GMOT
Nieuws:
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 26 Maart 2019, 11:26:56


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Advertenties


Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 30 April 2012, 07:45:48 »

Meldkamer Simulatie
Bij Daniel Lichthart

Inleding:

Op het Emergency forum zijn heel veel leden bezig met het maken van een Meldkamer Simulor. Echter is er nog nooit een release van gekomen (voor zover ik weet). Dus ben ik maar begonnen met een eigen te maken. Het idee is dus niet van mij, alleen ik wou het spel gewoon spelen en maakte dus een eigen. Ik ben hier nu ongeveer 4 weken mee bezig geweest (werk rustig aan Tongue) en maak het in Visual Basic.

Engine bevat:

- Telefoon gefixt, je krijgt nog wel meldingen, alleen als je bezig bent opent hij geen nieuwe
- Kladblok bijgevoegd waar je snel en makkelijk notities kan maken, bijvoorbeeld voor een adres
- Alarmerings menu gemaakt (het menu waar je komt als je een auto wilt laten uitrukken)
- Zien welke auto's uitgerukt zijn
- Account maken (opslaan/laden werkt nog niet)
- Tutorial aangepast, verbeterd
- Extra missie toegevoegd: Rellen na een voetbal wedstrijd

Wat is Meldkamer Simulatie?
Meldkamer Simulatie is een simulatie spel van de 1-1-2 meldkamer. Ervaar hoe het is om centralist te zijn en alle telefoontjes af te moeten handelen. Stuur de juiste wagen's op pad voor een nog snellere afhandeling en zorg dat er zoweinig mogelijk gewonden vallen.

Dit is nog maar het beging. Ik ben nog druk bezig met veel meer mogelijkheden toe te voegen. Ideeen? Zet het hier in het topic neer Smiley.

Inhoud:

- 4 missies:
     - Brand
     - Nep-beller
     - Voedselvergiftiging
     - Rellen na een voetbal wedstrijd
- Kladblok, makkelijk notities bijhouden
- Tijd
- Kalender
- Google Maps plaatje (ben bezig met de gewone Google Maps te intergreren)
- Telefoon, daar krijg je alle oproepen binnen
- Alarmeer menu, alarmeer makkelijk alle hulpdiensten
- Nog wat kleine dingetjes

Screenshots:
Komen nog

Hulpdiensten en auto's:
Het spel heeft nu 3 hulpdiensten:

- Brandweer
- Ambulance
- Politie

Bij overig zitten nu de Strandwacht en de EHBO.

Voertuigen brandweer:

De brandweer heeft op dit moment 5 auto's tot zijn beschikking (in het spel dan he Wink).

De auto's:

- TS1 (Eerste blus voertuig)
- TS2 (Tweede blus voertuig)
- HV (Hulp Verlening's voertuig)
- WO (Water Ongevallen voertuig)
- OGS (Ongevallen Gevaarlijke Stoffen voertuig)

Je hebt ze nog niet allemaal nodig, maar dat komt zodra er meer missie's zijn.

Voertuigen ambulance:

De ambulance heeft op dit moment 2 voertuigen tot zijn beschikking. Dit zijn er nog niet veel, maar er komen er nog meer.

De voertuigen:

- Ambulance (de gewone ambulance Smiley)
- Lifeliner (een helicopter met speciale gereedschappen voor dringende nood situatie's)

Ik ben nog bezig met meer in te voegen.

Voertuigen politie:

De politie heeft op dit moment 4 auto's tot zijn beschikking:

- Politie auto (de gewone bekende politie auto)
- Transport Bus (een busje waar meerdere mensen, voorwerpen in kunnen)
- Helicopter (voor bijvoorbeeld zoeken naar mensen)
- ME (Mobiele Eenheid, speciale eenheid van de politie voor bijvoorbeeld rellen)

Ook hier komen er nog meer van in.

Dat waren dan alle voertuigen Cheesy.

Download:
En natuurlijk -niet te vergeten- de download:
Via Airload.nl
.rar | 0.66 MB

Nawoord:
Het idee is dus niet van mij, dit spel wel! Tongue. Ik ben nog bezig met bug's eruit halen en nieuwe mogelijkheden/missie's toe te voegen. Heb je zelf een leuk idee voor een missie? Meld het dan in dit topic of stuur mij een PM. Zie je nog bugs of iets anders? Meld het dan ook in dit topic.

Dit is trouwens mijn eerste spel gemaakt in Visual Basic. Ik heb (bijna) alles zelf gedaan (voor sommige dingen heb ik hulp gevraagd op een ander forum). Ik ben hier nu ongeveer 4 weken mee bezig en dit is nog maar de engine. In de uiteindelijke release komen nog veel meer missie's en mogelijkheden.

Graag jullie reactie over dit 'spel' Smiley.

Als je belt bel je niet met een echte alarmcentrale maar met een computergestuurde AI, het is dus veilig Wink
« Laatste verandering: 06 Mei 2012, 11:51:01 door Daan920 » Gelogd


StefannafetS
Approaching infinity
********

Berichten: 9.597



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 April 2012, 09:26:07 »

Misschien een dierenmishandeling waar je animal cops en dieren ambulance op af moet sturen?
Gelogd

Sunnywout
Infinity
*********

Berichten: 17.708


speel mijn game


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 30 April 2012, 09:36:34 »

Doet me denken aan farm simulator, erg apart iets om te simuleren. En oude tijden met brandweer simulator. Idee is leuk, ga 't misschien nog eens proberen Smiley
Gelogd

shitposting is a lifestyle, not a disease

Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 30 April 2012, 09:37:54 »

Ik zal eens kijken of ik dat kan uitwerken. Het moet natuurlijk zo realistisch mogelijk blijven, eigenlijk is het zoals het nu is al fout.

De meldkamer zal in het echt nooit de Strandwacht of EHBO doen. Ik zal eens kijken voor verschillende spel opties:

Realistisch en Uitgebreid.

Realistisch alleen Brandweer, Ambulance, Politie en die andere gewoon alles.
Gelogd


creator_AWS
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.002


Whovian


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 30 April 2012, 10:01:48 »

Doet me denken aan farm simulator, erg apart iets om te simuleren. En oude tijden met brandweer simulator. Idee is leuk, ga 't misschien nog eens proberen Smiley
wat dacht je van kehrmaschinen-simulator 2011 XD

maar tof idee daan Cheesy
Ik zal eens kijken of ik dat kan uitwerken. Het moet natuurlijk zo realistisch mogelijk blijven, eigenlijk is het zoals het nu is al fout.

De meldkamer zal in het echt nooit de Strandwacht of EHBO doen. Ik zal eens kijken voor verschillende spel opties:

Realistisch en Uitgebreid.

Realistisch alleen Brandweer, Ambulance, Politie en die andere gewoon alles.

hoe bedoel je 'zal nooit de strandwacht doen'?
De Reddingsbrigade/KNRM worden regelmatig ingezet bij acties of ondersteuning van ambulance/brandweer (bijv. op lastig bereikbare plekken zoals duin of het afzetten van een gebied bij een grote brand Wink)

Als je trouwens meer wilt weten is dit forum heel handig, heel uitgebreid Wink
http://www.hulpverleningsforum.nl/
Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Roggie
King of the hill
******

Berichten: 1.877


Even leeg als mijn Avatar


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 30 April 2012, 10:04:31 »

Ja, maar niet "MIJN HOND VERDRINKT BEL 112! Shocked" Tongue
Gelogd

Dit was Roggie99

StefannafetS
Approaching infinity
********

Berichten: 9.597



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 30 April 2012, 10:53:29 »

dat zei ik ook niet... ik zei dierenmishandeling Smiley dus als iemand zijn hond ophangt aan een boom ofzo Smiley
Gelogd

creator_AWS
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.002


Whovian


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 30 April 2012, 14:41:14 »

Ja, maar niet "MIJN HOND VERDRINKT BEL 112! Shocked" Tongue
we halen ook wel es dieren uit zee hoor Wink

verder voeren de reddingsbrigades de BiZa striping en zwaailichten, c2000 en radio Wink
Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 30 April 2012, 15:06:11 »

Ja, ik heb me ook geregistreerd op dat forum XD. Ik wil de simulator zo realistisch mogelijk maken. Anders kan ik eens naar de politie gaan en vragen of een keer bij de meldkamer mag komen kijken, als ik alles uitleg zal het waarschijnlijk geen groot probleem zijn.

Ik zal in ieder geval eens kijken op dat forum.

Ik probeer het nu zo realistisch mogelijk te maken en dan misschien nog een speel mode erbij met wat meer fantasie XD.

ps, haal jij dieren uit de zee Huh?
Gelogd


creator_AWS
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.002


Whovian


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 30 April 2012, 15:30:18 »

ps, haal jij dieren uit de zee Huh?
Ja ik heb als strandwacht wel eens een hondje uit zee gehaald, of een meeuw die ergens in verstrikt was geraakt
Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 30 April 2012, 15:43:56 »

Ah ok, maar werd je dan via P2000 of C2000 via de Meldkamer opgepiept? Ik neem aan dat je zelf gewoon moet kijken?
Gelogd


creator_AWS
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.002


Whovian


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 30 April 2012, 16:00:17 »

Ah ok, maar werd je dan via P2000 of C2000 via de Meldkamer opgepiept? Ik neem aan dat je zelf gewoon moet kijken?
In dit geval was de melding door onszelf of door een van de strandpaviljoens, en de dieren overgedragen aan de dierenambulance (via rechtstreeks nummer). Maar voor bijvoorbeeld reanimaties enzo worden we via C2000 gealarmeerd.
Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 30 April 2012, 16:11:55 »

Ok,

Ik zal eens naar de politie gaan en vragen of ik daar een keer mag kijken.

Nee heb je en ja kun je krijgen zei mn vader Smiley
Gelogd


creator_AWS
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.002


Whovian


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 30 April 2012, 16:15:30 »

Ok,

Ik zal eens naar de politie gaan en vragen of ik daar een keer mag kijken.

Nee heb je en ja kun je krijgen zei mn vader Smiley
Inderdaad Smiley
ik ken ook iemand die in de meldkamer werkt, maar nog een paar opmerkingen:
-waarom maar 1 auto tegelijk alarmeren?
-alarmeringen lopen nog niet soepel en verdwijnen snel
-telefoonvenster: telkens afsluiten voor nieuwe beller :\
Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Daan920
King of the hill
******

Berichten: 1.788


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 30 April 2012, 16:50:02 »

-waarom maar 1 auto tegelijk alarmeren?
-alarmeringen lopen nog niet soepel en verdwijnen snel
-telefoonvenster: telkens afsluiten voor nieuwe beller :\

- Omdat er nog een bug inzit, als je er meerdere alarmeert dan geeft hij ze niet aan
- Klopt, ik heb dat nu aangepast in de nieuwe versie, ook heb ik nu een info tabel gemaakt waar je zoveel mogelijke informatie moet invullen die je krijgt van de beller.
- Klopt ook, dat heb ik zo ingesteld omdat het heel erietand is voor de speler dat als je bezig bent er al een nieuwe beller komt, en al helemaal als je dan nog bezig bent met uitvragen. Maar de een is weer sneller dan de ander dus daarom heb ik dit gedaan. Je moet het zien als bij de echte centrale dat als de telefoon nog open staat je in gesprek bent en het dus doorlinkt naar een collega Smiley.

Voor punt 1 weet ik nu nog geen oplossing aangezien ik met if statement werk. Ik probeer dat er ook zo snel mogelijk uit te halen.

Veranderingen in versie 0.2.0.0:
- Info tabel toegevoegd, verzamel zoveel mogelijke informatie van de gene die je belt (nog in WIP)
- Extra missie toegevoegd - Ongeluk op de A1

De download komt nog niet online omdat ik er mee bezig ben. Waarschijnlijk upload ik de nieuwe versie vanavond. Ik moet namelijk eerst de telefoon gesprekken vergroten voor de info tabel (je krijgt nu heel weinig informatie). Ook ben ik die extra missie aan het verbeteren.
Gelogd



Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines | Smartphoneversie bekijken

Dilber MC Theme by HarzeM