GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 17 Juni 2019, 22:02:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Advertenties

supergamevarken
On my way now
**

Een dag niet gegmot is een dag niet gegmot ~

Bekijk profiel
« Gepost op: 10 November 2015, 20:55:32 »

Ik ken de basis van css enzo, maar waar ik heel de tijd tegenaan kom is dat ik niet begrijp hoe je een plaatje, div, p of iets anders goed op de site laat zien.
Ik ben op het moment dit aan het proberen: http://apvark.netne.net/textgame.html, maar als je op de knop drukt gaat alles naar ondere. Wat ik wil is dat alles hetzelfde blijft en dat de tekst aan de rechterkant komt, naast de inputs. Alvast bedankt voor jullie hulp Wink

~

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 November 2015, 21:20:35 »

Met tables.

chiel99
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 10 November 2015, 21:20:58 »

Je moet DIV's meer gebruiken dan je momenteel doet.
Vervolgens kun je een DIV bijvoorbeeld 50% width meegeven en floaten.

Ik denk dat je nog even moet kijken naar floats en positions binnen CSS.

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 10 November 2015, 22:19:35 »

Citaat
Piemel was aan het epibreren toen hij Jantje zag.
Wat doe jij hier? Vroeg Piemel verbaast. Ik dacht laat ik eens gezellig naar mijn anus gaan.

XD leuke site hihihi

Veel mensen designen eerst hun zooi in photoshop en bepalen aan de hand daarvan de offsets :p
tenminste dat is het enige wat ik weet :|

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 20 November 2015, 22:36:57 »

Je moet DIV's meer gebruiken dan je momenteel doet.
Vervolgens kun je een DIV bijvoorbeeld 50% width meegeven en floaten.

Ik denk dat je nog even moet kijken naar floats en positions binnen CSS.

DIV's zijn net zo brak als tables als je ze gebruikt om een raster te maken. Wat je wil is MVC (Model View Controller) opzetten met HTML, CSS en JavaScript.

Model
Een correcte representatie van alle informatie die je toont. Dit gebeurt door het semantisch te structuren in HTML voorbeeld:

Code:
<main>
   <article>
      <hgroup>
         <h1>Title</h1>
         <h2>
         Subtitle</h1>
      </hgroup>
      <p>Mijn verhaal</p>
   </article>
</main>

Vervolgens kun je dat in CSS opmaken:

Code:
article {
  width: 800px;
}

En eventueel JavaScript for logica

Code:
//Helaas, geen zin in JavaScript sample

Ik laat hier even frameworks/supersets etc. buiten beschouwing.

In ieder geval moet je NOOIT tabellen gebruiken voor iets dat geen tabel is. Je moet ook NIET proberen tabel cellen te vervangen door DIV's (of andere blokken) om het zelfde grid te krijgen.

Wat je wil is informatie op de juiste manier, met de juiste tags orderen in je HTML (note: ik gebruik zelden div's omdat een div praktisch geen semantische betekenis heeft). CSS heeft als functie dit op de juiste manier op te maken.

Iets weekends maken is niet zo moeilijk. Iet op een goede manier doen is niet bepaald makkelijk. Een paar tips:

- HTML aanpassen voor opmaak is meestal niet goed
- HTML classes moeten een functie beschrijven, geen vormgeving
- Grid systems zijn goed, maar de plek ervoor is idealiter in SASS/LESS mixins
- Opmaak hoort NOOIT thuis in backend (php/python/perl etc.)
- JavaScript is niet verantwoordelijk voor opmaak
- Hoe minder code, hoe beter

chiel99
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 21 November 2015, 11:55:43 »

Je kunt ook gewoon div's gebruiken, de article, section etc dingen zijn nog redelijk nieuw en sommige browsers supporten ze nog niet had ik laatst gelezen.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 21 November 2015, 12:14:17 »

Je kunt ook gewoon div's gebruiken, de article, section etc dingen zijn nog redelijk nieuw en sommige browsers supporten ze nog niet had ik laatst gelezen.

http://caniuse.com/#feat=html5semantic. Daarnaast zijn hier polyfills voor om browsers te supporten die het evt. niet kunnen.

chiel99
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 21 November 2015, 14:11:25 »

http://caniuse.com/#feat=html5semantic. Daarnaast zijn hier polyfills voor om browsers te supporten die het evt. niet kunnen.

Mhhh, wel vreemd dat de meeste grote webdesign bedrijven nog steeds DIV's gebruiken dan.
Zelf gebruik ik alleen DIV's en om de verschillende delen van mijn website te onderscheiden de Section tag.

Maarten
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 21 November 2015, 14:31:50 »

Ik gebruik de nieuwe HTML5 elementen. Voor browsers die het niet ondersteunen geef ik display: block; mee, zodat de website niet helemaal kapot gaat.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 21 November 2015, 15:13:36 »

Mhhh, wel vreemd dat de meeste grote webdesign bedrijven nog steeds DIV's gebruiken dan.
Zelf gebruik ik alleen DIV's en om de verschillende delen van mijn website te onderscheiden de Section tag.

Nieuwe rags worden al best vaak gebruikt. Daarnaast zijn een hoop codebases gewoon templates. Dan wordt de aangeleverde strucuur (die misschien al even meegaat) gebruikt.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 21 November 2015, 15:15:39 »

Eerlijke vraag: wat is nou echt het probleem van divs gebruiken?

Naar mijn weten hebben divs juist semantische betekenis: je gebruikt ze om shit op je website af te zonderen van elkaar. Ik heb het idee dat die HTML5-elementen iets te veel hun best doen om alles te standaardiseren waar het niet kan.

shitposting is a lifestyle, not a disease

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 21 November 2015, 15:28:30 »

Eerlijke vraag: wat is nou echt het probleem van divs gebruiken?

Naar mijn weten hebben divs juist semantische betekenis: je gebruikt ze om shit op je website af te zonderen van elkaar. Ik heb het idee dat die HTML5-elementen iets te veel hun best doen om alles te standaardiseren waar het niet kan.

Het voordeel zit hem vooral in nettere schonere code en wellicht wat SEO. Daarnaast helpt het je om logiser na te denken over code.

Welke naam de tag heeft is niet altijd even belangrijk, de functie wel. Is een tag geplaatst om opmaak/vormgeving mogelijk te maken dan ben je waarschijnlijk verkeerd bezig. Bootstrap is bijvoorbeeld een voorbeeld van hoe het NIET moet.

Citaat
In ieder geval moet je NOOIT tabellen gebruiken voor iets dat geen tabel is. Je moet ook NIET proberen tabel cellen te vervangen door DIV's (of andere blokken) om het zelfde grid te krijgen.

Wat je wil is informatie op de juiste manier, met de juiste tags orderen in je HTML (note: ik gebruik zelden div's omdat een div praktisch geen semantische betekenis heeft). CSS heeft als functie dit op de juiste manier op te maken.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 21 November 2015, 15:31:35 »

Mijn punt is dat bootstrap misschien niet is zoals het hoort, maar dat het wel perfect werkt en voor mij als developer en voor mijn gebruikers geen nadelen kent. Toch?

shitposting is a lifestyle, not a disease

Goudewup
Pretty addicted

Viva la resistance!

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 21 November 2015, 15:33:58 »

DIV's zijn net zo brak als tables als je ze gebruikt om een raster te maken. Wat je wil is MVC (Model View Controller) opzetten met HTML, CSS en JavaScript.

Model
Een correcte representatie van alle informatie die je toont. Dit gebeurt door het semantisch te structuren in HTML voorbeeld:

Code:
<main>
   <article>
      <hgroup>
         <h1>Title</h1>
         <h2>
         Subtitle</h1>
      </hgroup>
      <p>Mijn verhaal</p>
   </article>
</main>

Vervolgens kun je dat in CSS opmaken:

Code:
article {
  width: 800px;
}

En eventueel JavaScript for logica

Code:
//Helaas, geen zin in JavaScript sample

Ik laat hier even frameworks/supersets etc. buiten beschouwing.

Iets weekends maken is niet zo moeilijk. Iet op een goede manier doen is niet bepaald makkelijk. Een paar tips:

- HTML aanpassen voor opmaak is meestal niet goed
- HTML classes moeten een functie beschrijven, geen vormgeving
- Grid systems zijn goed, maar de plek ervoor is idealiter in SASS/LESS mixins
- Opmaak hoort NOOIT thuis in backend (php/python/perl etc.)
- JavaScript is niet verantwoordelijk voor opmaak
- Hoe minder code, hoe beter

MVC is echt totaal iets anders wat hier helemaal niks mee te maken heeft.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 21 November 2015, 15:39:34 »

Mijn punt is dat bootstrap misschien niet is zoals het hoort, maar dat het wel perfect werkt en voor mij als developer en voor mijn gebruikers geen nadelen kent. Toch?

Voor mij kost bootstrap bouwen meer tijd dan zonder want:

- continu conflicten oplossen
- continu alsnog dingen tweaken (dus dubbel werk)
- codebase wordt een grote troep
- codebase wordt slecht onderhoudbaar
- codebase breekt bij upgrade van bootstrap
- veel data zorgt voor tragere website

Bootstrap is orgineel gebouwd om snel prototypes te bouwen. Dat doet het goed, productiesites niet.

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: