GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 21 Februari 2018, 15:46:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 9
  Print  
Advertenties

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 29 November 2007, 22:42:57 »

Mijn persoonlijke site en blog (vernieuwd in 2012):

http://jeroenvandergun.nl/
http://jeroenvandergun.nl/blog/
« Laatste verandering: 17 April 2012, 14:01:44 door Blijbol » Gelogd

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 November 2007, 22:46:01 »

Tja, jij kunt beter, hier word ik weer een beetje claustrofobisch van eerlijk gezegd...

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 29 November 2007, 22:48:15 »

Tja, jij kunt beter, hier word ik weer een beetje claustrofobisch van eerlijk gezegd...
Hoezo claustrofobisch? Huh?

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 November 2007, 23:44:53 »

je hebt 2 kollommen, dat leest niet prettig en het is niet overzichtelijk...

Erik Leppen
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 November 2007, 11:14:56 »

Ik snap wel wat RA bedoelt. Ik vind 't ook wat storend dat er door het midden van het beeldscherm een grote scheidingslijn loopt en de linkerhelft totaal apart staat van de rechterhelft. Normaal ben je gewend om ongeveer naar het midden van je scherm te kijken, maar op deze site moet je ofwel te ver naar links, ofwel te ver naar rechts kijken. Voor navigatie e.d. is 't geen probleem om links of rechts te kijken maar voor langdurig lezen (wat de bedoeling is van veel tekst Wink ) kijk ik het liefst naar het midden.

Misschien dat je die nieuwsbalk ergens anders kan wegstoppen, want het linkerdeel is waar het eigenlijk om gaat - dat is jouw site. Dat nieuws is niet van jou persoonlijk en lijkt me dus op jouw site van minder belang. Ik denk ook dat dat nieuws te veel opvalt en de aandacht wegtrekt van de linkerhelft. Misschien kun je van de actualiteiten alleen de kopjes nemen, in een kleiner lettertype zodat het niet zo opvalt. Je persoonlijke informatie valt dan meer op.

De layout vind ik ook wat leeg, en als ik Blijbol.nl zo zie dan kun je hele leuke layouts maken, ik zou hier ook kijken of je iets anders kan doen dan een effen witte achtergrond met een grijs blok en een titel bestaande uit alleen gekleurde tekst.

Simon Donkers
Ex-administrator
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 30 November 2007, 11:40:27 »

De rechterbalk bevat erg veel kopjes, afbeeldingen, kleurtjes, tekst op een heel kleine ruimte samengevat en is hiermee erg prominent aanwezig.

De interessante inhoud staat echter aan de linkerkant op een saaie grijze achtergrond met veel minder kleurtjes of andere methodes om de aandacht erop te vestigen.

Probeer dingen die oninteressant zijn niet zo sterk te accentueren. Als ik berichten van GMi wil lezen dan bezoek ik GMi, als ik over het NGMC meer wil weten dan bezoek ik het NGMC. Een RSS aggregator heeft weinig meerwaarde maar trekt enorm de aandacht.

Verder, het maken van een layout draait net zo zeer om de lege ruimte tussen de inhoud als om de inhoud zelf. Meer witruimte maakt je site een heel stuk leesbaarder.

Ik ben overigens verrast dat de RSS feed van GMi een taalcode /nl in de URL heeft staan. Waar heb je die RSS feed gevonden want ik dacht dat ik nergens een taalcode gebruik.

Verder, wat wil je bereiken met je website? Het enige doel wat ik erin zie is een portfolio website. In dat geval past een RSS feed van NGMC of GMi daar niet echt in want op een enkel nieuwsbericht van NGMC na is die inhoud niet van jou. Daarbij is het doel van een portfolio om ervoor te zorgen dat je aanboden krijgt van werkgevers e.a. maar ik zie geen enkele contact informatie op je website.

Bedenk wat je wilt bereiken met je site en zorg ervoor dat alleen die inhoud die daarvoor interessant is uitgelicht wordt op de site.

Ik sluit me verder geheel aan bij Erik Leppen zijn punten.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 30 November 2007, 12:54:36 »

Ik vind hem nogal wat aan de kale kant.
Die twee kolommen zijn inderdaad niet echt zo mooi.
Een site die bedoeld is als portfolio of persoonlijke site zou ik persoonlijk een heel andere alyout geven.
Maar omdat jezelf zegt dat dit alleen nog maar het begin is, wacht ik nog eventjes af wat er verder nog komen gaat.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 30 November 2007, 23:45:15 »

Ik heb de rechterkolom versmald en de lettergrootte verkleind. Zodra php.ini wordt aangepast waardoor het updatesysteem gaat werken, zal de beschrijving bij elk nieuwsbericht ook iets korter worden. Misschien dat een grotere margin aan de linkerkant de aandacht nog meer naar links kan brengen.

Meer inhoud (incl. contactinformatie) wordt later nog toegevoegd.

@Simon, er staat inderdaad geen taalcode in je feed (http://feeds.feedburner.com/GameMakerinfoBlog):
Citaat
$nieuws[$i]['bron'] = str_replace('http://gamemaker.info/blog/''http://gamemaker.info/nl/blog/'$element['value']);

ick-in-noot
Ex-administrator
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 30 November 2007, 23:54:49 »

Hallo blijeboll Tongue

komt ie;

zoals al meerdere keren gezecht is het niet fijn lezne over je site, terwijl ik je site zat kon ik me totaal niet concenteren op de texten die je schreef. die nieuw items die er staan  wat hebben die temaken met jouw personlijke site Tongue?,, kweet wel  dat je nog niet egt mega veel hebt gedaan (aan blijk van je 1e post) maar verbeter zeker de punten die hier boven staan gemeld. ook zal ik een doel bedenken. dit kan soms lastig zijn maar moet het idd gaan dienen als porto? of als voor vrienden een sitje (een iets aan de mooi kant hyves Tongue)?

zeg het eens Smiley

Turn the world into a dancefloor.

Timmel2000
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 01 December 2007, 09:48:35 »

Wat is er mis met alleen Blijbol.nl?
Waarom nog een domein? Alleen maar onoverzichtelijk Undecided

jelleisgoed
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 01 December 2007, 17:43:29 »

Ik vind deze veel minder dan blijbol. Deze moet echt nog beter worden afgewerkt.
Wat is er mis met alleen Blijbol.nl?
Waarom nog een domein? Alleen maar onoverzichtelijk Undecided
Daar ben ik het ook wel mee eens. Waarom?

Erik Leppen
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 03 December 2007, 22:12:56 »

Trouwens, nog iets anders, er is nog helemaal geen navigatie. Is dat de bedoeling? Want het is niet echt handig, je ziet niet echt waar je bent en waar je heen kunt.

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 04 December 2007, 16:28:16 »

De bedoeling is dat dit meer een portfolio-/persoonlijke site wordt en Blijbol een game-/software-/GM-site. Vandaar een tweede site.

Er is inderdaad geen navigatie. Ik wil de site zo simpel mogelijk houden, namelijk één beginpagina en verder alleen gelijkwaardige pagina's zonder een verdere groepstructuur. Op die gelijkwaardige pagina's staat onderaan een knop naar de beginpagina (of klik op mijn naam bovenaan).

ick-in-noot
Ex-administrator
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 04 December 2007, 17:20:35 »

simpel :|? kkan er de weg niet vinden hoor

Turn the world into a dancefloor.

Freerk
King of the hill

Back-ups al gefixed?

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 04 December 2007, 17:50:01 »

Jammer het te moeten zeggen, maar had toch wel iets meer verwacht. De site oogt kaal en het logo vind ik erg veel op een standaard word art lijken. Sorry...

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
  Print  

Ga naar: