GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 25 Maart 2019, 03:07:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Advertenties

Ruttz
King of the hill

Bearmaid

Bekijk profiel
« Gepost op: 03 November 2015, 18:22:07 »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dungeons_%26_Dragons_(rollenspel)

Wsup Nerds, praat hier over Dungeons and Dragons.

Ik heb persoonlijk net wat avonturen beleefd de afgelopen weken en ik moet zeggen het bevalt me wel. Het is heel leuk (en mega nerderig) om te doen.

Kusje Knuffel
Ruttz

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 November 2015, 19:20:17 »

Nou uh nog nooit gespeeld.

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2015, 19:37:31 »

5E?

Ruttz
King of the hill

Bearmaid

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 November 2015, 19:49:26 »

5E?

Ik speel 5e en 3.5e. 5e ben ik een DM voor mijn neefje van 14.
Ik verzin gewoon een beetje losse avonturen en hij doet niets zoals ik gepland heb.

In 3.5 doe ik met een groep vrienden, hier is iemand anders de DM.
Ik vind het persoonlijk het leukste om 5e te spelen omdat dit gewoon wat makkelijker/losser/gebalanceerder is.

Ik vind alleen die DM daar soms goed soms kut. Hij is heel erg erop gebaseerd dat we compleet vrij zijn, maar soms weten we niet zo goed wat we moeten doen en dan stagneert het spel snel.

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 03 November 2015, 19:55:58 »

Ik heb alleen één spel voor 5E als DM gedaan, maar aangezien iedereen nieuw was inclusief ik heb ik gewoon het starter pack avontuur van 5E gevolgd. De spreadsheets en dobbelstenen heb ik niet zo'n probleem mee en ik gebruikte lege gras mapjes etc om uitwisbare topdown views te tekenen maar echt per hokje uitrekening hoever iemand loopt en poppetjes en shit gebruiken lijkt me niks.

Ruttz
King of the hill

Bearmaid

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 03 November 2015, 20:08:08 »

Ik heb alleen één spel voor 5E als DM gedaan, maar aangezien iedereen nieuw was inclusief ik heb ik gewoon het starter pack avontuur van 5E gevolgd. De spreadsheets en dobbelstenen heb ik niet zo'n probleem mee en ik gebruikte lege gras mapjes etc om uitwisbare topdown views te tekenen maar echt per hokje uitrekening hoever iemand loopt en poppetjes en shit gebruiken lijkt me niks.
Iedereen heeft gewoon een beurt en dan heb je bijv. een speed van 30 ft. stel je voor dat de vakjes 5 ft groot zijn betekent het dat iemand 30/5 = 6 vakjes mag lopen.
Je hoeft geen gigantische rekenkundige shit te doen hoor Cheesy

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 03 November 2015, 21:14:40 »

5E heeft het officieel ja, maar als de ruimte zo groot is dat je daar rekening mee moet houden met uitzondering van in overduidelijke gevallen of wegrennen is de map shit IMO. Als je de vakjes gebruikt worden voor meer dan een hulpmiddel bij dat soort gevallen schiet je het doel van 5E al voorbij, dan kun je net zo goed een TBS op de computer gaan spelen.

Dat is net zo iets als de tijd meer dan zeer globaal bijhouden, er zijn wel regels voor hoeveel een beurt kost en shit, maar tenzij je een super specifiek en belangrijk tijdslimiet hebt in een speciaal geval is het wat mij betreft complete onzin en storend voor het spel om de tijd bij te gaan houden in meerdere mate dan 'het is avond wanneer jullie in het dorp aankomen' en 'ongeveer een maand geleden'.

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 03 November 2015, 21:20:48 »

Kan pathfinder hier ook besproken worden?
Ik heb trouwens ook mooie dice gekocht, zal zo even foto opzoeken

EDIT:

Kickstarter campaign

EDIT:

Over het bewegen enzo, wij spelen hier altijd gewoon zonder bord tenzij we in een gevecht zitten of bij sommige puzzels. Onze DM kan heel uitgebreid vertellen wat we zien en anders schetst hij het even op een blaadje wat de situatie is (1 keer gebeurd).

EDIT:
Wij hebben nu een avontuur in de standaard D&D/pathfinder sfeer/tijd maar we zijn net in een stad gekomen waarbij ze een soort stoom/magie robots enzo hebben. Ik was er eerst nogal sceptisch over maar toen ik met de bestuurders van de stad had gesproken werd het me duidelijk waarom de rest van de wereld deze techniek niet had. Dit had de GM (GameMaster ak DM) erg goed bedacht. Deze robots zijn niet van die slimme dingen die je nu hebt maar zie het meer als liften, straatlantaarns, hijskranen ed.
Wat vinden jullie van die "futuristische" dingen in je avontuur?
« Laatste verandering: 03 November 2015, 23:26:02 door StefannafetS » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 04 November 2015, 19:50:54 »

Volgens mij werkt D&D met een boel realms of alternatieve dimensies dus is er sowieso voor een nieuw avontuur geen probleem met in welke tijd het zich afspeelt. En steampunk past bijna altijd wel een beetje in een middeleeuwse fantasy setting.

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 04 November 2015, 20:00:47 »

*comment only available for GMOT-pro users, SIGN UP NOW AND GET THE FIRST WEEK FOR FREE*

Spoiler:
kijk stiekem wil ik dus best wel een keer D&D proberen maarja ik ben bang.

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 04 November 2015, 20:40:41 »

Volgens mij werkt D&D met een boel realms of alternatieve dimensies dus is er sowieso voor een nieuw avontuur geen probleem met in welke tijd het zich afspeelt. En steampunk past bijna altijd wel een beetje in een middeleeuwse fantasy setting.
het is hetzelfde avontuur, zelfde wereld, zelfde karakters. En misschien kunnen we met roll20 online een keer samenspelen?
« Laatste verandering: 04 November 2015, 20:59:36 door StefannafetS » Gelogd

Nickienator
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 04 November 2015, 22:06:10 »

Gaat dat niet super traag? Ik had er naar gekeken om battle maps te laten zien op een laptop toen ik de uitwisbare Pathfinder mapjes nog niet had maar het leek me nogal wat werk. Ik wil wel meedoen maar niet als DM dan.

Ruttz
King of the hill

Bearmaid

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 05 November 2015, 13:07:42 »

5E heeft het officieel ja, maar als de ruimte zo groot is dat je daar rekening mee moet houden met uitzondering van in overduidelijke gevallen of wegrennen is de map shit IMO. Als je de vakjes gebruikt worden voor meer dan een hulpmiddel bij dat soort gevallen schiet je het doel van 5E al voorbij, dan kun je net zo goed een TBS op de computer gaan spelen.

Dat is net zo iets als de tijd meer dan zeer globaal bijhouden, er zijn wel regels voor hoeveel een beurt kost en shit, maar tenzij je een super specifiek en belangrijk tijdslimiet hebt in een speciaal geval is het wat mij betreft complete onzin en storend voor het spel om de tijd bij te gaan houden in meerdere mate dan 'het is avond wanneer jullie in het dorp aankomen' en 'ongeveer een maand geleden'.

huh ik snap je niet zo goed in je eerste alinea, je kan iig. Het gedachte theater doen tijdens een gevecht (beschrijven waar iedereen staat) dit vind ik persoonlijk niet zo chill als je met meer dan 2 mensen bent en je alles moet gaan zitten bijhouden waar iedereen staat. Of je kan met een battle map werken, oftewel teken een gebied waar het gevecht plaatsvindt en als je weg wil rennen doe ik dexterity check ofzo.

Ruttz
King of the hill

Bearmaid

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 05 November 2015, 13:08:11 »

het is hetzelfde avontuur, zelfde wereld, zelfde karakters. En misschien kunnen we met roll20 online een keer samenspelen?

Lijkt me wel lachen, is dat live eigenlijk of niet?

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 05 November 2015, 13:12:37 »

Lijkt me wel lachen, is dat live eigenlijk of niet?
geloof het wel. Nooit gebruikt, klasgenoot gebruikt het met zijn groepje

EDIT: ik ga even de pathfinder beginner box als campaign op roll20 proberen te zetten zodat we dat kunnen spelen.
« Laatste verandering: 06 November 2015, 13:21:29 door StefannafetS » Gelogd

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: