GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Mei 2019, 16:07:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  
Advertenties

MBeentjes
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 28 Oktober 2015, 14:37:04 »

Guys guys guys.

Node op Windows.

Druk op win + q (alleen win als je Windows 7 hebt), typ "node" in en open het programma Node.JS command prompt...

Node werkt niet in cmd, gebruik Node.JS command prompt. De eerste regel die je ziet is letterlijk "your command prompt has been configured to work with npm and node"...
Dat kan nuttig zijn indien je wel je url naar je mongodb goed hebt geconfigureerd. Cheesy

Oh en ja, doet even Sunnywout zijn advies volgen. Daarna ga je kapot op de fout die aangeef.

Credits naar onze Jood.
« Laatste verandering: 28 Oktober 2015, 14:45:57 door MBeentjes » Gelogd

ericlegomeer
King of the hill

http://xkcd.com/386/

Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 28 Oktober 2015, 16:47:15 »

Node werkt niet in cmd, gebruik Node.JS command prompt. De eerste regel die je ziet is letterlijk "your command prompt has been configured to work with npm and node"...
*doet moeite voor een GMOT topic* (ikr, onvoorstelbaar)
*downloadt en extract source*
*installeert nodejs @ Windows*
*opent cmd als Administrator*
*cd't naar folder*
npm install express --save
*werkt*
npm start
Hoi node die gewoon werkt in cmd:
Spoiler:
Ik weet dus niet onder wat voor steen jouw 'Windowsbak' heeft gelegen..? En voordat je me onderbreekt met: 'Ja, maar hij geeft nog steeds foutmeldingen!!1':
Spoiler:
Ik heb deze tutorial gevolgd en dat werkt gewoon:

Spoiler:

Mijn assumptie dat:
Als dat wel zo zou zijn, neem ik aan dat node een duidelijkere stacktrace geeft van dat probleem.
is dus wel waar, maar deze logt hij helaas niet naar npm-debug.log. Dit is voor mij een beetje unexpected behavior aangezien een normaal programma de stderr van z'n subcalls ook opvangt en logt. Maar zoals ik zei, ik heb nog nooit node gebruikt. Ofja, tot nu dus c:

Ja, node ./bin/www is een startscript wat gegenereerd wordt door express-generator. Ik heb het gevoel dat dat waarschijnlijk een shellscriptje is wat dus zal falen op een Windowsbak.
Zoals je ziet, parset node het gewoon prima op Windows en het probleem zit momenteel dus inderdaad bij de niet ingestelde settings. Ik ga niet ook nog eens mongoDB installeren, maar ik mag toch hopen dat Chiel wel z'n gegevens heeft ingevuld, want anders is het wel een heel typisch GMOT-topic Undecided

Pro-tip voor een ieder om zijn voordeel mee te doen (of niet natuurlijk): Check je assumpties of voeg een disclaimer toe dat je zelf ook noob bent en niet echt verstand hebt van het onderwerp. Okdoei c:

Disclaimer: Het is m'n eerste keer met node werken, be gentle en neem het met een bergje zout Kiss
Note-to-self: Vanaf nu gewoon weer terug naar lurken en kijken hoe de leden worstelen met tot een antwoord komen. Dat is veel vermakelijker dan alle foute antwoorden proberen te corrigeren, zodat de OP niet een shitbende aan foutieve informatie naar z'n hoofd geslingerd krijgt.

MBeentjes
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 29 Oktober 2015, 10:19:51 »

*doet moeite voor een GMOT topic* (ikr, onvoorstelbaar)
*downloadt en extract source*
*installeert nodejs @ Windows*
*opent cmd als Administrator*
*cd't naar folder*
npm install express --save
*werkt*
npm start
Hoi node die gewoon werkt in cmd:
[...]
Even terugkomend op je commando npm install express --save. Aangezien  er in de download zip een package.json zit, kies ik er vaak liever voor om dan even de node_modules folder te verwijderen om vervolgens npm install uit te voeren. Soms wil het wel zo zijn dat je bij een bepaalde combinatie van modules je de correcte versies nodig hebt. Installeren van express via jouw commando pakt* de nieuwste stable versie. Er zit een degelijk verschil tussen Express 3 en 4, dus dat is een mogelijke reden hiervoor.

* Het kan zijn dat ik dit verkeerd heb, ik neem dit aan.

Spoiler:
@Eric: Ik heb in mijn reactie overigens wel duidelijk aangegeven dat ik een vermoeden heb. Ik reageer op een manier dat ik mensen graag help, maar niet alles ga voorzeggen. Ik heb het downloadlinkje niet gezien bij het schrijven van de reactie. Het falen van een applicatie op node ./bin/www krijg ik zelf meestal door settings. Als je code incorrect is dan is dat duidelijker te zien en gaat 'ie ook daadwerkelijk stuk op code waar je een stacktrace(je) van ziet.
« Laatste verandering: 29 Oktober 2015, 10:25:23 door MBeentjes » Gelogd

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 29 Oktober 2015, 10:25:14 »

Merk op dat npm install vaak ook een package.json aanmaakt of aanpast. npm is min of meer een package.json-editor.

shitposting is a lifestyle, not a disease

Advertenties
Pagina's: 1 2 3 [4]
  Print  

Ga naar: