah =P

Waarschuwing - terwijl je aan het lezen was, zijn er 3,18939 x 10462 nieuwe reacties geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt herzien.

alexanderl
Just the few of us

GM 7.0 Pro!

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 April 2007, 15:36:12 »

Ik bedoel bij artikelen

BELANGRIJK: Mijn username was blackalex, maar is nu alexanderl!!

Erik Leppen
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 April 2007, 20:45:45 »

Interessant voor mensen die vragen hebben over middelbareschoolwiskunde, en in het bijzonder is het goed dat er een artikel over grafen is opgenomen. Ik heb wel wat (wiskundige) aanmerkingen op enkele artikelen. Wat betreft grafen,
  • Een punt wordt ook wel een knoop genoemd, dat is binnen de wiskunde volgens mij de gebruikelijke naam. Engels: vertex.
  • Een verbinding tussen twee punten/knopen heet volgens jou een weg. Volgens mij niet, de binnen de wiskunde geburikelijke naam voor zo'n verbinding is kant. Engels: edge. Een weg of pad is een reeks kanten waarvan het eindpunt van de ene het beginpunt van de volgende is (dus kanten die aan elkaar vast zitten). Een circuit is een gesloten weg.
  • Bij een atrikel over grafen is een plaatje onmisbaar. Teken de graaf waarvoor je uitlegt wta en Euler-weg is.
  • Misschien leuk naast het uitleggen wat een Euler weg is, is om ook te zeggen wat een Hamiltonweg is. In plaats van alle kanten precies één keer te bezoeken, bezoek je alle knopen precies één keer.
  • Klassiek verhaal in de grafentheorie is het Königsberger probleem, ik vind het altijd een leuk verhaal om bij een beginnend artikel over grafen te bespreken.
  • Misschien kun je iets zeggen over gerichte grafen. Dan zijn de lijnen niet gewoon lijnen, maar pijlen die wijzen ván een punt náár een punt, in plaats van slechts tussen twee punten. Een pijl kan dan wijzen van een punt naar datzelfde punt.
En verder:
  • Wat betreft complexe getallen, misschien is het een idee om een voorbeeld te geven van de ABC-formule, waarbij je een kwadratische vergelijking als x2 + x + 1 = 0 probeert op te lossen, een vergelijking waarvoor b2 - 4ac negatief is en je dus geen reële oplossingen hebt.
Verder uiteraard goed initiatief en de site zelf ziet er heel overzichtelijk uit. Het is dat ik wiskunde studeer en daar dus wat preciezer in ben, je moet maar zien wat je doet met de tips en of ze van niveau zijn, maar leuke artikelen over niet-middelbareschooldingen zijn zeker een pluspunt.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 12 April 2007, 21:24:44 »

hoewel het onderwerp me echt geen zak interesseert ziet de site er mooi uit, lekker speels, past bij je doelgroep. die w3c valid banners kunnen je ten goede doen met de wedstrijd. Suc6

Ruby
King of the hill

Trotse eigenaar van Ruby Software

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 16 April 2007, 17:09:07 »

Zeer goede en interessante site met veel info!

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Mei 2007, 21:29:22 »

We zijn door naar de finale van ThinkQuest. Smiley 45 andere sites verslagen, nog 39 te gaan en 7 prijzen te verdelen...

@Erik, tot het einde van de wedstrijd mag er niets bewerkt worden, maar daarna zal ik eens naar je adviezen kijken.
« Laatste verandering: 16 Mei 2007, 21:49:52 door Blijbol » Gelogd

Samlan
Oud-moderator
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Mei 2007, 21:22:31 »

De site ziet er goed uit en heeft een nuttige inhoud. Ook bevatten de artikels duidelijke en degelijke uitleg. Er zouden nog wel wat meer onderwerpen mogen behandeld worden, maar ik denk dat dat nog wel in orde zal komen.

Xbox Live-tag: Samlan

Advertenties
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: