Dungeons and Dragons topic

StefannafetS, Nov. 04, 2015, 20:40
Volgens mij werkt D&D met een boel realms of alternatieve dimensies dus is er sowieso voor een nieuw avontuur geen probleem met in welke tijd het zich afspeelt. En steampunk past bijna altijd wel een beetje in een middeleeuwse fantasy setting.
het is hetzelfde avontuur, zelfde wereld, zelfde karakters. En misschien kunnen we met roll20 online een keer samenspelen?
Nickienator, Nov. 04, 2015, 22:06
Gaat dat niet super traag? Ik had er naar gekeken om battle maps te laten zien op een laptop toen ik de uitwisbare Pathfinder mapjes nog niet had maar het leek me nogal wat werk. Ik wil wel meedoen maar niet als DM dan.
Ruttz, Nov. 05, 2015, 13:07
5E heeft het officieel ja, maar als de ruimte zo groot is dat je daar rekening mee moet houden met uitzondering van in overduidelijke gevallen of wegrennen is de map shit IMO. Als je de vakjes gebruikt worden voor meer dan een hulpmiddel bij dat soort gevallen schiet je het doel van 5E al voorbij, dan kun je net zo goed een TBS op de computer gaan spelen.

Dat is net zo iets als de tijd meer dan zeer globaal bijhouden, er zijn wel regels voor hoeveel een beurt kost en shit, maar tenzij je een super specifiek en belangrijk tijdslimiet hebt in een speciaal geval is het wat mij betreft complete onzin en storend voor het spel om de tijd bij te gaan houden in meerdere mate dan 'het is avond wanneer jullie in het dorp aankomen' en 'ongeveer een maand geleden'.

huh ik snap je niet zo goed in je eerste alinea, je kan iig. Het gedachte theater doen tijdens een gevecht (beschrijven waar iedereen staat) dit vind ik persoonlijk niet zo chill als je met meer dan 2 mensen bent en je alles moet gaan zitten bijhouden waar iedereen staat. Of je kan met een battle map werken, oftewel teken een gebied waar het gevecht plaatsvindt en als je weg wil rennen doe ik dexterity check ofzo.

Ruttz, Nov. 05, 2015, 13:08
het is hetzelfde avontuur, zelfde wereld, zelfde karakters. En misschien kunnen we met roll20 online een keer samenspelen?

Lijkt me wel lachen, is dat live eigenlijk of niet?
StefannafetS, Nov. 05, 2015, 13:12
Lijkt me wel lachen, is dat live eigenlijk of niet?
geloof het wel. Nooit gebruikt, klasgenoot gebruikt het met zijn groepje

EDIT: ik ga even de pathfinder beginner box als campaign op roll20 proberen te zetten zodat we dat kunnen spelen.
Ruttz, Nov. 11, 2015, 12:36
geloof het wel. Nooit gebruikt, klasgenoot gebruikt het met zijn groepje

EDIT: ik ga even de pathfinder beginner box als campaign op roll20 proberen te zetten zodat we dat kunnen spelen.

Is goed bae.
StefannafetS, Feb. 25, 2016, 23:07
https://www.humblebundle.com/books/paizo-pathfinder-bundle
Geen D&D maar wel iets beters Cheesy

Die startersset is normaal rond de 45 euro
Ruttz, Mrt. 04, 2016, 15:45
https://www.humblebundle.com/books/paizo-pathfinder-bundle
Geen D&D maar wel iets beters Cheesy

Die startersset is normaal rond de 45 euro
Wat is er beter aan?
Nickienator, Mrt. 04, 2016, 16:43
Hij speelt het.
StefannafetS, Mrt. 04, 2016, 18:31
Wat is er beter aan?
het is 3.5 (de beste dnd versie) en in plaats van dat ze alle regels helemaal opnieuw schrijven en veranderen brengen ze uitbreidingen uit. Zie al die boeken in de bundle