GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Mei 2019, 15:45:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Advertenties

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Gepost op: 03 Augustus 2016, 10:31:35 »

Heeft iemand een (link naar) een perlin noise algoritme in pseudo code?

Roggie
King of the hill

Even leeg als mijn Avatar

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Augustus 2016, 13:00:18 »

Wat is er mis met deze? Komt wel wat wiskunde aan te pas maar hij leidt je overal doorheen.

Dit was Roggie99

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Augustus 2016, 17:35:11 »

Thanks, zal kijken of ik er daarmee uit kom

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Augustus 2016, 18:10:07 »

Wat is er mis met deze? Komt wel wat wiskunde aan te pas maar hij leidt je overal doorheen.
die moet ik even opslaan, ben toevallig net bezig met een random world generator in unity (voxel world a la minecraft). Dan is die site best handig

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Augustus 2016, 19:25:47 »

Snap eerlijk gezegd al meteen het eerste gedeelte niet, maar ik heb een filmpje gevonden dat ik iets beter kan volgen.
https://www.youtube.com/watch?v=Or19ilef4wE

Don't drop out of school, kids. Op een dag ga je spelletjes maken en zou je willen dat je algebra gehad had  Grin

Gelukkig snap ik dankzij de interwebs wel een beetje de basics van vectoren, moet alleen nog even leren hoe je een inwendig product berekent (ik heb ooit wat scripts voor vectors in gml ergens gevonden, misschien dat die functie er al tussen zit, maar liever snap ik het gewoon zelf) en gradient vectors moet ik ook even opzoeken, maar volgens mij moet ik er dan wel uitkomen

Zou wel chill zijn als het lukt, de bedoeling is om met perlin noise een grid in gebieden te verdelen (dit: http://www.roguebasin.com/index.php?title=Random_Zone_Generation), en te kijken of ik verschillende soorten shit kan genereren in verschillende gebieden om coole levels te krijgen
« Laatste verandering: 03 Augustus 2016, 19:49:27 door ShroomProductions » Gelogd

RobbertC5
Pretty addicted

Your true wealth is your time and freedom.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Augustus 2016, 20:13:28 »

Don't drop out of school, kids.
Heb jij dat wel gedaan?

Om een poll aan te maken voor je html website of dit forum ga je naar online gratis poll maken. /steeltgoechelpeezjrenkvanzjiemot

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Augustus 2016, 20:38:02 »

Als het me iets meer geinteresseerd had had ik in elk geval atheneum af kunnen maken als ik een beetje mijn best had gedaan, maar mijn puberbrein kon niet zo goed om gaan met dat autoritaire gelul

Volgens mij heb ik nog steeds een trauma van de keer dat we in de brugklas "moeilijke woorden" moesten leren, wat allemaal woorden waren die ik al kende dus had niet de specifieke spelling uit mijn hoofd geleerd die op het blaadje stond, sommige woorden mag je nu eenmaal op verschillende manieren spellen. Alleen had ik volgens die dude eentje fout gespeld, dus kreeg ik een 9 in plaats van een 10. Toen heb ik bij de bibliotheek zo'n (up to date) boekje geleend waarin letterlijk stond dat beide spelwijzen toegestaan waren maar hij weigerde het goed te rekenen en gaf me een of ander lulverhaal dat er op neer kwam dat ik mijn bek moest houden en dat hij de regels bepaalde, en toen was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee voor de rest van mijn schoolcarriŽre.
Dat je niet mocht roken in de onderbouw, en ik letterlijk bijna elke dag van de derde klas na moest blijven omdat ik gewoon elke pauze een peuk op stak hielp ook niet mee, op een gegeven moment ben ik maar gewoon niet meer gegaan.
Heb nog wel even snel een mavo diploma gehaald het jaar er op omdat ik daar verder niet echt moeite voor hoefde te doen, in het begin gingen ze daar ook zeiken als ik spijbelde maar toen ik bij de eerste tentamens vet hoge cijfers haalde deden ze daar niet meer zo moeilijk over, was best een chille school dat.

StefannafetS
Approaching infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Augustus 2016, 21:04:38 »

Als het me iets meer geinteresseerd had had ik in elk geval atheneum af kunnen maken als ik een beetje mijn best had gedaan, maar mijn puberbrein kon niet zo goed om gaan met dat autoritaire gelul

Volgens mij heb ik nog steeds een trauma van de keer dat we in de brugklas "moeilijke woorden" moesten leren, wat allemaal woorden waren die ik al kende dus had niet de specifieke spelling uit mijn hoofd geleerd die op het blaadje stond, sommige woorden mag je nu eenmaal op verschillende manieren spellen. Alleen had ik volgens die dude eentje fout gespeld, dus kreeg ik een 9 in plaats van een 10. Toen heb ik bij de bibliotheek zo'n (up to date) boekje geleend waarin letterlijk stond dat beide spelwijzen toegestaan waren maar hij weigerde het goed te rekenen en gaf me een of ander lulverhaal dat er op neer kwam dat ik mijn bek moest houden en dat hij de regels bepaalde, en toen was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee voor de rest van mijn schoolcarriëre.
Dit is zo herkenbaar. Ik verbeterde mijn Nederlands docent regelmatig op fouten in dingen zie ze opschreef of zei. het kwam neer op: "Mevrouw, dat is een contaminatie" oid. Bij het mondelinge boekgesprek gaf ze vragen die ik allemaal kon beantwoorden, toch kreeg ik een 6... Waar andere dingen niet konden beantwoorden en een 9 kregen.
Gelukkig waren er ook chille docenten bij die als er twijfel mogelijk was over een antwoord en je kon beargumenteren waarom je een bepaald antwoord gaf (en de beargumentatie was redelijk) je gewoon de punten ervoor kreeg.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 01 September 2016, 20:30:23 »

Shroom waarom ga je eigenlijk geen games maken in python ofzo, dan heb je 1000 libraries waar je uit kan kiezen om wiskundige dingen te doen Tongue

jw
King of the hill

Mijn naam is Joey

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 01 September 2016, 22:01:49 »

*bump*

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 01 September 2016, 22:19:26 »

ja ik wilde eigenlijk nog een keer deze tutorial volgen
http://www.roguebasin.com/index.php?title=Complete_Roguelike_Tutorial,_using_python%2Blibtcod

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 01 September 2016, 23:26:25 »

*bump*
Ik heb het net 2 seconden geleden gebumpt XD

Die lib ziet er wel vet uit, al was het alleen maar om het drawen.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 02 September 2016, 00:09:41 »

https://www.reddit.com/r/roguelikedev/comments/506bzg/switching_from_libtcod_to_pythontdl_a_much_better/

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 02 September 2016, 19:23:00 »

Ik zat hiernaar te kijken maar dat schijnt heel vervelend te zijn
https://docs.python.org/2/howto/curses.html

Advertenties
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: