GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Januari 2019, 21:34:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 152 153 [154] 155
  Print  
Advertenties

Laloeka
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2295 Gepost op: 22 Mei 2016, 13:41:42 »

Hoi

Alle criminele betalingen dus...
Citaat
40% of all identified criminal-to-criminal payments
Alleen de noobs die gepakt worden wanneer ze geld overmaken naar elkaar, lang niet alle criminele betalingen dus.

Doei
« Laatste verandering: 22 Mei 2016, 13:45:43 door Laloeka » Gelogd

-------

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2296 Gepost op: 22 Mei 2016, 13:48:37 »

Hoi
Alleen de noobs die gepakt worden, niet alle criminele betalingen dus.

Doei
Hoi

Zoals je waarschijnlijk weet is een percentage geen absolute meeteenheid. Het is prima mogelijk tot een procentueel nummer te komen zonder het totaal te weten. Zelfs als je alleen de "noobs" pakt.

Doei

Laloeka
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2297 Gepost op: 22 Mei 2016, 13:58:20 »

5% van totaal = 10

...maar het totaal is onbekend.

genius.jpeg

-------

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2298 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:05:14 »

als je van een totaal een groep neemt die representatief is voor het totaal, in dit geval diegene die gepakt worden. Kun je daar statistieken van genereren (uitkomst 40%).

Omdat de groep die je onderzocht hebt representatief is voor het totaal zal 40% niet ver van het aantal tegenover de totale groep zitten. Zelfs al je dat totaal niet weet.

Extrapolatie...

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #2299 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:08:16 »

Alle criminele betalingen dus...

Ben ik nou gek of staat er:
Citaat
40% of all identified criminal-to-criminal online payments
XD

Laloeka
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2300 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:09:49 »

Maar het totaal aantal bitcoin transacties is gewoon bekend, dus als je een percentage weet op basis van een representatieve set, weet je ook wat het absolute aantal is, binnen een bepaald betrouwbaarheidsinterval.

Dus in dit geval is dat niet echt mogelijk nee.

Anyhoe, mijn punt was dat je zomaar woordjes uit je eigen citaat overslaat om je gelijk te halen.

-------

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2301 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:10:09 »

Ben ik nou gek of staat er:XD
Ik denk niet dat je gek bent maar er staat:
Citaat
40% of all identified criminal-to-criminal payments
Online zie ik daar niet staan...

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2302 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:15:57 »

Maar het totaal aantal bitcoin transacties is gewoon bekend, dus als je een percentage weet op basis van een representatieve set, weet je ook wat het absolute aantal is, binnen een bepaald betrouwbaarheidsinterval.

Dus in dit geval is dat niet echt mogelijk nee.

Anyhoe, mijn punt was dat je zomaar woordjes uit je eigen citaat overslaat om je gelijk te halen.

Het gaat hier niet om het aantal BitCoin transacties maar om het procentueel aandeel van BitCoin transacties in het totaal aantal criminele transacties.

Het aantal criminele transacties is onbekend dus zul je het met een representatieve set moeten. doen. Volgens mij heb ik nou niet echt bewust woordjes overgeslagen.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #2303 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:19:52 »

Ik denk niet dat je gek bent maar er staat:Online zie ik daar niet staan...
Link? Ik dacht dat het hierover ging.

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2304 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:21:56 »

Sorry, ik was niet op de hoogte dat ik deelnam aan het Groot Dictee der Nederlandse Taal.
Nee maar het komt ook niet over alsof je moeite in je posts steekt.

Maar ik ga me verder niet moe maken aan de "omg bitcoin is evil en voor criminelen" discussie met random, uit de lucht geplukte statistieken. Ik denk dat de meesten wel snappen hoe het zit.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2305 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:28:05 »

Nee maar het komt ook niet over alsof je moeite in je posts steekt.
Je post beginnen met "Gast" komt ook niet bepaald professioneel over.

Maar ik ga me verder niet moe maken aan de "omg bitcoin is evil en voor criminelen" discussie met random, uit de lucht geplukte statistieken. Ik denk dat de meesten wel snappen hoe het zit.
Sorry, maar je hebt wat willekeurige beweringen gemaakt zonder enige moeite te steken in het onderbouwen ervan. Ik baseer mijn meningen en beweringen op basis van onderzoek, kom met bronnen aanzetten  en dan is dat "uit de lucht geplukt"?

Niet persoonlijk bedoeld maar als deelnemer aan een discussie maak je jezelf met dergelijk gedrag aardig belachelijk. Zeker aangezien je in dezelfde post beweerd dat ik geen moeite in mijn posts steek (en je indirect daarmee beweert dat zelf wel te doen).

Laloeka
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2306 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:37:34 »

Citaat
[persoonlijke aanval]

[excuus waarom googlen naar eigen argumenten en links posten zogenaamd gelijk staat aan een inhoudelijke discussie]

Niet persoonlijk bedoeld maar [persoonlijke aanval].

Ik ben het met Luc eens, tijd om deze thread te verlaten. Smiley

-------

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2307 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:45:19 »

Citaat
[excuus waarom googlen naar eigen argumenten en links posten zogenaamd gelijk staat aan een inhoudelijke discussie]
Ik werk eerder andersom, verdiepen in materie voor zomaar iets posten. Daarnaast is zelfs het bovenstaande nog altijd meer onderbouwd dan andere argumenten zonder links of bronnen.

Als je geen zin hebt om dingen te onderzoeken en op basis daarvan te discussiėren prima, maar ga dan niet mij ervan beschuldigen met random onzin aan te komen zetten en niet bereid zijn moeite te steken in mijn posts.  

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #2308 Gepost op: 22 Mei 2016, 14:47:49 »

Op zich heb je een punt dat je met btc criminele betalingen kan doen, maar wat is daar zo erg aan? Met een auto kun je ook criminele reizen maken, dat zegt vrij weinig over auto's en is tot nu toe geen reden om ze te verbieden.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2309 Gepost op: 22 Mei 2016, 15:02:42 »

Op zich heb je een punt dat je met btc criminele betalingen kan doen, maar wat is daar zo erg aan? Met een auto kun je ook criminele reizen maken, dat zegt vrij weinig over auto's en is tot nu toe geen reden om ze te verbieden.

Dat moet je meer in de context van de hele post zien. Het ging hier om het onafhankelijke/anonieme karakter, iets dat vooral criminelen lijkt aan te spreken.

Ik heb in de post in kwestie ook andere punten aangehaald waarmee ik haalbaarheid van BitCoin in ieder geval als standaard punt in twijfel trek. Het bovenstaande punt is echter onder een vergrootglas komen te liggen.

Een veel interessanter punt vind ik echter de controle op de munt als regulatie voor de economie. Met BitCoin word dit zeer lastig en een gebrek aan deze controle heeft al voor (vergrote) problemen gezorgd in bijvoorbeeld Griekenland, daar was het echter geen BitCoin maar de euro die niet (nationaal) gereguleerd kon worden.

Ik roep overigens ook zeker niet op tot een verbod op BitCoin, dat zou akelig dicht in de buurt van censuur komen.
« Laatste verandering: 22 Mei 2016, 15:06:13 door RA » Gelogd

Advertenties
Pagina's: 1 ... 152 153 [154] 155
  Print  

Ga naar: