GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 22 Maart 2019, 09:00:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Advertenties

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 27 Oktober 2015, 21:57:13 »

Volgens mij is het verschil dat je de staat niet zover gaat krijgen om te erkennen dat je geloof is dat je vrouw vreemdgegaan is en daarom straffeloos elke dag hero´ne moet gebruiken.

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 27 Oktober 2015, 22:19:56 »

Volgens mij is het verschil dat je de staat niet zover gaat krijgen om te erkennen dat je geloof is dat je vrouw vreemdgegaan is en daarom straffeloos elke dag hero´ne moet gebruiken.

Als je genoeg tijd, geld en macht hebt zou je een eind moeten kunnen komen. Hier en daar wat mensen omkopen, blackmailen of koud maken en verder heel veel lobbyen.

Plan B: recruiteer genoeg volgelingen zodat ze je niet meer kunnen negeren. Leden van de native amercan church mogen ook gewoon ayahuasca gebruiken in veel landen tijdens hun bijeenkomsten terwijl een "gewone" burger dat niet mag.

Last resort: zoek de media op of span een rechtzaak aan, want "waarom zij wel en ik niet? boehoehoe zielig". Zo staat er nu in Seattle (dacht ik, kan ook een andere stad in de VS zijn) een standbeeld ter ere van Satan omdat satanisten een rechtzaak hadden aangespannen om te trollen ofzo
« Laatste verandering: 27 Oktober 2015, 22:21:31 door ShroomProductions » Gelogd

Robbai
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 27 Oktober 2015, 22:23:58 »

Detroit.

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 27 Oktober 2015, 23:11:40 »

Dat is een overtuiging, een geloof is een religieus begrip (volgens wikipedia). Tongue (of een term waarmee we het vertrouwen in een medemens beschrijven Smiley)
ik geloof van niet. Als jij iemand gelooft dan betekend dat je denkt dat wat diegene zegt waar is. Dit hoeft niet met religie te maken te hebben.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 27 Oktober 2015, 23:32:33 »

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 28 Oktober 2015, 00:15:33 »

ik geloof van niet. Als jij iemand gelooft dan betekend dat je denkt dat wat diegene zegt waar is. Dit hoeft niet met religie te maken te hebben.
Yup, het vertrouwen in je medemens. Dat maakt het toch geen geloof? Tongue

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 28 Oktober 2015, 07:55:50 »

Ik GELOOF van wel. (omdat de hint in mn vorige post niet was opgevat XD). IMO is een geloof iets waarvan jij denkr dat het waar is. Het kan met religie te malen hebben maar het hoeft niet.

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 28 Oktober 2015, 17:52:51 »

Ja, ik begin nu ook te twijfelen. Maar het gebruiken van het werkwoord geloven maakt het nog geen znw geloof. Beh, hoe subjectief is deze discussie nou eigenlijk? Tongue

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 28 Oktober 2015, 18:29:01 »

geloof != religie
in het nederlands is het gewoon raar, in het engels is het bijvoorbeeld veel minder verwarrend
Citaat
An acceptance that something exists or is true, especially one without proof

« Laatste verandering: 28 Oktober 2015, 18:35:05 door ShroomProductions » Gelogd

Advertenties
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar: