GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Mei 2019, 15:38:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Advertenties

supergamevarken
On my way now
**

Een dag niet gegmot is een dag niet gegmot ~

Bekijk profiel
« Gepost op: 27 Oktober 2015, 11:59:08 »

Nou het is al weer een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest, maar ik heb een vraagje.

Ik ben momenteel weer aan het proberen om te progammeren, maar mijn vraag is wat ik het beste kan leren.

Op het moment kan ik basis HTML, een beetje CSS en javascript. Ik wil het liefste een game maken, maar nutteloze sites maken vind ik ook wel grappig  Wink.  Ik weet dat android op java draait en HTML 5 tegenwoordig ook aan het groeien is voor games, maar wat kan ik het beste leren, HTML 5 met javscript, PHP, Java of toch c++?

~

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2015, 12:03:51 »

Het kan allemaal, doe wat je het meest aanspreekt zou ik zeggen.
Ik ben wel een fan van Python, voor games kun je de pygame library gebruiken (link). Is in ieder geval simpeler om wat bewegends mee op je scherm te toveren dan java of c++.

supergamevarken
On my way now
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Oktober 2015, 12:07:48 »

Het kan allemaal, doe wat je het meest aanspreekt zou ik zeggen.
Ik ben wel een fan van Python, voor games kun je de pygame library gebruiken (link). Is in ieder geval simpeler om wat bewegends mee op je scherm te toveren dan java of c++.

Ojaa een paar kinderen uit mijn klas zijn bezig met java, zou dat een pluspunt of minpunt zijn om het tegelijk met hun te leren?

~

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Oktober 2015, 12:09:08 »

Een pluspunt.

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Oktober 2015, 12:17:09 »

Het is inderdaad een pluspunt als klasgenoten het ook leren. Je kan elkaar dan vragen stellen en van elkaar leren.
Uit je lijstje zou ik gaan voor Java of HTML5+javascript. C++ is tegenwoordig voor hobby spellen echt zinloos. Java, C# en andere talen zijn stukken makkelijker en snel genoeg.
Mocht je met HTML5+javascript willen werken kan ik je aanraden om typescript te gebruiken. Dit is een uitbreiding van javascript waar je normale klasses, enums en dergelijke kan aanmaken. Dit moet wel gecompiled worden naar javascript. Aangezien je geen ervaring hebt met echt programmeren (een beetje javascript is echt de basis denk ik?) raad ik je aan om voor HTML5+javascript/typescript te gaan. Dit is een stuk makkelijker dan Java en de gebruiker heeft geen extra software nodig om het te kunnen draaien.

supergamevarken
On my way now
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Oktober 2015, 12:29:09 »

Hmm ik zal eens kijken naar typescript, overigens is dit het beste wat ik tot nu toe met javascript hebt kunnen maken: http://theclicker.tk/, grotendeels zelf met javscript gemaakt (de plaatjes niet Clown). Bedankt voor jullie help!

~

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Oktober 2015, 13:48:03 »

Ik leer atm C++ op school, ongeveer mijn tiende programmeertaal.

Toch vind ik GML nog steeds het fijnste om mee te programmeren.

The runesnake
Pretty addicted

Limieten zijn er om te breken

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Oktober 2015, 14:10:10 »

Javascript is by far mijn lievelingstaal. Het object based programmeren werkt echt super veel makkelijker dan bijvoorbeeld C++, en je hebt geen last van variable typen enzo. En het asynchroon programmeren werkt meestal ook erg fijn. C++ is echter wel veel sneller en in GameMaker zet je makkelijk een project op, dus dat gebruik ik vaak voor prototypes en kleine testjes.

8 Jaar The RuneSnake!

MBeentjes
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Oktober 2015, 14:17:15 »

Wat is precies het doel? Misschien dat je wat met C# kunt doen? Is ook wel een erg handige taal om in ieder geval een beetje te kunnen beheersen. Javascript onder de knie hebben vind ik ook erg fijn omdat ik er divers gebruik van kan maken.

API's schrijf ik regelmatig in Node want ja dat ligt voor de hand. Vorige werkgever deed alles in .NET en dat is ook verdomde fijn werken! Maar dat is voor de wat meer serieuze projecten.

Qua games, ooit eens met SFML en C++ gespeeld (is te doen, maar je moet C++ onder de knie hebben) en LWJGL2 en Java. De laatste is wat lastig, LWJGL2 is wat meer lowlevel en je moet nog lagen zelf eroverheen programmeren.

Het beste advies wat ik je mee kan geven, is dat je jezelf de vraag moet stellen wat voor projecten je vooral wilt gaan doen en wat voor talen dat zouden worden. Richt je niet specifiek op 1 taal, maar probeer er wat meer. Zorg ervoor dat je de basis goed beheerst, de rest komt vanzelf wel. Smiley

Advertenties
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: