GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 29 Juni 2022, 22:53:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Advertenties

sjaak
On my way now
**

Bekijk profiel
« Gepost op: 18 Juni 2011, 16:13:44 »

dames heren, hoort mij aan.
de reden van mijn bezoek(de eerste in maanden) is een zeer urgent verzoek. namelijk dit: ik probeer zo veel mogelijk mensen mee te laten lopen in de mars der beschaving.
de mars der beschaving is een 2 daags(ook al kan je ook slechts bij een deel aanwezig zijn) protest tegen de bezuinigingen op kunst en cultuur.
voor meer informatie zie de volgende links:
http://nos.nl/artikel/249085-mars-tegen-bezuinigingen-op-cultuur.html
http://www.theaterinstituut.nl/Theater-Instituut-Nederland/Sector/Toekomst-theaterbestel/Acties/Mars-Der-Beschaving
als je niet kan komen, niet wil komen, of wegens een andere reden niet komt, dan vraag ik u om alsnog wel mensen over de mars te informeren.

voor de ge´nteresseerden: ik zal hier ook zijn, en ik zal herkenbaar zijn aan een spaanse gitaar op mijn rug.
Spoiler:
zondag de 26e trekken wij uit.
in grote getale.
voor de kunst.
de muziek.
cultuur.
het kabinet denkt dat wij stil zullen zijn.
het kabinet denkt dat wij in vrede de bezuinigingen zullen accepteren.
de bezuinigingen op onze hobby's, onze uitlaat op de wereld, onze creativiteit, ons leven!
het kabinet heeft het verkeerd.
laten wij protesteren, niet alleen maar gezamenlijk.
want SAMEN staan wij STERK!
het is tijd om samen een grens te trekken!
Spoiler:
blijft te droog XD

nlck1597
On my way now
**

PSN: nick1597

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juni 2011, 16:17:10 »

ik kom, als ik kan.  Wink

heeft iemand een Minecraft account / gift card die hij aan deze arme jongen zou willen schenken?

gamemoon
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juni 2011, 16:40:40 »

Hm, ik zal is kijken of ik wat kan regelen. Tongue

Lijkt me wel vet, en 't is nog nodig ook. Cheesy

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2011, 22:27:23 »

Pfft, linkse hobby's, al die idioten op de grachtengordel maar steeds. Laten we nu maar tonnen uitgeven aan voetbalsupporters.

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juni 2011, 22:48:16 »

20 km lopen voor een beetje cultuur? Dat gaat hem niet worden voor mij.

Maar ze moeten niet zo zeuren altijd, er moet ergens op bespaard worden, dit jaar word er bespaard op cultuur(en zorg en nog wat dingetjes) en volgend jaar op ons leger en de voetbalsalarissen* of whatever.

*Nouja, waarschijnlijk niet.

Lord Tommy of Sealand.

gamemoon
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juni 2011, 22:54:26 »

@kaas: XD

@tommy9119 Niet zo zeuren? Ik vind dit een oprechte reden om te zeuren eigenlijk. ._.

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Juni 2011, 22:55:58 »

@kaas: XD

@tommy9119 Niet zo zeuren? Ik vind dit een oprechte reden om te zeuren eigenlijk. ._.

Ik niet. Tongue

Ik heb gewoon echt niks met kunst. En ik gok dat die gastjes wel een jaar zonder de hulp van de overheid kunnen.

(Ik ben het er wel mee eens dat ze beter konden besparen op sommige anderen dingen, zoals voetbal, maartoch.)

Lord Tommy of Sealand.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Juni 2011, 23:01:04 »

Worden die voetbalsalarissen door de overheid betaald dan?

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Juni 2011, 23:01:53 »

Worden die voetbalsalarissen door de overheid betaald dan?

Niet de salarissen, maar wel de schulden die de voetbalclubs hebben.

Lord Tommy of Sealand.

gamemoon
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Juni 2011, 23:04:35 »

Ik heb gewoon echt niks met kunst. En ik gok dat die gastjes wel een jaar zonder de hulp van de overheid kunnen.
Muziek maken is over het algemeen niet het best verdienende iets ._.
(Ik ben het er wel mee eens dat ze beter konden besparen op sommige anderen dingen, zoals voetbal, maartoch.)
Goedzo Cheesy

sjaak
On my way now
**

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juni 2011, 00:31:20 »

Ik niet. Tongue

nou, over dat ze wel een jaartje zonder kunnen, dus niet.
bijv. het metropool orkest(mogelijk zelf onder de niks-met-kunst-hebbende bekend) gaat failliet(mogelijk dit jaar, zo niet volgend jaar of het jaar daarna) doordat de subsidies weg gaan. omdat zij zo slecht zijn? nee, omdat zij altijd al subsidies hebben gekregen, en nu ineens niet meer(al hadden ze 5 jaar oid gekregen waarin de subsidies weg ebden zouden ze het overleeft hebben door sponsors te zoeken).
 mijn gitaarleraar(die al aan de dure kant was) is 5 euro per uur duurder geworden, wegens verhoogde belastingen.
 tijdens mijn toelating voor de opleiding docent muziek ontmoette ik een trompettiste die geen werk kon vinden met haar diploma(hoofdopleiding trompet, koninklijk conservatorium den haag), dus maar nog een opleiding ging doen in de hoop dat ze dan wel een baan zou kunnen vinden, waar ze overigens 4 jaar(+nog 4 jaar voor de 2e opleiding) voor gestudeerd had.
 de militaire muziek korpsen(1 per afdeling(luchtmacht, landmacht, marine, marechaussee)dus 4 totaal) worden samengevoegd tot 1 brassband, waardoor er tientallen, zo niet honderden, werkeloos worden.

de bezuinigingen zijn in principe een goed iets, en moeten(op het een of het ander) toch gebeuren. dat ze gebeuren op kunst en cultuur is op zich niet slecht, maar doe het dan fatsoenlijk en zorg dat de sector het overleeft... wat er momenteel gebeurt is gewoon achterbaks, niet doordacht asociaal gedrag richting kunst en cultuur(wat eigenlijk het enige is wat ons scheidt van dieren).

Roggie
King of the hill

Even leeg als mijn Avatar

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juni 2011, 08:34:14 »

Den Haag? Dan kom ik zeker! In ieder geval naar het Binnenhof! Smiley

Dit was Roggie99

Onnaj
Pretty addicted

For Love Is The One Thing We All Seek.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juni 2011, 09:51:37 »

nope niet mijn ding.

-Jquery student at the moment-

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juni 2011, 16:25:39 »

Jammer dat het voor mij zo ver weg is, anders zou ik met veel overtuiging meedoen.

Ik vind dit kabinet sowieso al idioot, met hun besparingen die ervoor zorgen dat velen werkloos raken ipv dat de rijken een ietsje kleiner inkomen krijgen...
Serieus, een dierenpolitie in het leven roepen? En die nieuwe snelheidslimieten die ook alleen maar geld kosten? Als je gaat bezuinigen, doe het dan ook echt, en ga niet arme muzikanten, toneelspelers en weet ik veel wat nog meer het inkomen afnemen dat ze zo hard nodig hebben, zodat je dat geld weer ergens anders aan kunt uitgeven.

Ze staan voor de Nederlandse cultuur, met hun boerkaverbod en shit, maar ze staan niet voor de cultuuruitingen, in de vorm van muziek, theater en beeldende kunst.

Tidob
Globale Moderator
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juni 2011, 22:08:18 »

Meh, hier mag van mij best op bezuinigd worden:

Was er vandaag nog, bij mijn oom en tante in Lelystad. Een perfect prachtig uitzicht over het IJsselmeer, wat nu helaas verpest wordt door... dat. Een hoop stalen balken die de vorm van een schijtende man moeten uitbeelden.

Even voor de duidelijkheid: dit ding heeft in totaal een miljoen euro gekost.

Ik heb eerlijk gezegd liever dat er wordt bezuinigd op cultuur dan op onderwijs, of zorg of iets dergelijks. Dat betekent absoluut niet dat ik tegen cultuur ben! Ik hou zelfs zoveel van cultuur, dat ik bereid ben een paar euro meer voor een concert-, festival- of museumkaartje te betalen. Wink Dat is volgens mij is namelijk het enige gevolg, de kaartjes worden wat duurder. Het geld komt nu niet meer van de regering, dus moet je het ergens anders vandaan halen.
« Laatste verandering: 19 Juni 2011, 22:09:58 door tidob1 » Gelogd

Vergeet vrijheid en gelijkheid, broederschap is wat we zoeken!

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: