GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 24 Mei 2019, 06:56:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
  Print  
Advertenties

Daan920
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #60 Gepost op: 17 Januari 2015, 11:45:08 »

Enige punt waarom ik tegen de doodstraf ben is omdat je zo iemand heel snel uit zn leiden haalt, he straft er niemand mee. En natuurlijk het gevaar dat je de verkeerde vermoord.

Robbai
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 17 Januari 2015, 11:47:11 »

Je straft er de verkeerde mee, dat is wat anders. En je kan ook iemand levenslang laten lijden terwijl dat een vergissing was, is dat minder erg?

Ja sorry, ik ben voor de doodstraf.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 17 Januari 2015, 11:52:30 »

Doet u mij maar geen doodstraf. We hebben al genoeg voorbeelden gehad waar het mis is gegaan, en eigenlijk voegt het ook niets toe. De doodstraf kan tegenwoordig al vrij snel (scheikundig / chemisch) en pijnloos (doorzeefd worden door de politie) en dat maakt het toch een beetje te makkelijk voor de crimineel.

Een ander aspect om rekening mee te houden, is dat als de terroristen daadwerkelijk moslim zijn, de dood juist hun doel is, omdat ze dan sterven voor hun geloof (en er wat "ongelovigen" mee hebben meegenomen).

Doet u mij maar een ouderwetse gevangenis of incidentele dood (zoals nu heeft plaatsgevonden toch?). Ik vind het ook erg sterk dat de Franse politie niet (zoals in Nederland vast en zeker zou gebeuren) liep te janken om de gijzelaars, maar hen accepteerde als bijkomende doden bij het doorzeven van de terroristen (uiteraard na alle andere opties).

shitposting is a lifestyle, not a disease

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:09:15 »

Je straft er de verkeerde mee, dat is wat anders. En je kan ook iemand levenslang laten lijden terwijl dat een vergissing was, is dat minder erg?

Ja sorry, ik ben voor de doodstraf.
als na 2 jaar blijkt dat de verkeerde is opgesloten en krijgt hij een geldsom en heeft de familie hem nog. Als hij dood is en na 2 jaar komen ze erachter dat het de verkeerde was heeft de familie voor niks geleden en zou de rechter dus ook een doodstraf moeten krijgen?

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:11:45 »

oh nvm

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:12:07 »

als na 2 jaar blijkt dat de verkeerde is opgesloten en krijgt hij een geldsom en heeft de familie hem nog. Als hij dood is en na 2 jaar komen ze erachter dat het de verkeerde was heeft de familie voor niks geleden en zou de rechter dus ook een doodstraf moeten krijgen?
En niet te vergeten, dan leeft meneer zelf ook nog! :p

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

Daan920
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:12:41 »

Tja je moet het zo bekijken, als ze geen aanval hadden gedaan waren er nog meer doden gevallen, nu kon dit beperkt blijven. Natuurlijk is het jammer dat er onschuldige burgers gedood zijn bij de actie, maar sommige dingen zijn helaas niet te voorkomen.

Ook zijn dit geen echte moslims (volgens moslim vrienden van mij). Je mag niet doden van de koran (behalve als je zelf aangevallen wordt). Je mag de profeet ook niet tekenen natuurlijk, maar je mag dan niet zelf het heft in eigen hand nemen, god (allah) beslist dan wel wat er met deze mensen gebeurt.

Al kun je dit ook weer verder doortrekken en zeggen dat die aanval daadwerkelijk een reactie van god (allah) was. Maar als ik hierover ga nadenken wordt ik gek en dat wil ik mezelf ni aan doen :').

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:17:15 »

Oja, ik vindt het ook zo raar dat andere mensen weten te oordelen over het geloof van die terroristen. Als ze zelf vinden dat ze moslim zijn, dan zijn ze toch moslim, weliswaar zondigen ze?

Ik bedoel, als je als christen seks voor het huwelijk hebt, ben je toch ook nog steeds een christene? Weliswaar is dit voorbeeld niet heel goed vergelijkbaar, ik vindt dat de kern wel overkomt. Tongue

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:42:49 »

Ik ga overigens nog steeds voor de theorie dat het die terroristen geen reet uitmaakte wat Charlie deed, maar dat ze gewoon willen werken naar de bom ellende die er nog een keer komt tegen moslims.

Bij gebrek aan motivatie om een betere link te zoeken: bekijk de speech van Wilders tijdens het Parijsdebat en vertel me dat deze aanslag niet het gat tussen moslims en de rest van de wereld vergroot.

shitposting is a lifestyle, not a disease

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 17 Januari 2015, 12:45:38 »

vertel me dat deze aanslag niet het gat tussen moslims en de rest van de wereld vergroot.
Dat doet het niet, want iedereen ziet nou eindelijk in dat "moslim-zijn" er vrij weinig mee te maken heeft. Dat was júist het positieve deel van deze aanslag(die overigens niet positief was).

Edit)
Haha, wilder praat als een in het nauw gedreven kat in dat debat. Tongue
« Laatste verandering: 17 Januari 2015, 13:10:55 door djekkoo » Gelogd

Samlan
Oud-moderator
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 17 Januari 2015, 13:56:16 »

Er zijn inderdaad een hoop mensen die gelukkig het onderscheid kunnen maken tussen terroristen die een religie als excuus gebruiken voor hun acties en er enkel op uit zijn haat te zaaien, en gematigde moslims die die dingen even afschuwelijk vinden als wij. Alleen heb ik het gevoel dat er minstens evenveel mensen zijn die nu denken 'zie je wel, met moslims heb je niets anders dan last'. En ik vrees dat dat laatste kamp met elke aanslag die nog volgt alleen maar groter gaat worden... En dat er dan moslims, die vandaag al vaak scheef bekeken worden, die het oorspronkelijk goed bedoelden, gefrustreerd raken en zich beginnen afzetten tegen de maatschappij (vrij menselijke reactie als je iemand zo ver drijft). En die verdeeldheid, dat is wat die extremisten willen, dat het Islam tegen de rest is, en beide kanten elkaar zo veel mogelijk haten.

Ik hoop dat het zo niet zal lopen, maar ik vrees er toch een beetje voor.

Wat mij trouwens ook wat stoort, is dat mensen nu van gematigde moslims eisen dat ze zich expliciet distantiëren van die aansalgen. Dat ze zich moet verantwoorden en zich bijna moeten verontschuldigen voor wat die extremisten doen... En als ze dat niet heel expliciet en openbaar doen, dan zijn ze net zo slecht ofzo. Horen we er dan niet vanuit te gaan dat een moslim die hier al jaren woont (of zelfs hier geboren is), hier werkt of studeert, hier vrienden heeft en deelneemt aan de maatschappij deze zaken even rottig vinden als wij ? Dat is een voorbeeld van het impliciet racisme waar ik echt een hekel aan heb. Dat komt van de zelfde  mensen die dingen zeggen als 'er zitten ook goeie tussen'. Alsof een moslim (of iemand met een kleurtje in het algemeen) in principe 'slecht' is, tenzij hij het tegendeel hard genoeg kan bewijzen...
« Laatste verandering: 17 Januari 2015, 13:57:52 door Samlan » Gelogd

Xbox Live-tag: Samlan

ericlegomeer
King of the hill

http://xkcd.com/386/

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 17 Januari 2015, 14:27:19 »

want iedereen ziet nou eindelijk in dat "moslim-zijn" er vrij weinig mee te maken heeft.
Iedereen? Ik zie niet in hoe je denkt dat iedereen dat inziet. Je ziet toch wel duidelijk dat Wilders van mening is dat de islam aanhangen iets slechts is en daarmee het "moslim-zijn". Dus dat is al 'iedereen minus één'. Bekijk 'voor de grap' eens de reacties op de video. Je zult daar zien dat er veel aanhangers van Wilders' standpunt zijn. De correlatie van positieve en negatieve stemmen per type post (voor/tegen) geeft een aardig beeld dat het richting 'iedereen minus heel wat' gaat.

Ah, Samlan heeft het verder allemaal wel goed verwoord. Inclusief het voorbeeld van impliciet racisme, want je mag er toch wel vanuit gaan dat ieder weldenkend mens (ongeacht geloof of afkomst) tegen dit soort terroristische acties is.

Ik heb er persoonlijk echter een hard hoofd in of je dit soort gedachtegoed werkelijk kunt bestrijden. Ik heb het gevoel dat je dit soort gedachtegoed in een zeer vroeg stadium moet proberen te bestrijden, eigenlijk zo vroeg dat het nog niet eens goed te signaleren is. Je krijgt namelijk veelal van die verhalen achteraf 'ja, hij/zij zonderde zich wel vaak af' en 'ja, hij/zij had soms wel wat extreme uitspraken, maar ik had niet verwacht dat het zo ver zou komen'. Wat volgens mij veel mensen wel eens hebben, waarbij het dan niet resulteert in een (massa)moord. Je hebt hiervoor een sociale controle nodig waar je u tegen zegt en aangezien we niet met z'n allen in een inrichting zitten of 24/7 op elkaars lip zitten, ontsnap je (als je wilt) vrij gemakkelijk aan deze controle.

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 17 Januari 2015, 14:57:02 »

Iedereen? Ik zie niet in hoe je denkt dat iedereen dat inziet. Je ziet toch wel duidelijk dat Wilders van mening is dat de islam aanhangen iets slechts is en daarmee het "moslim-zijn". Dus dat is al 'iedereen minus één'. Bekijk 'voor de grap' eens de reacties op de video. Je zult daar zien dat er veel aanhangers van Wilders' standpunt zijn. De correlatie van positieve en negatieve stemmen per type post (voor/tegen) geeft een aardig beeld dat het richting 'iedereen minus heel wat' gaat.
Oke, die uitspraak behoeft enige nuancatie. Steeds meer mensen Tongue

Advertenties
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
  Print  

Ga naar: