GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 20 Juli 2019, 12:36:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 44
  Print  
Advertenties

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Gepost op: 11 Augustus 2014, 16:56:06 »

Aangezien ik de gene ben die thuis meestal kookt (mijn vriendin is meer van het taarten bakken en zo), vind ik het altijd leuk om te weten wat voor gerechten mensen lekker vinden. Ik heb zelf een aantal 'vaste' recepten die ik vaker heb gemaakt en waarvan ik weet hoe ik het klaar moet maken. En dan bedoel ik niet echt recepten uit een kookboek, maar meer dingen die ik door trial & error heb leren maken. Vooral pasta's, surinaamse en aziatische gerechten vind ik leuk om te maken.
Helaas heb ik niet altijd zin om hetzelfde te maken, dus vandaar dat ik me af vraag wat anderen zo al eten. Beetje inspiratie opdoen en zo.
Oja, en 'lekker uit een potje' ben ik niet zo'n fan van. Het moet wel gewoon met verse ingredienten te maken zijn.
« Laatste verandering: 11 Augustus 2014, 16:58:44 door ShroomProductions » Gelogd

Blubje
Pretty addicted

♪♫

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Augustus 2014, 16:57:23 »

Ik vind risotto vaak wel chill Tongue Voor recepten kijk ik dan op AH.nl ..

quidquid latine dictum sit altum videtur

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Augustus 2014, 16:59:17 »

pasta met kip en olijven en shit Cheesy

Kip bakken in een scheutje olijfolie, gehalveerde cherrytomaten en plakjes zwarte olijven (potje) toevoegen, samen met wat vocht van de olijven. Groene pesto erbij, even laten sudderen enzo. Aan het einde rucola en een klein beetje geraspte kaas (voor de smeu´gheid) erbij.
Natuurlijk moet je ondertussen de pasta koken, lekker met penne ofzo Smiley

(variatie op een recept van de ah geloof ik)

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Augustus 2014, 16:59:31 »

Hmm, risotto heb ik nog nooit gemaakt. Binnenkort maar eens proberen dan.

Die pasta met kip en olijven klinkt ook wel goed

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:00:23 »

pasta met kip en olijven en shit Cheesy

Kip bakken in een scheutje olijfolie, gehalveerde cherrytomaten en plakjes zwarte olijven (potje) toevoegen, samen met wat vocht van de olijven. Groene pesto erbij, even laten sudderen enzo. Aan het einde rucola en een klein beetje geraspte kaas (voor de smeu´gheid) erbij.
Natuurlijk moet je ondertussen de pasta koken, lekker met penne ofzo Smiley

(variatie op een recept van de ah geloof ik)
Eventueel ui en knoflook erdoorheen doen voordat je de tomaten enzo erbij doet.

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:03:18 »

Nog een lekkere pasta is eentje met een kipkerriesaus. Klinkt een beetje gek misschien, maar heb t een keer gehad in een restaurant. Vet lekker.

Gewoon kipblokjes lekker kruiden en bakken, prei en eventueel paprika ofzo erbij mikken en meebakken, en voor de saus gewoon water, crŕme fraiche of kookroom, en een dikke lading kerrie. Nog een beetje zout en peper, en aan het einde wat italiaanse kruidenmix oid toevoegen, en smullen maar Smiley
Uiteraard ook pasta ondertussen koken, lekker met van die brede slierten waarvan ik de naam even kwijt ben Tongue (tagliatelle toevallig?)

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:05:19 »

En net zoiets als die kerriedinges zou je kunnen doen met rijst natuurlijk, eventueel met in plakjes gesneden ontpitte rode peper en groene paprika voor wat pit Smiley

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:09:19 »

Of als je in een luie bui bent: kip, rode paprika en roomkaas als saus bij rijst. Lekker, goedkoop en snel Smiley

Spoiler:
Verder hou ik echt niet van koken hoor Tongue

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:09:49 »

Ik heb vandaag een soort kokos lemongrass curry gemaakt met rundvlees, peultjes en birds-eye chili's die ik in de vensterbank heb gekweekt ^^

Rundvleesreepjes met wat uitgeperste knoflook, lemongrass paste, soja saus, kardemom (poeder), verse gember (kan ook poeder) en komijnpoeder gemarineerd.
Klein uitje gesnippert, en samen met de pepertjes in roerbakolie opgebakken. Rundvlees erbij en even aangebakken.
Kokosmelk erbij gedaan en een tijdje laten sudderen. Wat uienpoeder erbij gedaan (maakt het wat zoeter) en een beetje suiker. Verder laten sudderen.
Peultjes even meegekookt, en de rijst opgezet (met kurkuma poeder erbij zodat je gele rijst krijgt). Op het laatst een klein bakje yoghurt er doorheen geroerd (door de curry, niet de rijst), en verse koriander, en opgediend met wat gebakken uitjes er overheen uit een zakje.
Was erg lekker
« Laatste verandering: 11 Augustus 2014, 17:13:36 door ShroomProductions » Gelogd

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:10:22 »

Pizza :p

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:15:08 »

[..](maakt het wat zoeter) en een beetje suiker.[..]
Maar waarvoor is die suiker dan? Tongue

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:22:13 »

Citaat
Maar waarvoor is die suiker dan?
Ik ging proeven en het was vrij zoutig door de soya saus, dus het moest wat zoeter worden voor de balans. Een curry moet zoet, zout, zuur, bitter en pittig zijn, in de juiste balans. (bedankt masterchef)
Ik wilde niet de uiensmaak laten overheersen, dus vandaar ook een beetje suiker.

Citaat
Of als je in een luie bui bent: kip, rode paprika en roomkaas als saus bij rijst. Lekker, goedkoop en snel
Deze is ook chill als je lui bent:
spekreepjes of blokjes bakken in een pan (hoeft niet eens olie ofzo bij, vet komt er vanzelf wel af), uitje erbij, diepvries spinazie a la creme erbij, of gewoon spinazie en een kuipje creme fraiche. Opdienen met spaghetti
« Laatste verandering: 11 Augustus 2014, 17:26:00 door ShroomProductions » Gelogd

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:23:44 »

Ik ging proeven en het was vrij zoutig door de soya saus, dus het moest wat zoeter worden voor de balans. Een curry moet zoet, zout, zuur, bitter en pittig zijn, in de juiste balans.
Ik wilde niet de uiensmaak laten overheersen, dus vandaar ook een beetje suiker.
Dan kun je ook ketjap manis gebruiken ipv sojasaus, dat is zoete ketjap (met nog steeds een zoutige smaak natuurlijk). Misschien iets meer in de stijl van wat je kookt Smiley

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:27:18 »

Ja die heb ik ook in huis. Ik weet niet altijd van te voren welke ik moet gebruiken. Soya saus met een beetje suiker werkt ook prima

robbertzzz
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 11 Augustus 2014, 17:29:48 »

Als het gerecht ook iets zoets moet hebben (en het is oosters) zou ik altijd daarvoor gaan Wink

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 44
  Print  

Ga naar: