GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 24 Juni 2019, 19:12:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 97
  Print  
Advertenties

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Mei 2012, 20:38:07 »

http://www.nu.nl/gezondheid/2797007/zware-gewichten-niet-nodig-grotere-spieren.html

Jaaa..

Alleen jammer dat je er op een grotere spiermassa na niets mee bereikt. (Niet veel sterker, niet veel flexibeler, geen betere conditie, etc. etc.)

Heb je een bron van dat je er niet veel sterker van wordt en dat je geen betere conditie krijgt? Ik geloof dat namelijk niet helemaal. Je weet dat conditie meer is dan uithouding?

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 09 Mei 2012, 22:15:22 »

Heb je een bron van dat je er niet veel sterker van wordt en dat je geen betere conditie krijgt? Ik geloof dat namelijk niet helemaal. Je weet dat conditie meer is dan uithouding?

Meh, je zal er vast sterker van worden. En een betere conditie krijgen. Uiteindelijk. Alleen is het gewoon een feit dat het met zwaardere gewichten sneller en beter gaat.

De myth dat minder gewicht en meer herhaling beter is moet toch inmiddels wel de wereld uit zijn.. Het gaat om kwaliteit bij krachtraining, niet om kwantiteit. En om toch nog wat bronnen te geven:

http://www.martialartsplanet.com/forums/showthread.php?t=39993

Citaat
The last problem is people believe that a routine of low loads and high repetitions is the best way to develop strength. Sorry but this couldnt be further from the truth as you will learn from what is written below. I see the question of so how do i train endurance alot recently. Well i soley believe that you shouldnt train endurance with weights. You should make your endurance training sessions as sport-specific as possible. So if your a martial artist or fighter then spar, heavy bag, focus mitts, hiit(high intensity interval training) will be your best way to increase functional endurance which will work in the ring or in class

Dit is overigens specifiek voor Martial Arts, uiteraard zijn er voor andere sporten andere uitgangspunten.

http://www.martialartsplanet.com/forums/showthread.php?t=21203

Citaat
I've actually read in a fitness mag that 'sets of large numbers (30-50) will give you a strong, supportive midsection'.
Since when did high numbers focus on strength of any kind? Once we're looking at reps in excess of 20, we're already looking at something that will not improve your strength ONE LICK. As soon as you're talking about 50 and even hundreds, you're looking at something which will actually have a NEGATIVE effect on your strength training, in an ill-advise tradeoff with muscular endurance. In martial arts, we're looking at the high end of the intensity scale- you really, really need to be training strength.
3.The leg raise.

Nogmaals het Martial Arts forum (ik zit nou eenmaal niet op andere forums die met sport te maken hebben), maar nu wat algemener.

Het is leuk als onderzoekers (die waarschijnlijk nooit van hun leven hebben gesport, noch bewogen) beweren dat iets net zo goed kan werken. Maar zolang de atleten met andere workouts betere resultaten behalen, blijf ik lekker bij de atleten :3.

Oh en nog iets. 'Functionele' kracht zit hem in de spiervezels, niet in de zichtbare spieren daaromheen. Daarom zijn de echte vechtersbazen/gewichtheffers ook niet overmatig gespierd. In tegenstelling tot bodybuilders die functioneel niets kunnen. (En dus ook niet erg sterk zijn en wat zeer waarschijnlijk het resultaat zal zijn als je lichte gewichten met veel herhaling pakt.)

« Laatste verandering: 09 Mei 2012, 22:20:04 door tommy9119 » Gelogd

Lord Tommy of Sealand.

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 09 Mei 2012, 23:02:59 »

Oh en nog iets. 'Functionele' kracht zit hem in de spiervezels, niet in de zichtbare spieren daaromheen. Daarom zijn de echte vechtersbazen/gewichtheffers ook niet overmatig gespierd. In tegenstelling tot bodybuilders die functioneel niets kunnen. (En dus ook niet erg sterk zijn en wat zeer waarschijnlijk het resultaat zal zijn als je lichte gewichten met veel herhaling pakt.)

Klopt. Echter weet ik wel zeker dat een goede bodybuilder heel erg sterk is al is dat niet verhouding met een olympische gewichtheffer.
Echter willen de meeste mensen gewoon spiermassa om er goed uit te zien en niet om echt sterk te zijn, je hebt toch nergens die spierkracht nodig in deze moderne wereld.

@-wout
Administrator
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Mei 2012, 06:45:30 »

De sterkste mensen v/d wereld zien er echt heel anders uit dan die bodybuilders, die zijn gewoon lelijk met al die 'nep' spieren Sad

Goudewup
Pretty addicted

Viva la resistance!

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Mei 2012, 15:57:39 »

Tsja, body builders overdrijven het gewoon een beetje...

jw
King of the hill

Mijn naam is Joey

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Mei 2012, 14:22:07 »

Leerlingen Amsterdamse Hervormd Lyceum gewond na barbecue
http://www.metronieuws.nl/nieuws/leerlingen-amsterdamse-hervormd-lyceum-gewond-na-barbecue/SrZlej!gXa8WSlhf1uXI/
Citaat
Wat een gezellige eindexamenbarbecue moest worden, is geëindigd in een drama. Vijf scholieren van het Hervormd Lyceum Zuid in Amsterdam raakten gistermiddag gewond nadat er een steekvlam in de barbecue ontstond.

Een scholier gooide spiritus op de barbecue, waarna een flinke steekvlam omhoog sloeg. Vier leerlingen werden direct na het ongeval naar het VU medisch centrum overgebracht met brandwonden. Aan het eind van de dag mochten drie daarvan weer naar huis. Eén leerling is naar het brandwondencentrum in Beverwijk verplaatst met tweedegraads brandwonden. Het andere slachtoffer kon ter plaatse worden behandeld.

De eindexamenscholieren staan geschokt na te praten voor de school. “We waren gewoon gezellig aan het barbecueën”, zegt Pieter Augustinus (18). “Iedereen wilde graag hamburgers eten, maar het vuur brandde niet snel genoeg. Daarom gooide mijn vriend een scheutje spiritus op het vuur. Het ging de eerste keren goed, maar bij de vierde keer vloog de fles in de fik.” Er vormde zich een ‘metershoge’ steekvlam, volgens Emma Zaal (18) die ernaast stond. “Ik stond net op nieuwe hamburgers te wachten. Hoe haal je het in je hoofd om spiritus op vuur te gooien?”

Een jongen heeft zijn vingertoppen verbrand. “Ook iemand zijn capuchon vloog in de hens”, zegt Augustinus. “Die heeft nu brandwonden in zijn nek.” De gewonden werden meteen meegenomen naar een lokaal om de wonden te koelen. Het ging volgens de leerlingen erg vlug. “De politie kwam heel snel”, vertelt Zaal. “Die waren al in de buurt. Ze belden direct de ambulance, die kwam een half uur later.”

De barbecue werd begeleid door een aantal docenten. “De school controleerde alles erg goed”, zegt Noa Snoeren (17). “Maar niemand greep in.” Tijdens de barbecue mochten de leerlingen alcohol drinken. “Iedereen had wel een paar biertjes op.”

“Ik had die flesspiritus gekocht”

Noa Snoeren leende zijn barbecue uit voor het feestje. “Ik had die fles spiritus ook gekocht”, vertelt Snoeren. “Daar voel ik me nu zo schuldig over.” Snoeren is ook een goede vriend van de jongen die verantwoordelijk is voor de steekvlam. “Ik sprak hem daarna. Hij is er emotioneel kapot van. Hij zei: het is mijn schuld, ik voel me zo schuldig over wat ik heb gedaan.” Volgens Snoeren had iedereen dat scheutje spiritus erover heen kunnen gooien. “De kooltjes waren op. We gebruikten spiritus om het vuur aan te houden.” Aan de scholieren is slachtofferhulp aangeboden. Volgens een docent van het Lyceum zijn niet veel ooggetuigen daarop ingegaan.

Voor wie niet weten wat spiritus is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandspiritus
« Laatste verandering: 11 Mei 2012, 15:59:56 door ick-in-noot » Gelogd

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 13 Mei 2012, 01:57:57 »

Nouja, les in ieder geval wel geleerd. Daar is school immers voor Angel

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 13 Mei 2012, 10:43:30 »

"Een scholier gooide spiritus op de barbecue, waarna een flinke steekvlam omhoog sloeg."
Wat een verrassing (verassing hihi), jammer dat anderen ook gewond zijn.

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Mei 2012, 12:09:45 »

"Een scholier gooide spiritus op de barbecue, waarna een flinke steekvlam omhoog sloeg."
Wat een verrassing (verassing hihi), jammer dat anderen ook gewond zijn.

Ik schat zo in dat "De andere" mensen waren van "Doe het!", "Gewoon doen, is lachen!". Anders ga je ook niet naast zo een barbecue staan terwijl iemand er spiritus op spuit lijkt mij.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Mei 2012, 12:10:36 »

Misschien is dat wel waar. Ik zou waarschijnlijk tussen de mensen staan 5 meter verderop die denken "wtf doe je jonguh"

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Mei 2012, 12:39:38 »

Ik zou waarschijnlijk de gene zijn die het erop zou gooien. Cheesy Maar bij ons gaat dat soort shit altijd goed.

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

Danderend
Just the few of us

DJ // PRODUCER

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 14 Mei 2012, 17:03:44 »

Citaat van: NU NL
'Fouten Sony hebben bijgedragen aan succes Xbox 360'
HOOFDDORP - Het succes van Xbox 360 is deels te danken aan het "wanbeleid" dat Sony voerde tijdens de overgang van de Playstation 2 naar Playstation 3. 

Dit zegt het voormalige hoofd van de Entertainment & Devices-divisie van Microsoft, Robbie Bach.
Bach sprak tijdens een evenement van Northwestern Entrepreneur Network over het belang voor bedrijven om in te spelen op de fouten van concurrenten.
"Sony heeft wanbeleid gevoerd op het gebied van partnerbehoud en kostenstructuur. Ze hebben (de PlayStation 3) te ingewikkeld gemaakt voor ontwikkelaars om ervoor te ontwikkelen", aldus Bach.
Partnerschappen
Het succes van Xbox 360 is volgens Bach tevens te danken aan het aangaan van partnerschappen met uitgevers als Electronic Arts en Activision. Microsoft wist de uitgevers ervan te overtuigen dat het belangrijk voor hen was dat de Xbox 360 succesvol werd, anders zouden zij volgens Bach afhankelijk worden van Sony.
Van nu.nl

Wat vinden jullie hiervan?

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 14 Mei 2012, 17:12:39 »

Goed van ze, stom van sony?

Danderend
Just the few of us

DJ // PRODUCER

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Mei 2012, 17:13:59 »

Haha inderdaad stom van sony, en xbox vindt 't allemaal wel relaxed volgens mij!

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Mei 2012, 17:21:38 »

Ja dat denk ik ook wel!

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 97
  Print  

Ga naar: