Ik snap wel wat RA bedoelt. Ik vind 't ook wat storend dat er door het midden van het beeldscherm een grote scheidingslijn loopt en de linkerhelft totaal apart staat van de rechterhelft. Normaal ben je gewend om ongeveer naar het midden van je scherm te kijken, maar op deze site moet je ofwel te ver naar links, ofwel te ver naar rechts kijken. Voor navigatie e.d. is 't geen probleem om links of rechts te kijken maar voor langdurig lezen (wat de bedoeling is van veel tekst

) kijk ik het liefst naar het midden.
Misschien dat je die nieuwsbalk ergens anders kan wegstoppen, want het linkerdeel is waar het eigenlijk om gaat - dat is jouw site. Dat nieuws is niet van jou persoonlijk en lijkt me dus op jouw site van minder belang. Ik denk ook dat dat nieuws te veel opvalt en de aandacht wegtrekt van de linkerhelft. Misschien kun je van de actualiteiten alleen de kopjes nemen, in een kleiner lettertype zodat het niet zo opvalt. Je persoonlijke informatie valt dan meer op.
De layout vind ik ook wat leeg, en als ik Blijbol.nl zo zie dan kun je hele leuke layouts maken, ik zou hier ook kijken of je iets anders kan doen dan een effen witte achtergrond met een grijs blok en een titel bestaande uit alleen gekleurde tekst.