GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 Januari 2019, 11:04:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 21
  Print  
Advertenties

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 26 Mei 2012, 02:21:15 »

Op Google+ onder #visualpoetry een paar dagen geleden stond deze:

(Weet niet waar 'ie origineel vanaf komt)

Vind ik beter dan de meeste kunst Tongue

Shazdeh
King of the hill

God bestaat niet

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 26 Mei 2012, 02:26:41 »

Ach, vind je dat? Ik vind dat kunst nog wel enige betekenis moet hebben. Daarom is kunst uit het verleden ook zo mooi: je kunt precies zien wat voor invloed die heeft gehad op de maatschappij. Is met hedendaagse kunst soms moeilijk te zeggen. Kunst hoeft niet mooi of indrukwekkend te zijn - iets wat jouw afbeelding helaas wel probeert te bereiken - kunst moet invloed hebben, daarom heb ik ook een hartgrondige hekel aan lieden die menen `dat zij het wel eventjes namaken` of zelfs menen dat `kunst geen enkel nut heeft`. Het is vaak een rauwe, confronterende manier om de problemen van de omgeving te laten zien, vandaar dat bepaalde kunstwerken ook zo veel ophef veroorzaken. Daar geniet ik het meest van. Stukken die verboden worden of waar iedereen vol verontwaardiging over spreekt. Die gaan juist de boeken in.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Mei 2012, 10:22:25 »

Ik zag een hele hoop van die op /b/ ofzo maar ik vond t niet zo interessant.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 27 Mei 2012, 10:42:03 »

Interessant gedaan, maar vind 't niet erg mooi Tongue.

shitposting is a lifestyle, not a disease

Shazdeh
King of the hill

God bestaat niet

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Mei 2012, 10:48:02 »

Je kunt, als je dat wilt, elke afbeelding `driedimensionaal` zien, met de crossing-eye-techniek.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Mei 2012, 10:51:42 »

Daar heb je toch alsnog een stereoafbeelding voor nodig?

Shazdeh
King of the hill

God bestaat niet

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Mei 2012, 11:09:25 »

Bij werkt alles.

ericlegomeer
King of the hill

http://xkcd.com/386/

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Mei 2012, 12:04:09 »

Kunst hoeft niet mooi of indrukwekkend te zijn - iets wat jouw afbeelding helaas wel probeert te bereiken - kunst moet invloed hebben,
Wat is er zo erg aan dat die afbeelding mooiheid of indrukwekkendheid zou willen proberen te bereiken? Probeert die afbeelding dat eigenlijk wel? Dat is jouw mening dan. Misschien is het wel een statement van de maker. Dat het menselijk brein gemakkelijk voor de gek te houden valt via zoiets simpels, kun je nooit met zekerheid zeggen.

Daarnaast zou het prima mogelijk kunnen zijn dat in sommige cuturen deze afbeelding wel invloed uitoefent. Misschien is er wel ergens een gemeenschap die hier een mythe over heeft, en dat deze persoon dit uit heeft getekend. Wat uit den boze is natuurlijk, wat veel ophef veroorzaakt en wat vervolgens de invloed heeft dat het best een schattig eenzaam wezentje is. Nee, ik zeg ook maar wat hoor, maar dat is het mooie van kunst, voordat je er goed over kunt oordelen moet je de gehele achtergrond van de kunstenaar, tijd waarin het ontstaan is en de gemeenschap waarin het naar voren is gebracht.

Misschien omvat het wel een gemeenschap van tien man waar het invloed op uit oefent, of mag het dan geen kunst genoemd worden naar jouw mening?

Dan vraag ik me nog eigenlijk af wat voor invloed deze afbeelding bijvoorbeeld heeft gehad op de maatschappij.
Ik zie er namelijk wel een mooi werk in, maar iets mooi vinden is niet voldoende hŔ en misschien al uit den boze. Dat heb jij althans net gesteld. Dus wat voor diepere betekenis zit hier in? En dan niet welke jij erin ziet, maar welke erin zit. Denk dat die vraag niet te beantwoorden valt, maar gok dat jij hier compleet anders over denkt.

Het is vaak een rauwe, confronterende manier om de problemen van de omgeving te laten zien, vandaar dat bepaalde kunstwerken ook zo veel ophef veroorzaken.
Blijkbaar veroorzaakt niet-kunst ook wat ophef, of je maakt je in ieder geval wel wat druk over dat Luc van die afbeelding vindt. Ik vind die afbeelding ook meer hebben dan de meeste kunst, dus dan verdien ik ook een denigrerende reactie als deze: "Ach, vind je dat?"?

Bij werkt alles.
OkÚ, succes!

Ik vind dat iedereen voor zichzelf mag besluiten wat hij/zij mooi vindt en of dat dan kunst is of niet. Het woord 'kunst' heeft natuurlijk vaak wel een wat saaie ondertoon, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Maar daarnaast is de definitie (als die al ergens volledig staat) ervan ook breed te interpreteren. Vandale zegt het volgende:
Citaat
kunst de; v -en 1 verkregen vaardigheid in het een of ander: de ~ vh koken 2 het vermogen om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken 3 kunstwerken 4 vaardigheid, handigheid: dat is geen ~ is eenvoudig; een koud ~je iets gemakkelijks 5 rare streek; frats

kunstĚwerk het; o -en 1 door kunst voortgebracht voorwerp: schilderijen, beelden en andere ~en 2 door techniek tot stand gekomen werk

Zou dit onder kunst vallen?:
Spoiler:
Doet me denken aan deze:
Spoiler:
Of valt deze van Magritte al niet onder kunst? Hij is namelijk in zekere zin toch 'de boeken in gegaan', of in ieder geval niet vergeten. Maar bestempelen of dit echt kunst is, is lastig. Denk de makkelijkste oplossing is om te accepteren dat iedereen dit voor zichzelf kan beslissen Smiley

Wat ik persoonlijk als kunst zou willen bestempelen, maar dit is uiteindelijk slechts mijn mening, slechts mijn definitie van 'kunst'.
Spoiler:
Ookal zou ik denken dat volgens de site waar het op staat, het onder kunst zou vallen. Trouwens, gewoon een kijkje op die site nemen is best leuk trouwens Wink

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 27 Mei 2012, 13:00:48 »

Magritte maakte volgens mij wel statements met z'n kunst, iig met dat pijpding.
Maar ik vind dat een kunstwerk ook enkel op zichzelf mooi, indrukwekkend etc. kan zijn (was dat niet l'art pour l'art?)
Kunst is m.i. een van de dingen waarmee de mens het dier-zijn ontstijgt (ik heb hier eens een mooi stuk over gelezen maar geen idee waar dat is), vanuit dat standpunt zou je zelfs kunnen stellen dat op zichzelf staande, contextloze kunst kunster is dan functionele kunst. De scheiding tussen kunst en kitsch is dan alleen nog maar een esthetische kwestie.

keoni29
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 27 Mei 2012, 14:09:48 »

Dan heb je ook nog anti-kunst van dada Tongue Is dat kunst?

tja...
Pretty addicted

Anemoontjes! Tartaarsaus! >:(

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 27 Mei 2012, 14:32:58 »

Dus wat voor diepere betekenis zit hier in? En dan niet welke jij erin ziet, maar welke erin zit. Denk dat die vraag niet te beantwoorden valt, maar gok dat jij hier compleet anders over denkt.
Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Het laat zien hoe simpel, alleen en treurig het leven (van die tijd) kan zijn, hoe mooi het ook lijkt.

En uiteraard kent iedereen deze wel:

ericlegomeer
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 27 Mei 2012, 15:34:12 »

Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Het laat zien hoe simpel, alleen en treurig het leven (van die tijd) kan zijn, hoe mooi het ook lijkt.
En dat oefent een invloed uit op de maatschappij? Ik zag er persoonlijk meer een blijere voorstelling in (als ik de overige werken buiten beschouwing liet). Dat een man gewoon rustig in de ochtend/avond zijn gazon kan regelen en kan genieten van de zonsopgang/ondergang. Lekker de rustige momenten van de dag, welke ik wel kan waarderen ^^

Maar Shazdeh had als statement, dat het pas kunst is als het echt invloed uit oefent. Dus dan neem ik aan dat hij een diepere betekenis ziet, die de gehele maatschappij stil doet staan en dat ze een heel verhelderend moment hebben. Dus ik vroeg me af wat die diepere betekenis (die dus de hele wereld doet schokken) dan wel niet was in dat kunstwerk.

Zoals je ziet, verschilt onze interpretatie van het werk al. Wat ook mijn mening is over dingen definiŰren als kunst, mag per persoon verschillen. Maar dat dat een gevoelig puntje is bij Shazdeh Wink

tja...
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 27 Mei 2012, 16:49:31 »

En dat oefent een invloed uit op de maatschappij?
Dat heb ik toch nooit beweerd in dat bericht? Ik laat gewoon die betekenis zien. Dat het invloed uitoefent op de maatschappij weet ik niet, ik ben geen kenner van die tijd en kunstenaar zelf. Daarvoor moet je toch echt bij Shazdeh zijn die dat wÚl beweerde.

Ik zag er persoonlijk meer een blijere voorstelling in (als ik de overige werken buiten beschouwing liet). Dat een man gewoon rustig in de ochtend/avond zijn gazon kan regelen en kan genieten van de zonsopgang/ondergang. Lekker de rustige momenten van de dag, welke ik wel kan waarderen ^^
Dat is juist die schijn van de werken van Hopper. In het werk waar jij het over hebt kan je dat ook prima terug zien. Zo let de man totaal niet op waar hij mee bezig is, hij is in ieder geval niet geconcentreerd aan het werk. Hij kijkt vooral naar het licht (een betere plek, wellicht). Ook lijkt hij diep in gedachten. Verder is hij natuurlijk overduidelijk alleen, wat gewoon een ge´soleerd gevoel geeft.

ericlegomeer
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 27 Mei 2012, 17:02:56 »

Dat heb ik toch nooit beweerd in dat bericht?
Nope, maar dat was hoe ik mijn vraag bedoelde richting Shazdeh Wink

Verder is hij natuurlijk overduidelijk alleen, wat gewoon een ge´soleerd gevoel geeft.
Vind het persoonlijk niet voelen als een isolatie, meer als rust. Je ziet niet wat er verder nog aan de hand is in de straat, wat je wel ziet is dat hij ongestoord (enkel door de zon) zijn werkje kan doen. Wanneer hij ge´soleerd zou zijn, zou het een beetje nutteloos zijn om je tuintje te doen. Bedoel, je kunt er dan niet fijn mee pronken.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een vette party verderop is waar al het licht vanaf komt en dat hij daar aan het treuren is dat hij niet was uitgenodigd. Allemaal mogelijk Tongue

tja...
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 27 Mei 2012, 17:09:21 »

Nope, maar dat was hoe ik mijn vraag bedoelde richting Shazdeh Wink
Vind het persoonlijk niet voelen als een isolatie, meer als rust. Je ziet niet wat er verder nog aan de hand is in de straat, wat je wel ziet is dat hij ongestoord (enkel door de zon) zijn werkje kan doen. Wanneer hij ge´soleerd zou zijn, zou het een beetje nutteloos zijn om je tuintje te doen. Bedoel, je kunt er dan niet fijn mee pronken.
Eigenlijk doet hij z'n tuintje niet echt, het is meer een nutteloze bezigheid, dus er valt ook weinig om mee te pronken.

Dat ge´soleerde gevoel komt ook een beetje omdat het schilderwerk vrij krap gekaderd is, waardoor je dus simpelweg gewoon een wat nauwer gevoel krijgt.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een vette party verderop is waar al het licht vanaf komt en dat hij daar aan het treuren is dat hij niet was uitgenodigd. Allemaal mogelijk Tongue
Enerzijds slaat dit natuurlijk nergens op. Anderzijds komt het best wel in de buurt van, wat ik denk, de maker wilde laten uitbeelden.

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 21
  Print  

Ga naar: