Heb je nog specifieke programma's nodig voor school, of wil je gewoon Word en zo kunnen draaien?
Niet heel specifiek, maar ik gok dat hij redelijk krachtig moet zijn voor Linux.
Een beetje commentaar;
Over het algemeen zijn Medion laptops redelijk gelocked, en is het pittig om Linux te installeren. Voor een schoollaptop is het handig om sowieso meer dan 4GB aan RAM te hebben, hier zit je best snel aan met internetten en schoolwerk tegelijkertijd. Een Chromebook zou ik afraden, op de middelbare school heb ik sinds de 2e klas een Chromebook gehad, en het is best klote. Je kan met crouton nog wel Linux sideloaden, maar ze zijn te zwak voor Windows enzo.
Zo dat is wel ff goed om te weten. Ik zat sowieso al wel te kijken naar meer dan 4GB RAM, want met de laptop die ik nu heb is het ook niet genoeg.
14 tot 15.6 inch is over het algemeen een goed formaat voor een schoollaptop. Ga niet voor kleiner dan 13 inch. Ik heb een paar jaar geleden een 11.6 inch laptop gekregen van mijn oma, en dat is niet fijn werken. Die hebben we toen teruggebracht. Toen kreeg ik een 17-inch laptop, dit is een fijn formaat, maar om mee te nemen en qua gewicht moet je hier over nadenken.
Ik zat ook al wel te kijken naar dat formaat. Heb nu een 17-inch laptop en die past nauwelijks in m'n rugzak.
edit:
Zijn Acer laptop ook gelocked of zou je daar wel makkelijker Linux op kunnen zetten?