GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 22, 2014, 14:11:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Advertenties

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: Mei 10, 2012, 19:28:54 »

Vandaag zijn er op internet schokkende beelden geplaatst van een moeder die haar dochtertje van acht maanden oud verschillende keren slaat en trapt. De misselijkmakende video toont helaas maar weer eens aan dat kindermishandeling wereldwijd een groot probleem is.

De video is in mei 2011 gefilmd in MaleisiŽ door een vriendin van de moeder. In de video zie je dat de moeder haar baby een aantal keer met een kussen op het hoofd mept en daarna een aantal keren met de vlakke hand slaat. Daarna trapt de vrouw haar kind verschillende keren. En als triest dieptepunt: wanneer het baby'tje haar hand uitsteekt om troost te zoeken, slaat de moeder het handje weg.

Gelukkig is de vrouw opgepakt op 29 mei van vorig jaar. De vrouw zit nu een celstraf van 18 maanden uit in een Maleisische gevangenis en het ouderschap over haar dochter is haar definitief ontnomen. Het kind herstelt nu in een pleegoudergezin onder toezicht van de Maleisische kinderbescherming.

Wereldwijde cijfers over kindermishandeling zijn niet bekend maar we weten dat in Vlaanderen kindermishandeling eveneens een acuut probleem is. In 2010 - het laatste jaar waarvan cijfers beschikbaar zijn - kwamen er in het Vertrouwenscentrum Kindermishandeling alleen al 6.629 meldingen van een mishandeling binnen. Samen zijn die dossiers goed voor maar liefst 9.402 kinderen. Dat is een stijging van 3 procent oftewel 600 kinderen meer dan in 2009.

Wie kindermishandeling in zijn omgeving opmerkt of bepaalde signalen opmerkt bij kinderen die wijzen op mishandeling kan elke dag van 9 tot 17 uur anoniem bellen naar het gratis telefoonnummer 1712. Wanneer dit nummer niet bereikbaar is kan je in de hele Europese Unie ook bellen naar Child Focus op het gratis telefoonnummer 116 000. Oproepen worden niet op je telefoonrekening vermeld.

De video van de mishandelende moeder kan je hieronder bekijken. We willen nogmaals waarschuwen dat deze beelden niet geschikt zijn voor gevoelige mensen: (AN)

Bron + filmpje

Kutwereld.
« Laatste verandering: Mei 11, 2012, 08:54:16 door Watmoetikdoen?? » Gelogd

keoni29
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 10, 2012, 19:35:10 »

Cry

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 10, 2012, 19:37:32 »

Cry

Meest volledige reactie die je hierop kan hebben :/...
Just sayin', dit gebeurt elke dag.. Sad

Maarten
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 10, 2012, 19:50:22 »

Cry

Ik heb een religie bedacht waarbij we geloven dat de letter A heilig is, ik noem het A-theÔsme.

Maanu
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:01:07 »

Ik had het filmpje gisteravond gezien, gelukkig nu ik heb gelezen wat er met de moeder is gedaan kan ik weer gerust in slaap vallen. Smiley

Toch is het ziek van de moeder, en dat dat andere wijf gewoon ging filmen zonder iets te doen. :/

Sunnywout
Infinity

Ben je boos?

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:06:03 »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar...
en nu?

Official GMOT Profile Of Shitposter Sunnywout

a Shitposter From Holland

His dynamic All-round posts & flames can best be described as women friendly and energetic.
saus

Maanu
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:11:24 »

En nu moet je je realiseren dat er veel kindermishandeling plaats vindt. Tongue

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:12:48 »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar...

Werd jij ook op je 8 maand ineen geslagen, en dacht je toen ook "en nu?"

Sunnywout
Infinity

Ben je boos?

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:22:47 »

En nu moet je je realiseren dat er veel kindermishandeling plaats vindt. Tongue
Oh.

Wat erg.

Mag ik nu gaan? Undecided

His dynamic All-round posts & flames can best be described as women friendly and energetic.
saus

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 10, 2012, 20:29:03 »

Oh.

Wat erg.

Ja Smiley

keoni29
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 10, 2012, 21:14:37 »

Oh.

Wat erg.

Cry

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 10, 2012, 21:37:21 »

Ik vraag me af wat voor discussie je hier over wilt hebben? Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dit slecht is...
Verder kunnen wij zelf denk ik het nieuws volgen dus hoeft al het nieuws hier niet geplaatst te worden.

Sunnywout
Infinity

Ben je boos?

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 10, 2012, 22:00:31 »

Triest dat het gebeurt, maar serieus. En nu? Ik heb al een heel leger aan aandachtshoeren op mijn timeline en nieuwsoverzicht die het allemaal sharen en hun utopische rotzooi posten als "opsluiten dat wijf", "als ik haar zie mep ik haar kapot", ... En vertel nog eens, hoe goed werkt het? Niet, goed geraden. Anders mag je haarfijn uitleggen hoe de wereld er nou ECHT beter op is geworden van het posten van zo'n filmpje. Ik haat die utopische en optimistische wereldbeelden, heb er bijna meer de pest aan dan aan zo'n moeder.

saus

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 10, 2012, 22:03:53 »

Hmm. Okay.
Ik vraag wel of mod dit mengt met Algemeen Nieuws topic Tongue

Tommy9119
Approaching infinity

Hello

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 10, 2012, 22:06:26 »

Ach, maak je niet zo druk Zonnige Wouter. Slecht nieuws blijft het toch altijd goed doen op Sociale Netwerken, als jij je daar al druk om gaat maken dan ben je nog erger dan de utopische optimisten in deze wereld. IMHO.

Anyways. Het is erg, afschuwelijk zelfs, maar volgens mij is het, waar Zonnige Wouter ook op doelt gok ik, al jaren al dan niet decennia bekend dat er kinderen mishandeld worden. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe mensen hier dan toch zo op kunnen reageren.

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: