GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 26 Maart 2019, 11:40:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 155
  Print  
Advertenties

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Augustus 2012, 21:38:10 »

Bitcoins werkt peer to peer. Dat betekent dat er geen centrale eenheid is die alles kan controleren. Het is dus niet mogelijk om zo maar te zeggen 'jij hebt 50 bitcoins' en 'jij hebt 230 bitcoins' omdat iedereen dat zo maar kan veranderen, het wordt toch niet gecontroleerd. Iedereen kan dus bepalen hoeveel geld hij heeft omdat het niet fysiek is, het is gewoon een getalletje dat op je eigen pc staat.

Bitcoins heeft dit opgelost door als munt eenheden geen getalletjes te gebruiken maar zeer moeilijke te berekenen hashes (wordt steeds moeilijker). Op deze manier kan je niet zo maar zeggen 'ik heb 230 hashes' want die hashes kunnen wel gewoon gemakkelijk gecontroleerd worden. Dus wat je nu kan doen is of die hashes berekenen of die hashes kopen. Het berekenen is op dit moment bijna niet rendabel en ga je ze kopen/verhandelen als virtueel geld.

Edit: Ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt, als ik de wiki doorlees.
« Laatste verandering: 19 Augustus 2012, 22:34:57 door esak » Gelogd

RobbertC5
Pretty addicted

Your true wealth is your time and freedom.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Augustus 2012, 21:49:54 »

Ik heb er een tijdje geleden ook wat naar gezocht, maar ik heb het nooit echt begrepen. Stel, ik heb een hash, en ik betaal iemand, dus ik geef hem de hash, maar dan weet ik 'm zelf toch ook nog?

Om een poll aan te maken voor je html website of dit forum ga je naar online gratis poll maken. /steeltgoechelpeezjrenkvanzjiemot

esak
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Augustus 2012, 22:34:28 »

Oke, ik lees het allemaal nu nog een keer op wikipedia etc. en volgens mij is het verhaal dat ik net vertelde bijna volledige onzin...  Roll Eyes

Ik snap het ook niet meer helemaal Tongue.

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Augustus 2012, 22:37:43 »

Oke, ik lees het allemaal nu nog een keer op wikipedia etc. en volgens mij is het verhaal dat ik net vertelde bijna volledige onzin...  Roll Eyes
Het klonk anders wel logisch XD
Dit is inderdaad wat ik bedoel met dat ik het ook niet helemaal snap, echt vaag uitgelegd overal.

Ik heb er een tijdje geleden ook wat naar gezocht, maar ik heb het nooit echt begrepen. Stel, ik heb een hash, en ik betaal iemand, dus ik geef hem de hash, maar dan weet ik 'm zelf toch ook nog?
(Even ervan uitgaande dat esak het juist had.)
Stel dat je 'm dan weer opnieuw probeert uit te geven zal het hele netwerk dat wel doorhebben, en de ontvanger zal je betaling niet accepteren.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Augustus 2012, 22:51:27 »

Het klinkt in eerste instantie heel vaag maar eigenlijk is dat minen natuurlijk hetzelfde als wat vroeger met goud gebeurde. Enorm interessant dit en misschien ook wel nuttig. Iig als economisch experiment.

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 19 Augustus 2012, 22:52:42 »

Exact. Daarom ben ik me erin gaan verdiepen, interessant hoe het technisch en economisch werkt. En met wat geluk verdien je ook wat eraan, maar daar doe ik het niet voor Tongue

@-wout
Administrator
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:00:47 »

En hoe weet ik dat wij ondertussen geen dingen aan het kraken zijn en daarmee de onderwereld steunen. Het klonk allemaal heel illegaal vorige keer, maar dat kon ook een andere soortgelijke service zijn...

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:03:10 »

Dat zou best wel een goed plot zijn eigenlijk. Toch denk ik niet dat dat echt mogelijk is om geheim te houden Tongue

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:05:38 »

En hoe weet ik dat wij ondertussen geen dingen aan het kraken zijn en daarmee de onderwereld steunen. Het klonk allemaal heel illegaal vorige keer, maar dat kon ook een andere soortgelijke service zijn...
Wat bedoel je? Dingen kraken? Je bedoelt die formule oplossen met minen enzo? Ga maar na wat dat is dan...

keoni29
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:27:27 »

Dus stel dat ik een array rpi's dag en nacht laat rekenen dan krijg ik virtuele centjes?

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:28:31 »

Dus stel dat ik een array rpi's dag en nacht laat rekenen dan krijg ik virtuele centjes?
Want dat gaat snel op RPi's? Tongue

shitposting is a lifestyle, not a disease

keoni29
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 19 Augustus 2012, 23:37:01 »

Want dat gaat snel op RPi's? Tongue
Nee, maar ze zijn zuiniger dan desktop pc's

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 20 Augustus 2012, 07:21:15 »

Je zou bijna een distributieprogramma kunnen schrijven voor de al gedistribueerde berekening als je dat wil laten werken, maar opzich kan het (als je claim klopt dat SoC zuiniger is dan een desktop).

RobbertC5
Pretty addicted

Your true wealth is your time and freedom.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 20 Augustus 2012, 12:26:14 »

Je kan natuurlijk wel virussen maken die minen op de pc's van je slachtoffers...

Om een poll aan te maken voor je html website of dit forum ga je naar online gratis poll maken. /steeltgoechelpeezjrenkvanzjiemot

thootje
King of the hill

hond made by my self :D

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Augustus 2012, 13:58:18 »

ik snap er echt helemaal geen donder meer van XD

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 155
  Print  

Ga naar: