GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Januari 2019, 23:56:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Advertenties

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Gepost op: 30 Mei 2016, 20:15:05 »

Hoi allemaal!

ik zit met een beetje een dom probleem, maar googlen heeft me tot nu toe nog niks zinnings opgeleverd, dus ik dacht, ik kan het net zo goed hier vragen.

mijn shift toets werkt sinds vandaag heel anders, alsin, ik heb er opeens heel veel shortcuts bij waar ik niet om gevraagd heb. als ik bijvoorbeeld een uitroepteken wil typen, krijg ik nu bij shift en 1 een nieuw firefox-venster, bij shift en 2 opent mijn computer telegram, etc. echt zwaar vervelend, want ik kan dus ook geen hoofdletters typen, behalve als ik de andere shift-toets gebruik, want die werkt nog wel. weet iemand wat de oplossing is? ik heb waarschijnlijk een bepaalde toetsencombinatie ingedrukt (nee, geen shift en ctrl), maar ik zou echt niet weten wat en ik kan ook geen vergelijkbaar probleem vinden op internet.

en ja, ik studeer informatica.

.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Mei 2016, 20:27:06 »

Zit niet je ctrl- of alt-toets ofzo vast?

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mei 2016, 20:30:41 »

nee, volgens mij niet.

het is trouwens gebeurd nadat ik een beetje thee over mijn toetsenbord had gegooid, maar dat was helemaal niet zoveel en bovendien aan de andere kant van het toetsenbord. lijkt me raar als het daar mee te maken heeft, maar misschien heb ik toen bij het droogmaken een bepaalde toetsencombinatie ingedrukt, ofzo.
« Laatste verandering: 30 Mei 2016, 20:33:49 door Ruth » Gelogd

.

jeftaDotEU
So far, so good

Kiekeboe

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2016, 17:34:03 »

Misschien dat je de plaktoetsen aan heb gezet? Ik weet verder niet wat dat doet en of het dat kan zijn, maar dat had wel iets met de shift te maken.

djekkoo
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2016, 17:38:03 »

Heb je hetzelfde probleem nog steeds als je een ander toetsenbord aansluit?

Je hebt het recht brutaal te zijn, op voorwaarde dat je weet waarover je spreekt - Goethe

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2016, 22:14:18 »

nee, volgens mij niet.

het is trouwens gebeurd nadat ik een beetje thee over mijn toetsenbord had gegooid, maar dat was helemaal niet zoveel en bovendien aan de andere kant van het toetsenbord. lijkt me raar als het daar mee te maken heeft, maar misschien heb ik toen bij het droogmaken een bepaalde toetsencombinatie ingedrukt, ofzo.
Ik denk dat het er wel mee te maken kan hebben. De connecties komen meestal bij elkaar aan de rechterkant bij een chipje, zover ik weet, dus als daar iets overheen gekomen is dan kan dat random kortsluiting veroorzaken. Een los contact zou ook kunnen, maar gezien het intern nooit buigt lijkt me dat sterk (de toetsen bewegen geen kabels maar iets wat lijkt op druksensoren zover ik weet, dus dat levert nooit kabelbreuk op).

De meest betrouwbare manier om het uit te zoeken of het aan iets in je toetsenbord ligt is gewoon wat djekkoo zegt natuurlijk: koppel deze los, pak een ander, en kijk of het nog steeds gebeurt.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2016, 23:19:09 »

Tip: win+1, win+2 is sneltoets voor het 1e respectievelijk 2e item uit je taakbalk, dus je windows en shift toets zijn omgedraaid. Probeer een ander toetsenbord.

shitposting is a lifestyle, not a disease

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2016, 23:35:25 »

Of draai ze weer terug om.

lucb1e
Approaching infinity

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Juni 2016, 16:33:38 »

Tip: win+1, win+2 is sneltoets voor het 1e respectievelijk 2e item uit je taakbalk, dus je windows en shift toets zijn omgedraaid. Probeer een ander toetsenbord.
Ah dat had ik ookal geprobeerd, maar op Linux heeft dat net een ander effect Tongue

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Juni 2016, 22:11:26 »

Wow, thanks voor de reacties allemaal! Het probleem heeft zich op een of andere manier vanzelf opgelost, de volgende dag deed mijn toetsenbord weer normaal. Smiley Wel apart, aangezien ik hem eerder ook al uit en weer aan had gezet, maar toen bleef hij dus raar doen.

.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 05 Juni 2016, 22:39:06 »

Thee verdampt.. Tongue

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juni 2016, 20:24:12 »

Ah dat had ik ookal geprobeerd, maar op Linux heeft dat net een ander effect Tongue
ctrl+alt+f1, f2 etc

shitposting is a lifestyle, not a disease

Advertenties
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: