GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 23 Maart 2019, 05:57:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  
Advertenties

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 10 Februari 2016, 22:11:32 »

overal bloed  XD

en nadat een random dwarf een secretive mood kreeg, en ik er op tijd achter kwam welke materialen hij wilde hebben en die regelde, heb ik nu een vet cool artefact, de beste tot nu toe  (een soort doedelzak met daar op een afbeelding van een soort doedelzak)Grin

Wat ook meteen de reden was van al dat bloed, want hij had silk cloth nodig, dat had ik niet maar is vrij makkelijk te vinden in caverns. Alleen zat in die cavern een forgotten beast (in dit geval een gigantische aligator met uitwendige ribben die giftige vloeistof spuugt, is random) dus het werd een beetje een zooitje.
Uiteindelijk zijn er maar 5 doden gevallen en ik heb mijn eerste forgotten beast kill. Al met al best chill.
« Laatste verandering: 10 Februari 2016, 22:40:30 door ShroomProductions » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 15 Juli 2016, 17:32:39 »

Hoeveel jaar is de maximale geschiedenis? Weet ik hoe lang ik ongeveer nog moet wachten op m'n wereld.

[Edit]
1050, heb het genereren afgebroken en doe het wel met een korte geschiedenis.
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 19:33:47 door Nickienator » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 15 Juli 2016, 19:57:32 »

Ik doe meestal 50 tot 100 jaar, lekker snel. Maar ik genereer vaak ontzettend veel werelden met custom parameters tot ik een goede embark gevonden heb, meestal met vulkaan en rivier en eventueel in de buurt van een necromancer tower. Vulkanen zijn chill, dan kun je meteen magma forges bouwen in plaats van hout te wasten aan fuel, en magma is sowieso chill om je fort mee te verdedigen of gruwelijk te verkloten  Tongue

Een lange geschiedenis is alleen chill voor adventurer mode of als je een vette library wilt maken of veel verschillende engravings en items (statues in elk geval, en artefacts) wilt hebben. Bij een korte geschiedenis maken ze vooral dingen die te maken hebben met de geschiedenis van je eigen fort, wat ook cool is. Bij een korte geschiedenis heb je ook meer keuze voor je locatie aangezien er nog niet veel gebouwd is, en zijn alle megabeasts en draken en zo nog in leven

lukt t een beetje? Als je weet hoe je moet graven, farms en workshops kunt bouwen en stockpiles kunt maken kom je een heel eind in het begin

protip: maak niet meteen voor iedereen een kamer met een bed, met een kleine dormitory zijn ze blij genoeg tot ze echt veel tegenslagen te verduren krijgen
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 20:16:26 door ShroomProductions » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Juli 2016, 20:13:31 »

Ik kan alleen rondkijken, ik volg een starters guide maar geen van de commando's lijken iets te doen bij mij.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Juli 2016, 20:21:14 »

designate -> dig (opzij)
                 -> channel (omlaag, ik geloof n)
                 -> ramp (omhoog)
                 -> up, down, up&down stairs, moet je even snappen, leggen ze wel uit in je tut
                 -> chop down trees (dacht ik)
                 -> gather plants

build -> workshop
        -> farm plot
        -> Construction -> wall, stairs, floors etcetera

stockpiles (geloof ik, kan ook s zijn)

die zijn het belangrijkst, en het is case sensitive

als je in het verkeerde submenu zit moet je ff een paar keer escape drukken
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 20:33:08 door ShroomProductions » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 15 Juli 2016, 20:32:13 »

Ja ik zat dus in een verkeerd menu. Tongue

[Edit]
Is er een manier om in te zoomen/tiles groter te maken of een super duidelijke tileset waar niets op elkaar lijkt? Ik zie niet wat er gebeurt.
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 20:37:56 door Nickienator » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Juli 2016, 20:53:15 »

nog een tip (waarschijnlijk voor je volgende fort), als je je begin dwarves (het zijn dwarfs  XD) skills gaat geven voor het embarken, maak dan een mechanic en geef die verder alleen wat medical skills (in elk geval diagnostician) en social/noble skills (in elk geval appraiser, organizer en record keeper), dan maak je van hem je bookkeeper, trader (heet anders), manager en chief medical dwarf, wat praktisch geen tijd kost, en laat hem vanaf het begin non-stop rock mechanisms maken. Als dan de eerste caravan komt kun je die verkopen en een zooi eten en booze (of booze materials om zelf te maken) kopen, dan heb je een beetje een buffer als de eerste migrants komen om al je shit leeg te eten. En wees niet bang om wat nieuwe migrants te smashen onder je drawbridge of in lava te laten vallen of gewoon af te zonderen van je voorraden als je niet genoeg hebt. Het is me al een paar keer overkomen dat er vet veel komen als je net een beetje weinig food hebt en dat dan gewoon alles op is terwijl ik er niet op zit te letten tot er ineens iemand is verhongerd of uitgedroogd  XD. Vermoord ze dan beter meteen voordat ze vrienden maken, dan geeft niemand een fuck als je ze dood maakt (kill dan wel ook hun vrienden of familie met wie ze zijn gekomen)
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 20:58:51 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Juli 2016, 21:18:40 »

[Edit]
Is er een manier om in te zoomen/tiles groter te maken of een super duidelijke tileset waar niets op elkaar lijkt? Ik zie niet wat er gebeurt.

ik gebruik deze http://dffd.bay12games.com/file.php?id=11712

zoomen kan sowieso met scrollwheel dacht ik)

phoebus tileset is ook vrij duidelijk
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 21:29:14 door ShroomProductions » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 15 Juli 2016, 21:26:20 »

Scrollen is van verdieping veranderen bij mij.

Is er een makkelijke manier om iets aan water te doen? Heb perongeluk een stockpile deels onder laten lopen.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Juli 2016, 21:31:41 »

als het 1/7 hoog staat droogt het vanzelf op, anders als water source instellen (i -> selecteer een region -> kies water source) en eventueel ergens een pond maken om het sneller te laten gaan. Moet je wel emmers hebben)
of met een screw pump, maar dat is denk ik niet nodig

shift of ctrl of alt + scrollen misschien, ik weet zeker dat het kan
« Laatste verandering: 15 Juli 2016, 21:38:24 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 15 Juli 2016, 21:47:38 »

oja, en dit

http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=138754.0

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 15 Juli 2016, 21:57:37 »

Even rond gezocht en [ en ] werkt als zoom voor mij.

Water was inderdaad 1 en opgedroogd ondertussen.

Ik heb een farm plot ergens geplaatst (alleen assigned, hij staat er nog niet echt en de game is paused) waar ik hem niet wil, hoe kan ik de opdracht om daar een farm plot te plaatsen cancellen?

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 15 Juli 2016, 22:09:27 »

q (als het goed is), dan erboven gaan hangen en cancel of designate for removal of zo iets kiezen

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 16 Juli 2016, 16:25:46 »

Heb ik flowing water nodig om te vissen of zit er ook vis in murky pools? Dan weet ik of ik een fishery kan bouwen of dat dat geen nut heeft, heb namelijk geen flowing water/rivier denk ik.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 16 Juli 2016, 16:28:15 »

in je murky pools zit ook vis, zelfs in ponds die je zelf maakt (één soort), en in de caverns als er water zit

met i kun je een zone maken en instellen als fishing zone (of meerdere), en anders gaan ze vissen waar ze zelf willen
« Laatste verandering: 16 Juli 2016, 16:33:11 door ShroomProductions » Gelogd

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4
  Print  

Ga naar: