GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 26 Maart 2019, 00:56:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 16
  Print  
Advertenties

Roggie
King of the hill

Even leeg als mijn Avatar

Bekijk profiel
« Gepost op: 30 Juli 2015, 21:29:25 »

Weerwolven van Wakkerdam #38 - De Apocalyps

6 september 2031, Wakkerdam

Lief dagboek,

Nadat Rotterdam, Utrecht en Antwerpen bijna veertien dagen lang zijn bestookt met een hels nucleair vuur, maakten gisteravond de oorverdovende inslagen van de bommen ruimte voor een stilte als die wij nog in geen maanden gehoord hebben. Volgens de NOS was een wapenstilstand dichtbij, maar de televisie ontvangen we al enkele dagen niet meer. Ook de krant wordt allang niet meer bezorgd, en de laatste internetverbinding is sinds eergisteren uit de lucht. Als wij - de overgebleven veertien burgers - 's nachts de velden uitkammen voor overlevenden is er nergens waar wij kijken een lichtpuntje te zien. De telefoon wordt nergens opgenomen, en in bijna alle huizen doet de elektriciteit het niet meer.

Wat ons betreft is er nergens anders leven meer

Wat ons betreft is Wakkerdam de laatste plek waar nog menselijk leven bestaat.

Maar ook in dit laatste heil van beschaving zijn wij niet veilig. Er zijn geen wetenschappers meer in ons midden om uitsluitsel te bieden, maar het is onoverkomelijk dat wij de komende weken bestraald worden met wolken nucleaire radiatie. Niemand weet wat voor effect dit op ons zal hebben, maar in de straten klinkt gefluister over geheime krachten. Sommige burgers schijnen plots visioenen, of bovenmenselijke eigenschappen gekregen te hebben. Anderen schijnen door de straling veranderd in nachtelijke monsters, die als weervolven hun prooi opsporen en gretig afmaken. Wie dit zijn weet ik niet. Maar hun eerste slachtoffer weet ik wel.

Toen wij vanochtend ontwaakten, waren er geen zestien, maar vijftien burgers over in ons stille Wakkerdam. Onze burgermeester, Siem Doncker, werd nog in zijn bed aangetroffen, zijn lakens rood van het bloed, zijn karkas verslonden door tanden en klauwen.

Er is geen twijfel mogelijk dat deze afgrijselijke plaag dient te worden aangepakt. Vandaag wordt een nieuwe burgermeester worden gekozen. Ik hoop met heel mijn hart dat onze nieuwe aanvoerder de zoektocht naar deze monsters zal leiden en ons dorp van deze plaag zal verlossen.

Liefs,
Ron Oggie

Nadat de wereld verwoest is door een nucleaire oorlog spelen jullie de laatste veertien overgeblevenen: de burgers van Wakkerdam. Door de nucleaire straling zijn velen van jullie gemuteerd (pseudowetenschap for the win), en hebben jullie een rol gekregen: een eigenschap die jullie gaat helpen bij het spel. Rollen kunnen variren van de eigenschap een nieuwe burgermeesterverkiezing af te roepen tot de eigenschap andere rollen in een visioen te zien.

Er zijn twee belangrijke spelmomenten: de dag en de nacht. De dag is wanneer alle spelers 'wakker' zijn in het spel. Dagacties van je rol mogen ook gedurende de dag worden uitgevoerd, en spelers die een nachtactie willen uitvoeren sturen overdag een PM naar de spelleider (Roggie) met de details over hun actie. Gedurende de allereerste dag stemmen spelers op de burgermeester. Gedurende de andere dagen stemmen alle spelers over het slachtoffer van de lynch van die dag: er gaat dus altijd een speler dood. Stemmen gebeurt door een naam jn het topic dikgedrukt te plaatsen. Als je een stem wijzigt, dient de oorspronkelijke stem te worden doorkruist. Ook kunnen spelers tijdens de dag in het speltopic overleggen, en kunnen zij elkaar persoonlijke berichten sturen om informatie te delen.

De dag eindigt om een van te voren vastgestelde deadline. Tijdens de nacht verwerkt de spelleider jullie acties in een verhaal, en plaatst deze vervolgens in het topic. Meteen na het posten van dit verhaal begint de dag weer, en kunnen er weer acties worden uitgevoerd.

Jullie rollen splitsen jullie in twee groepen: goed, en slecht. De slechte spelers kennen elkaars identiteit, en hebben als doel om als enige over te blijven (een (overduidelijke) meerderheid voldoet). Om dit te bewerkstelligen hebben alle slechte rollen een gezamelijke kracht: zij geven voor iedere nacht bij de spelleider aan welke speler zij in de nacht zullen verslinden.

De goede rollen willen dit voorkomen, en proberen de spelers met een slechte rol uit te roeien. Zij weten echter niet van elkaar wie er goed zijn, en kunnen alleen de lynch gebruiken om de wolven uit het spel te halen: na de eerste nacht wordt er iedere dag een speler uit het spel gestemd. Merk op dat slechte spelers ook mogen stemmen! Sommige goede rollen hebben eigenschappen die het opsporen van weerwolven versimpelen.

Een derde, kleinere, groep is die van de neutrale rollen. Zij zijn niet slecht en niet goed, en mogen hun alliantie kiezen door voor de derde nacht een PM naar de spelleider te sturen. Als zij na de derde nacht nog niet gekozen hebben, worden zij automatisch goed.

De volgende rollen KUNNEN in het spel zitten:
Spoiler:
Goede rollen:

Belleman:
De belleman kan op een dag naar zijn keuze in het topic nieuwe burgermeesterverkiezingen uitroepen: deze beginnen dan direct.

Beschermengel:
Iedere dag kan de beschermengel de naam van een speler doorgeven aan de spelleider. Deze speler is dan voor n nacht beschermd tegen de wolven. De beschermengel kan niet twee dagen achter elkaar dezelfde naam doorgeven, en mag een speler niet meer dan drie keer in een spel beschermen.

Beul:
De beul kan op een willekeurige dag in het speltopic plaatsen dat hij een speler naar zijn keuze om het leven brengt. Deze speler is dan uit het spel, en de spelleider maakt vervolgens zijn rol bekend.

Burger:
De burger is een gewone, goede inwoner van Wakkerdam. Hij heeft geen acties.

Jager:
De jager mag een spelersnaam doorgeven aan de spelleider gedurende de dag. Als de jager dan sterft, neemt hij deze speler met zich mee.

Priester:
De priester heeft een flesje heilig water. Op een dag naar zijn keuze kan de priester in het speltopic plaatsen dat hij zijn water over een speler naar keuze gooit. Als deze speler een weerwolf(variant) is, sterft hij. Als deze speler geen weerwolf is gebeurt er echter niets.

Weerhamster:
De weerhamster is immuun voor weerwolven. Als de weerwolven hem proberen op te eten hebeurt er niets.

Wisselaar:
De wisselaar kan vr een nacht naar keuze bij de spelleider aangeven dat hij die nacht wilt wisselen met een speler naar keuze. Als deze speler goed is, wisselen hun rollen direct om. Als deze speler neutraal of slecht is, mislukt de actie. De wisselaar mag iedere nacht wisselen.

Ziener:
De ziener mag vr een nacht aangeven dat hij gedurende die nacht een visioen wilt hebben. Tijdens de nacht ziet de ziener dan de rol van de door hem aangegeven speler. De ziener mag zijn actie iedere nacht inzetten.

Neutrale rollen:

Grafdelver:
Na de eerste nacht mag de grafdelver van een nacht naar keuze aangeven dat hij die nacht het slachtoffer van de wolven wilt redden. Dit slachtoffer wordt dan een Lijk. De grafrover krijgt enkel een hint over de identiteit van zijn lijk. De grafrover kan niet alleen winnen met zijn eigen alliantie, maar ook als hij alleen met zijn Lijk overblijft.

Heks:
De heks heeft twee acties. Ten eerste mag zij vr een nacht aangeven dat zij die nacht een speler naar keuze om het leven wilt brengen. Daarnaast mag zij vr een nacht aangeven dat zij die speler een speler wilt redden van de weerwolven. De heks kan zichzelf niet beschermen, en krijgt te horen wie zij gered heeft.

Lijk:
Het lijk is een speler die gered is door de grafdelver. Het lijk kiest geen alliantie en kan alleen winnen als het alleen overblijft. Een uitzondering op deze regel is de grafdelver. Zodra de grafdelver f de wolven dood zijn, mag het lijk zelf vr iedere nacht een naam opgeven om te vermoorden. Zelf is het Lijk immuun voor de weerwolven.

Slechte rollen:

Weerwolf:
Alle weerwolven weten van elkaar wie zij zijn. Gedurende de dag overleggen de wolven over wie zij die nacht zullen vermoorden. Vervolgens sturen zij vr de nacht naar de spelleider n spelersnaam die zij die nacht zullen opeten. Behalve de doorsnee weerwolf zijn er ook varianten op de weerwolf. Deze spelers hebben bovenop de gewone weerwolfkrachten ook nog extra eigenschappen:

Conversiewolf:
De conversiewolf kan vr een nacht een spelersnaam naar de spelleider sturen. Tijdens de nacht wordt deze speler dan veranderd in een normale weerwolf.

Ketterwolf:
De ketterwolf kan tijdens de dag net als de priester een flesje wijwater over een speler gooien in het speltopic, maar in tegenstelling tot de priester mislukt de actie van de ketterwolf altijd. Tijdens zijn actie mag de ketterwolf zich als priester voordoen.

Leugenwolf:
Driemaal in het spel mag de leugenwolf vr de nacht bij de spelleider aangeven dat hij zijn stem wijzigt. De leugenwolf stemt dan dus op iemand anders dan hij in het topic aangeeft.

Welp:
Gedurende de eerste drie nachten is de welp nog een weerwolf in wording, en weet dus nog niet wie zijn medeweerwolven zijn. Wel kan hij de eerste drie nachten vr de nacht bij de spelleider een spelersnaam en rol aangeven. Als de speler in kwestie inderdaad deze rol heeft zal hij tijdens de nacht sterven. Zoniet, dan krijgt het slachtoffer te horen dat er die nacht een welp actief was. Na drie nachten transformeert de welp in een gewone weerwolf.

Spelregels:
Spelers die drie speldagen niet stemmen, sterven inactief
Spelers die persoonlijke berichten en/of conversaties delen (waaronder de inhoud van de rol-PM) sterven
Als acties tijdens de dag worden uitgevoerd, dienen deze in het speltopic te worden geplaatst
Als acties tijdens de nacht worden uitgevoerd, dienen deze dmv persoonlijk bericht naar de spelleider te worden gestuurd gedurende de dag. Acties die na de deadline aankomen worden niet uitgevoerd

Nachten:
Nacht 1: zaterdag 1 augustus 20:00
Nacht 2: maandag 3 augustus 20:00
Nacht 3: woensdag 5 augustus 20:00

Nacht 4: dinsdag 11 augustus 20:00
Nacht 5: zaterdag 15 augustus 20:00

Spelers:
1. Armogohma
2. Chiel99
3. Ilja012
4. Jw
5. Maartenz
6. McWolli
7. Perry26
8. Robbai
9. Shaddow
10. ShroomProductions
11. SLiV
12. Steelkenny
13. McWolli

Vandaag stemmen jullie voor burgermeester. Veel succes!
« Laatste verandering: 15 Augustus 2015, 17:13:45 door Roggie » Gelogd

Dit was Roggie99

Perry26
[/table]
King of the hill

--------------------------------------------------

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2015, 21:45:52 »

haha veel plezier iedereen!

[/center]
[/center]

McWolli
Approaching infinity

Obnoxious Owl

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2015, 21:46:57 »

Waar is mijn Pip-Boy?

Trying to find myself

"No, it doesnt. Well, it sort of worksbut not really."

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2015, 00:26:11 »

Eet smakelijk allemaal.

ilja012
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2015, 00:26:41 »

Veel succes iedereen.

En ik wil mezelf graag kandidaat stellen voor het burgermeesterschap.

Ik biedt jullie:
-Bescherming
-Dingen die nog in mijn voorraadkast liggen
-Waterbalonnen in allerlei kleurtjes
-En een snelcursus vampier zijn

Ik hoop dat ik jullie heb overtuigd, anders heb ik nog koekjes voor iedereen, vers uit mijn broekzak.

Hier komt misschien nog wat leuks waar ik nog aan moet werken :3

Shaddow
Approaching infinity

Afdelingshoofd Schaduwrijkscreaturen.

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2015, 10:09:48 »

Ik had mij altijd al afgevraagd wat er zou gebeuren, als mensen een nucleaire aanval op de eerste maandag van de maand, precies om 12.00u zouden beginnen.

Ik had nog het geluk dat ik buiten de stad woonde.

Vijf minuten na de eerste knal, ging mijn telefoon. "Shad, het is begonnen. Het is begonnen!" het duurde even voor ik door had wie er sprak. Voordat ik de stem kon opmaken tussen al het gegil op de achtergrond. "Rustig, kalm. Bel de rest. Ik zal mijn groep bellen. We ontmoeten elkaar over een uur... Rijdt er nog verkeer?" "Nauwelijks. Heb je al naar buiten gekeken man?" Ik liep naar het raam en keek naar buiten. Het zag er vredig uit. Stil. Pas als je beter keek, zag je de zwarte rook in de verte.

We hadden een plan. Altijd. Oorspronkelijk voor zombies. Het begon als grap, maar de grap was ver uit de hand gelopen. De vader van een vriend was jager. Hij zou wapens kunnen regelen. De meeste andere vrienden die ik kende deden vechtsporten, of hadden andere vaardigheden die nuttig waren. En ik kende ze.

Het oorspronkelijke plan was om in een oude fabriek te zitten, niet gek ver van waar ik nu was. Maar nu hadden we dus een andere plaats nodig.  "Shaddow?"

Vijftien mensen. Vijftien overlevenden.

"Jongens. Ik begrijp dat jullie tijd nodig hebben om te rouwen. Om te begrijpen wat er gaande is. Om dit alles te bevatten.

Maar nu - juist nu - is er actie nodig. Het is nog steeds gevaarlijk hier en we hebben een plaats nodig om te schuilen. We moeten de samenleving opnieuw opbouwen.

Eenieder die hier staat, mag trots zijn op zichzelf. Het waren veertien helse dagen. De meesten van onze geliefden zijn gestorven door de inslagen. Anderen hebben zelf besloten een uitweg te nemen. Weer anderen zijn krankzinnig geworden. Hier voor mij zie ik veertien mannen. Helden, zou ik ze bijna willen noemen. Mannen die gedaan hebben wat nodig was. Mannen die de oorlog kunnen navertellen.

Ik geloof niet in het idee van n leider, die zijn wil legt op zijn onderdanen. Ik geloof wel, dat om alles goed te laten verlopen, dingen centraal moeten blijven. Mijn voorstel is het volgende. We geven n persoon de verantwoordelijkheid over de rest.

Ik wil die rol op mij nemen. Dat is - als het merendeel van jullie er mee eens is. Denk jij dat een ander het beter kan, draag dan vooral hem aan. Denk jij dat jij het beter kan? Idem.

Degene die verantwoordelijkheid neemt (laten we hem onze burgemeester noemen), zal centraal staan. Als er een probleem is, kan jij bij hem terecht. Doe dit vooral ook, zodat hij weet heeft van alle problemen. Als er iets speelt, laat het hem weten. Zodat hij weet van alles wat er speelt.

Want er komen dagen en momenten waarop keuzes gemaakt moeten worden. Vaak zullen wij hierover overleggen en soms zullen wij tot een besluit komen. Maar vaker ook niet en in extreme gevallen is er geen tijd voor overleg. En dan is het belangrijk dat n iemand die beslissing snel kan maken, en de gevolgen op zich neemt.

Voor ons ligt het lijk van Siem. Ik heb Siem helaas niet goed gekend. Niet persoonlijk. Ik stel voor dat wij vanavond hem begraven. Respect tonen. In de nacht kan eenieder bedenken wie hij een waardige opvolger vind. Na de nacht zullen we de jacht beginnen. De jacht op welke monsters dit hebben aangedaan. Maar wel centraal. Gecordineerd.

Ik dank jullie voor het luisteren.

Mijn naam is Shaddow, en ik stel mij beschikbaar als burgemeester."

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

chiel99
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Juli 2015, 12:36:11 »

Wat houdt burgermeester in ?  Roll Eyes

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2015, 12:37:04 »

Wat houdt burgermeester in ?  Roll Eyes
heeft de beslissende stem, als 7 mensen voor stemmen en 7 mensen tegen zal de burgemeester beslissen

ilja012
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Juli 2015, 13:23:01 »

heeft de beslissende stem, als 7 mensen voor stemmen en 7 mensen tegen zal de burgemeester beslissen

De stem van de burgermeester telt 2 keer
« Laatste verandering: 31 Juli 2015, 14:04:52 door ilja012 » Gelogd

chiel99
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Juli 2015, 13:27:06 »

Ah. Neuh dat hoef ik niet  Cheesy

Roggie
King of the hill

Even leeg als mijn Avatar

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 31 Juli 2015, 13:33:15 »

De stem van de burgermeester telt 2 keer
Dat zou averechts werken, dan voorkom je gelijkspel net zoveel als je het veroorzaakt :p

Ik hanteer iig Stefans versie

Dit was Roggie99

ilja012
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 31 Juli 2015, 13:34:15 »

Dat zou averechts werken, dan voorkom je gelijkspel net zoveel als je het veroorzaakt :p

Ik hanteer iig Stefans versie

Ow, ik dacht dat het net zo was als in het originele spel.

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 31 Juli 2015, 14:13:24 »

Ow, ik dacht dat het net zo was als in het originele spel.
De stem van de burgemeester telt in het orginele spel twee keer als er gelijkspel was.
Stel:
Jan stemt op Piet
Klaas stemt Op Piet
Sjaak stemt op Klaas
Piet stemt op Klaas
Karel stemt op Jan
Als de meeste stemmen een gelijkstand is moet de burgemeester tussen deze gelijkestand kiezen. Als karel in dit geval burgemeester is mag hij kiezen tussen Klaas en Piet. Hij mag niet een andere keuze maken. (misschien mag dat wel eigenlijk maar dan zal hij waarschijnlijk gelynched worden de volgende stemming.

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 31 Juli 2015, 14:15:00 »

Simpel gezegd: de stem van de burgermeester telt anderhalf keer.

Nu houd ik me hier weer weg. Tongue

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

Shaddow
Approaching infinity

Afdelingshoofd Schaduwrijkscreaturen.

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 31 Juli 2015, 18:28:13 »

Ja, dat. Meen inderdaad te herinneren dat het kaartspel officieel anders is en dat ik daar ooit eens hl pissig om ben geworden, maar goed.

And thus I walked on,
Out of the light,
And into oblivion

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 16
  Print  

Ga naar: