GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 Juni 2019, 04:17:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Advertenties

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Gepost op: 11 September 2014, 19:25:09 »

Ik had verwacht dat er al wel een topic over zou zijn, maar blijkbaar niet. Dwarf Fortress is een spel dat veel mensen denk ik wel kennen, maar weinig mensen ook daadwerkelijk gespeeld hebben of spelen. Het is namelijk ontzettend complex, en daardoor zie je als beginner door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer.

Als je echter de tijd neemt om het te leren (in een middagje heb je de basics wel door als je wat youtube filmpjes bekijkt) is het het zeker waard.

In een gegenereerde wereld (met complete geschiedenis, historic figures, historic events etcetera) start je (in de 'normale' gameplay mode) met zeven dwergen waarmee je een kolonie op gaat zetten. Je geeft je dwergen opdrachten om allerlei taken uit te voeren (bouwen, materialen verzamelen, farmen, bier brouwen etcetera), en uiteindelijk is het doel het zo lang mogelijk vol te houden, tot al je dwergen zijn overleden (of gek zijn geworden en elkaar opeten/ totems van elkaars hoofden maken etcetera)
Wat het spel vooral zo uniek maakt is dat het zo ontzettend uitgebreid is.

Het spel is hier gratis te downloaden
http://www.bay12games.com/dwarves/

Om het wat makkelijker te maken om dingen te herkennen kun je een tileset gebruiken in plaats van ascii. Ik gebruik obsidian
screenshot
Spoiler:

Ook erg handig is Dwarf Therapist, een programmatje waarmee je makkelijk de taken en skills van je dwarves kunt regelen.

Verder zie hebben ze het in veel video's over de lazy newb pack. Die wordt helaas niet meer onderhouden, en is niet meer up to date met de nieuwe dwarf fortress versies. Ik weet niet precies wat er verder allemaal bij die newb pack zit, maar een tileset en therapist kun je gewoon los downloaden.
« Laatste verandering: 28 September 2014, 16:12:49 door ShroomProductions » Gelogd

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 September 2014, 20:19:11 »

Ooeeh cool Cheesy
Dit wil ik wel een keer proberen Cheesy

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 11 September 2014, 20:28:46 »

Dit is een van die spellen die ik graag zou willen spelen maar omdat er zo veel dingen zijn die ik graag zou willen doen en 90% daarvan een hogere graagheidsfactor heeft gaat het er waarschijnlijk niet snel van komen. Wel cool tho en verdient zeker een topic Tongue

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 September 2014, 22:56:52 »

Ja ik wil dit ook altijd spelen en heb het ook nog nooit gedaan Tongue

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 13 September 2014, 00:46:03 »

https://www.youtube.com/watch?v=4g_SaPQpKbU

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 September 2014, 14:20:52 »

Dacht ik eindelijk een beetje goed begonnen te zijn, shitloads aan hout verzameld, stockpiles en workshops gemaakt en alle shit uit mijn kar naar binnen verplaatst. Tijdelijke meeting area en dormitory gemaakt, en begonnen aan mijn farms en alcohol productie. Ondertussen krijg ik messages dat één voor één mijn geiten (die ik had meegenomen toen ik startte) zijn gestorven van de honger. Blijkbaar moet je daar een wei voor maken buiten zodat ze kunnen grazen. Maar goed, verder gegaan met het uitbreiden van mijn voedsel en alcohol industrie.
Blijkt dat die geiten dood zijn gegaan in mijn meeting area / dormitory, en aangezien mijn dwarves te druk met andere dingen zijn heeft niemand ze naar mijn 'refuse and corpses' stockpile buiten gebracht, waardoor nu mijn halve fort vol rottende shit (miasma) zit  Undecided

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 28 September 2014, 15:34:14 »

Wat een spel Tongue

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 28 September 2014, 15:54:56 »

Het is echt vet. Ik dacht trouwens dat het een ouder spel was, maar het is nog steeds in ontwikkeling. En behoorlijk geheugen intensief ook, afhankelijk van hoe groot je wereld is en wat er allemaal in je fort rondloopt. Als je bijvoorbeeld katten hebt en ze ongehinderd laat voortplanten wordt het uiteindelijk een niet meer te stoppen plaag, die allemaal hun pathfinding dingetjes doen.
« Laatste verandering: 28 September 2014, 16:00:40 door ShroomProductions » Gelogd

Goudewup
Pretty addicted

Viva la resistance!

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 28 September 2014, 18:44:37 »

Horen hoe iemand sterft is wel interessant, maar ik heb zelf het geduld niet om me hier in te verdiepen x)

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 28 September 2014, 20:39:40 »

Je moet het gewoon zien als een soort top down terraria, maar dan meer als een soort city builder/rts. Het heeft ook wel iets weg van dungeon keeper.

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 28 September 2014, 22:20:14 »

Ik heb Dwarf Fortress lang geleden eens geprobeerd, maar dat was omdat hij in een lijst met Rogue-likes stond en dus was ik al snel teleurgesteld omdat het niet was wat ik had verwacht.

Misschien dat ik het ooit nog eens probeer, maar mijn laptop is shit dus misschien is het maar beter van niet als een succesvol spel zou betekenen dat mijn laptop het niet meer aankan.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 28 September 2014, 23:26:47 »

Als het goed is heeft adventure mode een soort van classic roguelike gameplay. Dan start je met één dwerg die je ook daadwerkelijk kunt besturen geloof ik. Maar ik heb tot nu toe alleen de standaard dwarf fortress mode gespeeld

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Januari 2015, 19:55:08 »

Ik heb twee apen (giant grey langur) gevangen met cage traps, en nu kan ik ze geloof ik trainen  XD
Wel verdomd irritant, ik heb nog helemaal geen wapens/armor of military squads, en ik heb nog geen levers om mijn drawbridge omhoog te doen, en nu komt er ineens een hele troep apen mijn shit stelen zonder dat ik er iets aan kan doen.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 04 September 2015, 20:43:42 »

Mocht je willen beginnen aan DF raad ik je aan deze playlist met tutorials te checken. Ik speel het spel al een tijdje maar ik leer er nog steeds nieuwe dingen van
https://www.youtube.com/playlist?list=PLGB6RkFB7ZmNbSUujzXbgNjJi_-WHTTTD

« Laatste verandering: 04 September 2015, 20:54:51 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Januari 2016, 18:26:29 »

Er is een nieuwe versie uit (alleen zijn tilesets en zo daar nog niet aan aangepast dus weer ff wennen aan ascii)

edit: phoebus tileset lijkt gewoon te werken
« Laatste verandering: 21 Januari 2016, 18:32:12 door ShroomProductions » Gelogd

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: