Dungeons and Dragons topic

Armogohma, Apr. 24, 22:40
Ja precies. Het boek heb ik als pdfje en ik heb een versie gekocht voor de verjaardag van mijn gebruikelijke dm, maar ik ga er nog eentje voor mezelf halen. Er staat eigenlijk maar 1 kort verhaaltje in, de rest is echt sourceboek inderdaad, maar de setting is heel nice en leent zich er goed voor om een andere soort campaign te runnen; alles is stad dus je kunt gewoon een moderne crimesetting neerzetten.
Ik ben ook meer magic aan het spelen, goeie crossover wel
Nickienator, Mei 19, 14:36
Super vette aankondigingen dit weekend tijdens de D&D livestream events. De meest interessante voor mij is de nieuwe starter set met een beginner avontuur rondom Phandalin met 1-op-1 regels voor een single player avontuur met de hulp van sidekicks. Ik ben geen fan van spelers op een hoger level laten beginnen dus altijd blij met low level modules en single player bied inhaal mogelijkheden.

Daarnaast is de nieuwe main story module dit jaar Baldur's Gate + het eerste level van de Nine Hells. Ook interessant al ga ik hem nog niet kopen, maar gezien het levels 1-13 is verwacht ik niet dat er een tweede boek komt met ook diepere levels van de Nine Hells. Wel regels voor infernal machines, ook cool.

Sowieso is Wizards echt vooruit gegaan met de extra's in doosjes. De nieuwe starter set heeft niet alleen boekjes en een set dobbelstenen zoals de oude (deze heeft ook twee D20's voor (dis)advantage) maar ook grote player maps en monster/quest/magic item/regel kaarten. En zelfs de nieuwe dobbelsteen set voor het nieuwe avontuur heeft extra's zoals maps en monster kaarten. En het slimste van allemaal is dat het doosje waar de dobbelstenen in zitten ook functioneert als dice tray.

Daarnaast nog een crossover set met Rick & Morty aangekondigd maar daar heb ik niks mee. Ik ga dit jaar in ieder geval Ghosts of Saltmarsh en de Essentials Kit halen.
Armogohma, Mei 20, 01:33
Klinkt wel nice inderdaad. Heb zelf nooit een starterskitje gehaald maar ze zien er leuk uit. Ben nog steeds niet begonnen met dm'en maar soon

Morgen weer sessietje bij een van de guys, ook genieten
Nickienator, Mei 20, 01:52
De enige reden dat deze Essentials Kit nu uitgebracht wordt is omdat de Starter Set met afstand het meest succesvolle D&D product is en ze dat succes willen herhalen/doorzetten. De rest van de starter kits in D&D 5e zijn allemaal crossover producten (Stranger Things, Acquisitions Inc., en nu Rick & Morty) en zelfs die zijn allemaal zeer recent uitgekomen.

De Starter Set is ook gewoon heel veel waarde voor het geld denk ik. $20 USD recommended retail price voor een regelboekje, set van 6 dobbelstenen, redelijke kwaliteit pre-made character sheets, en een avontuur boekje waar ik met mijn groep dus 75 uur over gedaan heb (plus jaren geleden met een andere groep aan begonnen ben).

De retail prijs van de nieuwe kit is $25 USD en dit keer zit er dus naast nieuwe varianten van het bovenstaande een grotere set dobbelstenen, een hele deck nuttige kaarten, een DM screen, redelijke kwaliteit player maps, en tot nu toe exclusieve sidekick regels in.

Wizards is niet bepaald goedkoop met veel van de officiŽle D&D producten (hoewel het voor de modules zolang je ze daadwerkelijk van plan bent te runnen altijd wel te verantwoorden is in uren speelplezier denk ik), maar de prijs-kwaliteit verhouding is denk ik gewoon goed voor de starter sets (in de praktijk betaal je in Amerika niet meer dan $12 voor die eerste starter set, hier helaas wat meer). En ze zijn gemaakt voor beginnende DM's en daar zijn er heel veel van de laatste jaren.
Nickienator, Juli 20, 13:33
De D&D sessies zijn tijdelijk wekelijks geworden, dus ik probeer ze iets korter te houden nu. Vanavond weer een sessie. We zitten nu zo'n 40 uur in Hoard of the Dragon Queen en ze zijn overleveled, maar ik had bijna een TPK in een 3rd level stuk van het avontuur terwijl het een party was van drie 5th level character op dat punt.