GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 17 Juli 2019, 17:46:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Advertenties

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 18 Juli 2016, 14:31:22 »

Een drake is een mannetjeseend, dus dat is geen probleem. Waarschijnlijk zijn ze met je migrants mee gekomen, wat met grazers best irritant kan zijn aangezien die dan gewoon in je fort gaan chillen (meestal je dining hall) tot ze verhongeren. Alles dat niet graast (zie df wiki) heeft verder geen eten nodig, alleen egg layers hebben een nestbox nodig om voort te planten (en iets van een deur die je afsluit zodat je dwarves de eieren met rust laten).

Als je vogels ofzo gaat kweken (turkeys leggen de meeste eieren) kun je het beste de jongen in een cage stoppen tot ze volgroeid zijn en je ze kunt slachten (volgroeid = meer vlees), en degene die je in leven laat om eieren te leggen kun je het beste elk een pasture van 1x1 met een nestbox er op geven, dat scheelt een hoop pathfinding fps. Af en toe wat kittens slachten kan om die reden ook geen kwaad

http://dwarffortresswiki.org/index.php/40d:Catsplosion
« Laatste verandering: 18 Juli 2016, 14:37:56 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 23 Juli 2016, 15:34:13 »

geen bomen, geen water (misschien sneeuw of ijs ofzo dat ik kan smelten, maar ik heb even met dfhack gespiekt en in de tweede caverns zit water, is alleen >100 z levels diep), fucking koud, maar in elk geval magma ^^

ben benieuwd of dit lang stand gaat houden

ik update wel als er iets noemenswaardigs gebeurt
« Laatste verandering: 23 Juli 2016, 15:39:01 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 27 Juli 2016, 19:31:07 »

Corrupted save file ofzo, als ik hem wil openen crasht DF, gelukkig had ik nog niet zo veel gedaan. Wel jammer want het was een leuke embark.

create new world with advanced parameters (medium region):
savagery mesh weighted range 80-100: 10 (rest op 1), ik wil wilderness
temperature mesh weighted range 0-20: 10 (rest op 1), ik wil een glacier
pole: north and south, ik wil een glacier
minimum volcano number: 200, ik wil een vulkaan

en dan alsnog 6 werelden genereren zonder dat ik een vulkaan op een glacier in de wilderness krijg  Sad

ook maar even cavern layer water minimum op 1 gezet, zou kut zijn als ik er straks een genereer en er zit nergens water

edit: 25k embark points waarom ook niet, kan ik wat hout en ore meenemen
max civilisations: 100 ipv 40, waarom niet

« Laatste verandering: 27 Juli 2016, 19:39:00 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 28 Juli 2016, 14:47:45 »

en dan vervolgens "play now" klikken in plaats van "prepare for the journey carefully", zodat ik niets aan die extra embark points heb  XD

edit:
Er kwam een forgotten beast in de caverns, een reuzachtige vuurspugende salamander. Ik stuurde mijn military er op af en ze hadden zijn poten kapotgehakt voordat ze tragisch om kwamen in de vuurzee. Het beest verplaatste zich niet meer, dus ik dacht dat het wel weer veilig was, komt hij alsnog mijn fort in rennen voor iemand de poort weer kon sluiten.
126 doden
3 dwarfs nog in leven waarvan 2 zwaargewond en eentje schijnbaar niets aan de hand

awesome
« Laatste verandering: 28 Juli 2016, 21:49:58 door ShroomProductions » Gelogd

Armogohma
Pretty addicted

- Made by Mown :3

Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 01 Augustus 2016, 13:05:43 »

en dan vervolgens "play now" klikken in plaats van "prepare for the journey carefully", zodat ik niets aan die extra embark points heb  XD

edit:
Er kwam een forgotten beast in de caverns, een reuzachtige vuurspugende salamander. Ik stuurde mijn military er op af en ze hadden zijn poten kapotgehakt voordat ze tragisch om kwamen in de vuurzee. Het beest verplaatste zich niet meer, dus ik dacht dat het wel weer veilig was, komt hij alsnog mijn fort in rennen voor iemand de poort weer kon sluiten.
126 doden
3 dwarfs nog in leven waarvan 2 zwaargewond en eentje schijnbaar niets aan de hand

awesome

Traumatized

Ik vind het eigenlijk fijner om met koptelefoon te spelen dan over de versterker Embarrassed
Oeh oeh oeh ik wil in Maurice zn onderschrift o;

@-wout
Administrator
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 01 Augustus 2016, 18:56:55 »

Ik speel nu RimWorld, dat zou ook beetje combinatie van Dwarf Fortress en Prison Architect moeten zijn :0

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 01 Augustus 2016, 19:25:29 »

Het klinkt gay.

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 01 Augustus 2016, 19:38:45 »

Ik speel Craft the World. Dat zou een combinatie van Dwarf Fortress, Terraria en nog iets moeten zijn.

Lord Tommy of Sealand.

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 01 Augustus 2016, 20:28:04 »

Ik speel Theme Hospital, dat zou een combinatie van Dwarf Fortress en Meldkamer Simulatie moeten zijn.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 01 Augustus 2016, 21:44:35 »

Ik wil dat nog steeds een keer spelen.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 18 Augustus 2016, 13:45:41 »

Ik speel Dwarf Fortress, dat is een combinatie van Dwarf Fortress met Dwarf Fortress, engraved met een afbeelding van Dwarf Fortress, this item is decorated with hanging rings of Dwarf Fortress, and menaces with spikes of Dwarf Fortress. All craftsdwarfship is of the highest quality.

Het is me eindelijk gelukt om een pump-stack te maken, je kunt geen pomp plaatsen als er een gat in de vloer zit maar dat gat heb je nodig om de power te transferen tussen de pumps. Maar als je ze dus echt stapelt staat er een pomp onder het gat en kun je hem dus wel er boven plaatsen.

Heb nu een kleine perpetual motion machine met een waterwheel dat een pomp aandrijft die de flow genereert die het waterwheel aandrijft, en daarop aangesloten een kleine pumpstack die water vanuit een basin onder mijn dining hall twee levels omhoog pompt en weer laat vallen zodat er mist ontstaat waar mijn dwarfs happy thoughts van krijgen.

Oja en net een siege van >50 goblins afgeslagen met drie weapon traps die elk 10 glass serrated discs bevatten. Die zijn best overpowered, en aangezien ze op een 1 tile breed pad boven een put staan vallen ze in de put (met nog niet werkende upright spear traps op de bodem) als ze de trap dodgen. Die put kunnen ze weer uit zodat ze het opnieuw kunnen proberen langs de traps te komen. Best effectief.
Effectiever dan mijn 8 archers die ik de muur op had gestuurd maar die besloten naar beneden te springen toen ze de goblins zagen, en een voor een werden afgeslacht. Ben nu coffins aan het maken en hopelijk worshipt er iemand in mijn fort een toepasselijke god van de dood ofzo zodat ik daar een tempel aan kan toewijden en daar mijn graveyard van kan maken. (edit: meh, wel 14 worshippers van een god van lust, die krijgt sowieso een eigen tempel, verder worshippen ze maar saaie goden)

Ik had ook nog twee of drie goblins gevangen met cage traps, die mogen later in mijn arena gaan vechten tegen mijn military of andere shit die ik vang, maar dat moet ik allemaal nog bouwen
« Laatste verandering: 18 Augustus 2016, 17:36:40 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 23 Augustus 2016, 18:24:33 »

Opnieuw begonnen na wederom een corrupted save file  Cry
Ik heb nu compress save files uit staan, en auto-backup aan, dus hopelijk is het nu over en anders heb ik een setback van op z'n hoogtst een seizoen

Gelukkig had ik nog wel een backup van de lege embark, dus niet alles is verloren voor "Solozdomas; Worshipguild". De binnenste verdedigingslinie is gebouwd, en mijn masons zijn druk bezig met het maken van stenen blokken om de ringmuur en archery towers mee te bouwen. Ondertussen zijn mijn miners druk bezig geweest met het uithakken van een groot complex met ruimte voor tempels, dining hall/inn, library en hospital. In het midden van het complex komt een grote put waar gladiatorengevechten gehouden kunnen worden en verschillende offers gebracht kunnen worden (de put kan straks volgepompt worden met water of magma zodat ik kan kiezen of ik mijn captives verdrink of verbrand. Ook heb ik vier afzonderlijke wells die ik kan vullen en legen zodat contamination geen probleem is als er iemand zelfmoord pleegt door zich in de well te laten vallen nadat hij depressief is geworden na een mislukte strange mood. En niet te vergeten een soort vijver/fontein met vier watervallen / mist generators. Ook de waterleidingen zijn al bijna compleet aangelegd, magma inflow wil ik combineren met de inflow voor mijn magma furnaces.
Niet dat dat allemaal meteen nodig was geweest, ik had veel beter eerst mijn basic industrieŽn kunnen starten, maar gezien de naam van het fort leek het me zeer belangrijk om direct een fatsoenlijke place of worship te hebben.

Ik heb een tamme female giant black bear getrade bij de elven caravan, ik dacht dat ik die war training kon geven maar helaas niet, alsnog bewaakt ze nu mijn ingang. Als deze nog leeft en ik een mannelijk exemplaar weet te krijgen denk ik dat ik misschien even moet modden dat ik ze wel kan trainen.

Verder zijn er drie dwarfs vermist waarvan ik geen idee heb wat er met ze gebeurd is, als ze in de vulkaan vallen krijg je meestal een melding dat je de magma zee (heel diep onder de grond) hebt ontdekt omdat de dwarf zinkt terwijl hij verbrandt, dus dat waarschijnlijk niet. Verder zie ik ook nergens corpses liggen in het water ofzo, dus het zal wel. Misschien zijn ze gesmasht omdat ze net op die tile liepen toen ik daar een brug bouwde, als je je brug omlaag doet vernietig je in elk geval alles dat er onder staat zonder dat er iets overblijft (behalve olifanten en sommige andere hele grote dingen).

En de eerste massacre heeft zich net voltrokken. Mijn carpenter kreeg een strange mood en wilde bones, cut gems, hout en metal bars hebben. Hij wilde dus een artefact gaan maken, en aan de materialen te zien zou het iets vets geworden zijn. Ik had alleen nog geen cut gems, dus ik had even snel een jewlers workshop ergens gebouwd en er verder niet meer naar omgekeken omdat autocut gems aan staat en meestal mijn jewelers vrij snel aan de gang gaan. Alleen waarschijnlijk had ik nog geen jeweler of was het een van de dwarfs die vermist zijn geraakt, want nadat er wat tijd was verstreken zonder het artefact te kunnen maken ging mijn carpenter insane. Berserk om precies te zijn. Meestal is dat niet zo'n probleem, alleen dit was de enige dwarf met een degelijk wapen (iron battle axe) en combat skills  XD

Uiteindelijk heeft hij een flink aantal dwarfs aardig verwond waarvan een paar zijn overleden. Ik moet nog even snel mijn hospital inrichten voor ik kan zien hoe erg het is, maar er missen er in elk geval een paar wat ledematen.

korte versie:

Zo begon het:

Uiteindelijk wist iemand zijn bijl af te pakken

En hebben ze hem doodgeslagen

edit: carpenter was een zij maar geen zin om het overal aan te passen aangezien ik maar een keer haar naar hem hoefde te veranderen om het verhaal begrijpbaar te maken
« Laatste verandering: 23 Augustus 2016, 18:34:42 door ShroomProductions » Gelogd

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 09 September 2016, 20:24:16 »

deze mod is wel dik als de normale DF te makkelijk wordt, zelf ben ik nog niet zo ver denk ik
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=160492.0

ben er wel achter hoe je een goede encrusting en bone decorating industry op moet zetten voor (high quality) furniture en trade goods (en later wapens en armor als ik magma omhoog heb gepompt voor magma forges)

freako
Pretty addicted

Furries zijn aids.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #58 Gepost op: 09 September 2016, 22:56:24 »

Het klinkt gay.

Lol

M E M E S

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 26 Augustus 2018, 19:15:39 »