GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 03 December 2022, 14:20:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Advertenties

The runesnake
Pretty addicted

Limieten zijn er om te breken

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 25 April 2014, 14:37:18 »

Je gelooft toch niet echt dat Utopia iets is? :')

Het mislukt omdat SBS (Voor de kijkcijfers) mensen bij elkaar zet die totaal niet bij elkaar passen.

TR

8 Jaar The RuneSnake!

ericlegomeer
King of the hill

http://xkcd.com/386/

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 25 April 2014, 14:59:59 »

Ze doen hun best wat ervan te maken ja, maar veelal worden de problemen niet bij de bron aangepakt. Ons probleem zit hem bij de samenleving zelf. Je kan wel een hoop gaan verbieden, maar dat gaat niet helpen.
Samenleving afschaffen, sowieso! Wetsvoorstellen in een directe democratie zullen ook een hoop gaan verbieden, maar dan zou het wel ineens helpen? Als jij via een directe democratie werkelijk de mentaliteit van de bevolking om zou kunnen gooien, zou ik dat heel knap vinden. De samenleving is inderdaad voor een deel verrot, maar hoe zou je dat op willen lossen? En voordat je een antwoord geeft, waar zou je het geld vandaan halen? Geef gewoon eens een klein voorbeeld van hoe je dit voor je ziet.

Anders hadden ze wel een andere regering aangesteld.
Succes met die droom nastreven. Ik zou zeggen, doe dan zelf een keer iets aan en blijf niet achter je PC hangen niets te doen. Word politicus, richt een partij op, voer de directe democratie in, gooi je partij weg, stel wetten voor als normale burger, hoop dat mensen het voor een keertje met je eens zijn, ???, profit. Punt 1 op je agenda '4 en 5 mei afschaffen', ik denk dat je daar wel vriendjes mee zult maken.

Het mislukt omdat SBS (Voor de kijkcijfers) mensen bij elkaar zet die totaal niet bij elkaar passen.
En je denkt dat als we jou met een willekeurige subset van scholieren op een willekeurig eilandje in de oceaan gooien, dat jullie dan wel allemaal bij elkaar passen? Ik vraag me af hoe snel jij gaat proberen de baas te spelen en gelyncht wordt. "Ja, we doen een direct democratie, ik ben het parlement en ik noteer de wetten, vertrouw daar maar op".

Maar om terug te komen op je initiŰle onderwerp, wat ga je eigenlijk precies doen tijdens die 2 minuten stilte? Ben ik wel benieuwd naar.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 25 April 2014, 15:01:47 »

Directe democratie is het domste wat er bestaat. Zoals het nu gaat hebben we tenminste mensen met een beetje verstand die met elkaar in discussie gaan voordat er een besluit over iets genomen wordt. Ja, dit komt meestal neer op een compromis, en volgens mij is dat ook precies de bedoeling. In een directe democratie krijg je ondoordachte, niet bij elkaar passende besluiten en domweg absurde dingen als het minarettenverbod in Zwitserland.

Trouwens, wat is het probleem nou eigenlijk? Als jij zo nodig wil praten om 8 uur en er zijn mensen die je willen aanhoren mag je gewoon je gang gaan.
« Laatste verandering: 25 April 2014, 15:08:26 door kaas1 » Gelogd

@-wout
Administrator
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 25 April 2014, 16:45:06 »

Dit topic is echt een Nee. Ik ga hier ook niet verder meer in reageren want alle argumenten die je aanhaalt zijn totaal niet onderbouwd/slaan nergens op en de hele richting waar het verhaal naartoe gaat is gewoon gek. Er zijn duizenden mensen gestorven voor jouw vrijheid en jij gaat een of ander verhaal houden dat ze het beter niet hadden kunnen doen wat er is toch niks veranderd. Ga toch fietsen.

Blubje
Pretty addicted

♪♫

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 25 April 2014, 17:37:29 »

Ze hebben er zelf voor gekozen om mee te doen aan zo'n missie. Er is altijd een risico, en ja, soms overleven mensen het niet. Dan hadden ze maar bakker moeten worden ofzo. Ik ben tegen geweld, soldaten die het niet halen hebben pech.
OkÚ ho stop right there. Dit is gewoon pure bullshit. Weet je waarom mensen soldaat worden? Om hun land te beschermen en de wereld een veiligere/betere plek te maken. Dit is totaal niet te vergelijken met een bakker. Die mensen zetten zich ook in voor jou - toon daar alsjeblieft meer respect voor.

Verder ga ik niet in op deze onzindiscussie.

quidquid latine dictum sit altum videtur

PJK
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 25 April 2014, 19:08:16 »

Straks komt hij weer met een vage, duidelijk in mspaint-gemaakte staafdiagram waarin hij zijn "punt" toeligt en bewijst.

TR; niet zo van die rechtse praatjes jij!

superice
Pretty addicted

Genie in ruste.

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 25 April 2014, 23:48:35 »

Afschaffing van 4 en 5 mei voorstellen is tot daar aan toe, maar de argumenten die je aanvoert zijn verschrikkelijk slecht. Je haalt er allerlei dingen bij die totaal niet relevant zijn voor deze discussie.

Deze discussie is verzand in een discussie over het al dan niet nut hebben van overheden, en in welke vorm die moeten bestaan. Dat heeft daadwerkelijk niets te maken met het discussiepunt.

Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens dat we het hoofdstuk WO II maar eens moeten afsluiten. Aan de andere kant besef ik ook dat er nog meer dan genoeg nabestaanden en kinderen daarvan zijn om dat nog niet te moeten willen. Mocht je toch niet mee willen doen aan de dodenherdenking dan is dat volledig jouw keuze, maar ik zie niet in waarom je er andere mensen, die er verschrikkelijk veel belang aan hechten moet bezwaren met deze discussie. Wellicht dat we het hier nog over kunnen gaan discussiŰren als we een generatie verder zijn, maar nu ga je heel veel mensen op de tenen trappen, en ik denk niet dat je dat moet willen.

Samlan
Oud-moderator
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 26 April 2014, 15:55:09 »

Je gooit vanalles op ÚÚn hoop dat compleet los van elkaar staat. WOII was een conflict met een gigantische impact op alles en iedereen. Is het dan zo gek dat mensen de oorlog en zijn gevolgen af en toe even te willen herdenken?

Al de rest wat je zegt is daar totaal irrelevant aan. De wereld is geen perfecte plaats, nee, maar om daarom maar herdenkingen af te schaffen, die link zie ik gewoon niet. Ik denk trouwens ook dat je net iets te veel betekenis hecht aan elk woord van dat boekje.

Verder vind ik het ook altijd een beetje triest wanneer gefrustreerde mensen om meer aandacht te krijgen, doen alsof we in een soort Nazi-staat leven omdat je toevallig af en toe eens iets moet doen of niet mag doen en omdat er dingen niet perfect lopen... Misschien toch best even research doen alvorens uitspraken te doen...

EÚn zaak waar ik je een klein beetje in kan volgen is dat we moeten opletten met oververheerlijking van beroepssoldaten (zoals men bv. in de VS al een durft te doen) die bewust en vrijwillig meegaan op een missie naar een ver land.  Respect voor mensen die bereid zijn dit te doen, maar het blijft wel een vrijwillig genomen risico en het argument van het 'beschermen van hun land en vechten voor hun vrijheid' wordt in mijn ogen soms wel een beetje te pas en te onpas gebruikt (de link is niet altijd even duidelijk). Toch als je de vergelijking maakt met soldaten tijdens de Wereldoorlogen die letterlijk voor hun land vochten. Daar zit toch nog een verschil.  Voor de duidelijkheid: respect is op zijn plaats, maar het moet ook niet tÚ erg overdreven worden.
(hier heb ik het wel over het bredere plaatje, btw. Die ene zin in dat boekje daar is volgens mij niet veel fout mee)
« Laatste verandering: 26 April 2014, 16:02:38 door Samlan » Gelogd

Xbox Live-tag: Samlan

Daan920
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 26 April 2014, 17:04:12 »

Ik ga, zoals elk jaar, zelfs naar de herdenking ceremonies in Almelo. Wat is er zo erg aan om een paar minuten per jaar compleet je mond te houden? :/

Advertenties
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: