GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
20 November 2017, 04:50:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
  Print  
Advertenties

JasperGamenoob
Flying high

Bekijk profiel
« Antwoord #210 Gepost op: 16 Oktober 2015, 18:49:08 »

Poef, Hallo pieten discussie!

Maakt het echt daadwerkelijk uit voor de kinderen welke kleur de pieten zijn?
Of ze nou groen rood Paars of blauw zijn.

Waarom niet een klein beetje aanpassen zodat die kleine minderheid ook kunnen genieten van dit magisch sprookje?

Robbai
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #211 Gepost op: 16 Oktober 2015, 18:58:03 »

Het is een principiŽle kwestie. Wij blanke kaaskoppen hebben besloten dat er een neger naast onze blanke goedheiligman loopt en er is geen ander volk dat zich daarmee moet bemoeien.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #212 Gepost op: 16 Oktober 2015, 21:11:14 »

Wat mij betreft maken ze er Sinterklaas en Ali B van, zijn we van het hele gezeik af

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #213 Gepost op: 16 Oktober 2015, 21:13:57 »

Ookal ben ik rapper, ik meen het wel goed.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #214 Gepost op: 16 Oktober 2015, 21:17:09 »

"sint kom binnen met je knuffelmarokkaan, want we willen hem allemaal zo graag slaan"

nee ik vind ali b een sympathieke gast, ik heb alleen altijd het idee dat hij aan de coke zit als ik hem hoor praten maar misschien zit hij dat ook wel gewoon
« Laatste verandering: 16 Oktober 2015, 21:19:25 door ShroomProductions » Gelogd

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #215 Gepost op: 16 Oktober 2015, 21:20:05 »

Oh dus je vindt de gewone zwarte piet geen sympathieke gast. Angry

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #216 Gepost op: 16 Oktober 2015, 21:21:55 »

zwarte pieten zijn net zo vervelend als clowns, alleen zou je bij een zwarte clown verwachten dat hij nog een beetje soul zou hebben, zeker als het een zwarte clown met een afro is, maar nee, zwarte piet is van binnen blank, een soort colin powell maar dan iets minder serieus

Ik vond zwarte pieten vroeger al eng, en toen ik er achter kwam dat het gewoon geschminkte blanke vrouwen waren vond ik het nog veel enger

ik heb trouwens nog een optie waar alle partijen toch blij mee zouden moeten kunnen zijn:
Sinterklaas en Gabber Piet
« Laatste verandering: 16 Oktober 2015, 21:30:18 door ShroomProductions » Gelogd

freako
Pretty addicted

Furries zijn aids.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 16 Oktober 2015, 22:20:33 »

We hangen te veel aan het concept van 'Sinterklaas' en 'zwarte piet'. Om deze hevig gedebatteerde discussie beter te kunnen verklaren en op een oplossing te komen moeten wij het volledig analyseren in een helikopterperspectief zoals een libel die over een moeras vliegt.
Laten wij beginnen  met het analyseren van de autoritaire figuur in deze relatie; Sinterklaas. Als wij het woord sinterklaas analyseren komen wij op s-inter-klaas, we zien dat het woord 'inter' zich in deze woord conformatie verschuilt, wat in het Latijn 'binnenin' betekent.

Hou dat even in je achterhoofd want dit is een cruciaal element van onze analyse.
Laten we overgaan naar zwarte piet, de onderdanige figuur in deze relatie, laten wij het eerst over de naam hebben. 'zwarte piet', waarom hebben ze de naam 'piet' gekozen?
Zeer simpel, de naam zwarte piet is een paradox in zichzelf, want zoals jullie weten is 'piet' ook een ander woord voor het mannelijk geslachtsdeel. In dit geval gaat het zelfs om een zwarte piet.

De genitaliŽn van de donkerhuidige bevolking is een zeer dominante, en sterk concept. De naam past dus niet bij de onderdanige functie van de zwarte piet bij sinterklaas.
Nu we dat weten kunnen wij de beide analyses combineren om op het antwoord te komen. Zoals wij al te weten zijn gekomen betekent 'inter' binnenin en zwarte piet is een verwijzing naar een dominant, fallus-achtig iets.

Nu het belangrijkst puzzelstuk: de hoed van sinterklaas, hij is niet alleen rood wat de kleur van vruchtbaarheid is, maar heeft zelfs een opening van boven. Als we nu alles combineren: een fallus -> binnenin -> de opening van de muts, zien we dat het sinterklaasfeest een zeer perverse grap is.
« Laatste verandering: 16 Oktober 2015, 22:28:30 door freako » Gelogd

M E M E S

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #218 Gepost op: 18 Oktober 2015, 11:54:10 »

Ik zat er vandaag nog over na te denken, en ik denk dat het probleem is dat er twee verschillende vormen van zwarte piet zijn, en dan mensen naar eigen inzicht tussen de twee springen om hun standpunten te verdedigen.

Aan de ene kant is er zwarte piet als karakter, laten we hem Pedro noemen. Dus Sinterklaas en Pedro zijn een duo; twee personen. Van Pedro kun je zeggen dat hij een zwarte huidskleur heeft, net zo goed als Sinterklaas een baard heeft. Gegeven dat de rode lippen en oorbellen weggelaten worden, en Pedro niet dom of slaafs is, valt het bezwaar dat Pedro een racistisch figuur is daarmee weg. Daarentegen maakt dat het not done voor iemand met een lichte huidskleur om zich als Pedro te verkleden, net zo goed als het niet ok zou zijn als Meryl Streep haar gezicht zwart zou schminken voor een film over Oprah.

Aan de andere kant zijn er de (zwarte) pieten, die als een soort elfjes Sinterklaas helpen bij zijn feest. Dit is hoe onder andere het sinterklaasjournaal de zwarte pieten afbeeldt. Om te rechtvaardigen dat ook blanke nederlanders deze karakters kunnen spelen, zouden de pieten echt roetzwarte gezichten moeten hebben. Hun gezicht is dan onnatuurlijk zwart, en de pieten zijn geen mensen, een beetje zoals de smurfen. Dit is alleen ook problematisch, omdat de piet, als raargekleed knechtje met een bizar zwart gezicht, te veel lijkt op de wel degelijk racistische blackface karikatuur; en historisch gezien was zwarte piet ook een karikatuur.

Gezien de populariteit van de tweede vorm van zwarte piet, is het misschien toch het beste om weg te stappen van het roetzwarte gezicht en de rode lippen, en de pieten allen als hulpjes neer te zetten.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #219 Gepost op: 18 Oktober 2015, 13:05:30 »

Pff het zwartepietendebat begint nog eerder dan dat de pepernoten in de schappen liggen. Arme kinderen nu wordt het wachten tot 5 december wel heel ondraaglijk.

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #220 Gepost op: 18 Oktober 2015, 13:43:11 »

Trouwens over smurfen gesproken, volgens mij zou je komende december nog alle pieten kunnen vervangen door smurfen, en geen kind dat er naar kraait. Roll Eyes

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #221 Gepost op: 18 Oktober 2015, 14:56:13 »

dan gaan feministen weer zeiken, want er is maar ťťn vrouwtjessmurf dus alle mannetjessmurfen smurfen haar helemaal onder, dus "rape culture"

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #222 Gepost op: 18 Oktober 2015, 15:04:30 »

Grote smurf lijkt al best wel op sinterklaas op zich XD

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #223 Gepost op: 18 Oktober 2015, 15:36:32 »

Pff het zwartepietendebat begint nog eerder dan dat de pepernoten in de schappen liggen. Arme kinderen nu wordt het wachten tot 5 december wel heel ondraaglijk.
nee, de pepernoten liggen sinds juli in de winkel

Advertenties
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
  Print  

Ga naar: