GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Maart 2019, 09:31:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 16
  Print  
Advertenties

The runesnake
Pretty addicted

Limieten zijn er om te breken

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Oktober 2013, 12:22:53 »

Moet sinterklaas aangepast worden? Of helemaal afgeschaft worden?

http://www.nu.nl/binnenland/3608347/vn-onderzoeker-pleit-afschaffen-sinterklaasfeest.html

TR

8 Jaar The RuneSnake!

gamemoon
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Oktober 2013, 12:34:14 »

HAHAHAHA dat artikel XD

Net alsof je dit kan gaan verbieden, het is niet alsof de overheid dit organiseert ofzo. Voor een keer ben ik het met Rutte eens:
Citaat
Premier Rutte zei vorige week nog dat Zwarte Pieten geen zaak zijn van de regering, maar van de samenleving zijn. "Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen", zei Rutte daarover.

Perry26
[/table]
King of the hill

--------------------------------------------------

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Oktober 2013, 13:16:49 »

Dit is onzin...
Als er een winkel zou zijn met 70% zwarte cassières word er toch ook niet geklaagd?

[/center]
[/center]

creator_AWS
Pretty addicted

Whovian

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Oktober 2013, 13:17:55 »

Citaat
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Omdat sinterklaas er eerder was en de kerstman er van af is geleid? Angel

Citaat
Hoewel het officiële VN-onderzoek nog niet is afgerond, heeft Shepherd haar mening al gevormd.
Kijk die is duidelijk bevooroordeeld

Citaat
Shepherd roept premier Mark Rutte op een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
"De groep die dit in stand houdt"? Ze bedoelt een zeer groot gedeelte van de Neederlandsche bevolking? Waarom moeten wij een feest, dat wij al meer dan 300 jaar vieren, beëindigen omdat een aantal mensen, waarvan de meesten niet eens oorspronkelijk uit Nederland komen?

En bovendien, zijn de mensen die denken dat zwarte piet een slaaf is omdat hij zwart is niet juist racistisch?
<edit>
http://www.youtube.com/watch?v=U80UJV7QZFs
</edit>
Creator
« Laatste verandering: 22 Oktober 2013, 13:30:19 door creator_AWS » Gelogd

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Double U
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Oktober 2013, 15:49:08 »

Shepherd is de grootste mongolische onderzoekster op aarde, omdat:
1. Ze een vooroordeel heeft.
2. Omdat ze niet weet dat de kerstman van de sint af is geleid.
3. Omdat zwarte piet niet eens een neger is, maar omdat hij ZWART is door het roet van de schoorstenen waar hij doorheen moet.
4. Omdat ik Shepherd een stomme naam vind.
5. Omdat we ons weer aan moeten passen aan buitenlanders volgens haar.
6. Omdat Shepherd niets anders te doen heeft met haar leven.
7. Omdat Shepherd niet kan bedenken dat het een traditie is en de betekenis erachter al helemaal weg is.
8. DAT ZWARTE PIETEN NIET EENS NEGERS ZIJN.
9. Dat informatie verzamelen over zwarte piet niet een half jaar duurt, kijk maar naar mij! Al deze informatie zomaar binnen een kwartier van het internet afgehaald! Het is magie.
10. Omdat Shepherd waarschijnlijk Internet Explorer gebruikt.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Oktober 2013, 15:58:36 »

Hij is zwart en hij werkt, moet wel een slaaf zijn dus. Mooie redenering...

Het ontstaan van zwarte piet is dus als volgt (volgens wikipedia): onderwijzer Jan Schenkman begon ermee de Sint af te beelden samen met een hulpje, dit hulpje was zwart en droeg een pagepakje (page = schildknaap in opleiding). Ik zie persoonlijk niet wat hier mis mee is, het is gewoon een knecht en hij is nou eenmaal zwart. Ik ben dan ook benieuwd op welke basis die VN-commissie zwarte piet racistisch wil verklaren.
« Laatste verandering: 22 Oktober 2013, 16:01:08 door kaas1 » Gelogd

Roos
So far, so good

Wub wub

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Oktober 2013, 16:01:10 »

Sinterklaas is slechts een traditie, er wordt niets mee bedoeld dat zwarte pieten ''Zwart'' zijn. Ik vind het echt bullshit dat dit nu ineens vlak voor sinterklaas weer moet gebeuren. Als kinderen de opmerking maken ''Zwarte piet is discriminatie boeheoeh waarom is hij zwart??'' dan moeten ouders gewoon de kinderen leren dat het een traditie is en dat er niets mee bedoeld wordt. Ik hoop trouwens dat kinderen hier niets/weinig van meekrijgen :O En het is hartstikke leuk om voor piet te spelen. :3

Overigens vind ik het juist goed dat zwarte pieten ''zwart'' zijn. Zo leren (sommige) mensen het niet raar/erg dat er ook getinte mensen hier leven.

Jezus, wat een onzin allemaal. Moet Nederland nu ook weer al de Sinterklaas gedachte verpesten? >.>
« Laatste verandering: 22 Oktober 2013, 16:11:07 door Roos » Gelogd

@-wout
Administrator
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Oktober 2013, 16:10:07 »

Grappig dat de voorzitter van de VN-werkgroep zelf ook zwarte piet speelt.

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Oktober 2013, 16:46:04 »

Hahaha, mensen kunnen zich echt druk om niks maken. Tongue

.

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Oktober 2013, 16:49:21 »

Sinterklaas is een oude man in een rood gewaad die op een paard zit en met dat paard over het dak loopt. Zwarte Piet is zijn knecht, die in een gekleurd pak en sneakers een juten zak vol kadootjes en snoepgoed door de schoorsteen (of verwarming) naar beneden gooit. Zwarte Piet is niet eens een persoon maar een soort entiteit die door meerdere mannelijke én vrouwelijke personen tegelijkertijd belichaamd kan worden. En kinderen vinden dat prima.

Sinterklaas is de meest krankzinnige traditie allertijde, en daarom de meest Nederlandse.

Als die onopgeleide en kortzichtige VN-troela Shepherd er een week aandacht aan besteed, is het al geldverspilling, laat staan een hele fucking werkgroep meerdere fucking maanden. Als ze in plaats daarvan nou wat deden aan die Amerikaanse haatcultuur, dat zou al een hoop schelen. Ga boeven vangen, en hou op met Nederlandse kinderen te pesten.

Citaat
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Hoe dom moet je zijn om zulke dingen te roepen? Dat vraag ik me echt af.

Tidob
Globale Moderator
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Oktober 2013, 17:48:51 »

Dat gedoe met Sinterklaas zorgt wel voor interessante discussies op Facebook. Zie hier Nederlanders die hun mening geven:
http://nederlandspreekt.tumblr.com/
"Jullie zwarten voelen je altijd aangevallen"
"Wij respecteren burka's en hoofddoekjes toch ook" (lololol)
"Je hebt blanke mensen en bruine dieren het verschil moet er zijn he..."
"Wij tolereren dat pleuris suikerfeest en de ramadan toch gvd ook"

Argh! XD

Vergeet vrijheid en gelijkheid, broederschap is wat we zoeken!

Double U
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Oktober 2013, 17:49:18 »

Oh oh. Ik lees de comments in een paar artikelen op het internet.

Citaat
mozes • één uur geleden
We hadden de slavernij nooit moeten afschaffen.
Dan was er niets aan de hand.
Op de dag dat de zwarten in Nederland de dienst gaan uitmaken, koop ik een vuurwapen.
 •Beantwoorden•Delen ›
kakadoeninzwartepiet  mozes • 25 minuten geleden −
groot gelijk...niet ELK RAS IS GELIJKWAARDIG!!! Stop met dit te veronderstellen. Als negers gelijk waren aan blanken, had god er wel voor gezorgd dat ze op hun eigen poten kunnen staan. De blanken zijn vertrokken uit Afrika, nadat ze alles hadden opgebouwd, en plots komen die negerkes met hun hutus en tutsi en stammenoorlogen om daar alles wat WIJ BETAALD EN GEBOUWD Hebben, terug af te breken. Hitler had gelijk, spijtig dat de wereld zo achterlijk is...

Ik weet niet wie er uiteindelijk dommer is... Shepherd, of kakadoeninzwartepiet.
Ik weet ook niet wie er uiteindelijk de ultieme troll is... Shepherd, of kakadoeninzwartepiet.

Of misschien... zijn ze het wel allebei.

Tidob
Globale Moderator
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Oktober 2013, 17:53:45 »

Het vervelende van dit soort dingen (eigenlijk alle dingen) is dat de meeste mensen zo vreselijk hypocriet zijn. Tongue Vergeleken hierbij is de "discussie" in het kankertopic ineens een stuk minder irritant.

Vergeet vrijheid en gelijkheid, broederschap is wat we zoeken!

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Oktober 2013, 17:58:03 »

Ik weet niet wie er uiteindelijk dommer is... Shepherd, of kakadoeninzwartepiet.
Nou is Shepherd dom, maar niet zo dom.

Blubje
Pretty addicted

♪♫

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Oktober 2013, 18:04:34 »

Oh oh. Ik lees de comments in een paar artikelen op het internet.

Ik weet ook niet wie er uiteindelijk de ultieme troll is... Shepherd, of kakadoeninzwartepiet.

Of misschien... zijn ze het wel allebei.
Ik ga heel even huilen om de domheid van die opmerkingen ;_;

quidquid latine dictum sit altum videtur

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 16
  Print  

Ga naar: