GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 Juni 2019, 03:40:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Advertenties

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Gepost op: 05 November 2017, 16:35:57 »

Yo luitjes.

Een vriend en ik zijn een spel genaamd Epicinium aan het bouwen.

Het is een soort Advance Wars met gelijktijdige beurten in plaats van turn based, maar de crux is dat het milieu een belangrijke rol speelt. Hoe meer industrie je bouwt om tanks te produceren, hoe meer je de seizoenen verkloot waardoor het veel te warm wordt in de zomer en veel te koud in de winter. Ook kan je al dan niet per ongeluk bomen en steden kapotschieten en loopgraven graven, maar daar is je bevolking niet heel blij mee. Steden groeien niet als de omgeving te kut is, en dan leveren ze dus ook minder geld op.

Het is een cross-platform multiplayer spel voor Windows, Mac en Linux. Het is geschreven in C++ met SDL en OpenGL, en we willen het uiteindelijk open source maken. We hebben gister een versie uitgebracht met werkend lobby systeem, online AI, observer mode en de optie om replays van potjes te kijken.

Als je zin hebt om een potje te doen, log in en doe een potje tegen de AI of zoek iemand op onze discord server om tegen te spelen. We zijn vooral op zoek naar feedback over wat er leuk is en wat niet, of de rol van het milieu duidelijk is en of er bugs zijn natuurlijk. Er is ook een korte tutorial pagina omdat we nog geen in-game tutorial hebben.

Downloads

Doei.
« Laatste verandering: 25 November 2017, 13:47:11 door SLiV » Gelogd

Armogohma
Pretty addicted

- Made by Mown :3

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 November 2017, 19:26:15 »

Leuk spel, snap er nog geen kut van, maar ziet er leuk uit en werkt (denk ik?) soepel. Mis wel wat muziek en geluidjes. 50 euro bouw ik muziek en geluid.

Ik vind het eigenlijk fijner om met koptelefoon te spelen dan over de versterker Embarrassed
Oeh oeh oeh ik wil in Maurice zn onderschrift o;

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 November 2017, 19:54:26 »

Wohh ziet er nice uit. Ben benieuwd hoe "gelijktijdige beurten" gaat werken..

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 05 November 2017, 21:36:43 »

Leuk spel, snap er nog geen kut van, maar ziet er leuk uit en werkt (denk ik?) soepel. Mis wel wat muziek en geluidjes. 50 euro bouw ik muziek en geluid.
Was jij Eindbaas? Je was je tweede potje slachtoffer van een bug waardoor je aan de verkeerde kant van de map spawnde, die expres verzwakt was om het makkelijker te maken. Roll Eyes Dat is inmiddels gefixt.

Muziek en geluid ontbreken inderdaad nog.

Ben benieuwd hoe "gelijktijdige beurten" gaat werken..
Je geeft tijdens de planning phase vijf orders, zonder dat je weet welke orders je tegenstander gaat opsturen. Dan volgt de action phase waarin om en om van elke speler een unit zijn order opvolgt. Het kan dus zijn dat je een unit beveelt een stad in te nemen, maar dat hij al dood is voordat hij aan de beurt is. Of dat je je tanks beveelt een leeg grasveld te bombarderen in de hoop dat de tegenstander daarheen gaat lopen.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 05 November 2017, 23:32:15 »

dope, zal binnenkort eens spelen

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 November 2017, 11:26:21 »

Je geeft tijdens de planning phase vijf orders, zonder dat je weet welke orders je tegenstander gaat opsturen. Dan volgt de action phase waarin om en om van elke speler een unit zijn order opvolgt. Het kan dus zijn dat je een unit beveelt een stad in te nemen, maar dat hij al dood is voordat hij aan de beurt is. Of dat je je tanks beveelt een leeg grasveld te bombarderen in de hoop dat de tegenstander daarheen gaat lopen.
Oh dat klinkt wel interessant.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 06 November 2017, 13:00:45 »

Doet me een beetje aan het spel gangsters denken met een planning en een action phase.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gangsters:_Organized_Crime

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 November 2017, 13:56:07 »

We hebben gister versie 0.8.0 uitgebracht, die rating punten introduceert en vanaf nu zichzelf kan updaten.

We gaan proberen op de zaterdagavonden altijd online te zijn zodat er dan een wat hogere concentratie spelers is. Oh, en als er toevallig iemand hier ook aan de UvA op Science Park studeert / heeft gestudeerd, maandagmiddag van 17:00 to 22:00 organiseren we met samen de VIA een beta playtest.

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Oktober 2018, 12:55:09 »

Hee luitjes, even een update.

De game zit inmiddels in closed beta versie 0.30.0 (release notes), en we werken nu naar een kickstarter toe, die 1 november live gaat. We hebben het laatste jaar heel wat gameplay reworks, graphische verbeteringen en bugfixes toegevoegd. Zo is het temperatuur vervangen door een nieuws cumulatief global warmingsysteem, is de Militia toegevoegd, zijn de weather effects zoals Firestorm duidelijker en kan je je orders drag-n-droppen om de volgorde te veranderen.

We hebben een Discord en al een aardig aantal spelers; vooral veel Russen, wat interessant is. Daar hosten we ook mini-toernooitjes enzo, en we hebben Discord RIch Presence geintegreerd dus je kan direct vanaf Discord iemands lobby joinen of z'n game spectaten. Ook hebben we in-game een challenge mode toegevoegd: in de huidige challenge hebben alle units +2 snelheid, dus rushes zijn extra effectief en in het bijzonder de normaal zo trage zeppelin is extra sterk.

Het is nu een closed beta, maar als je de Discord joint kan ik wel een key regelen. Angel

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Oktober 2018, 12:58:59 »

ik vind t er cool uitzien XD

ik vond advanced war altijd cool en dit lijkt wel coole mechanics te hebben
ik hoef geen key want ik heb nooit tijd

thanks for the update Cheesy

succes met de kickstarter

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

freako
Pretty addicted

Furries zijn aids.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Oktober 2018, 15:03:47 »

Ziet er tof uit, spijtig dat ik niet meer game.
Als ik jou was zou ik wel de naam van de game veranderen in iets simpels zoals “Tile Wars” ofzo.

M E M E S

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Oktober 2018, 08:47:05 »

ik vind t er cool uitzien XD

ik vond advanced war altijd cool en dit lijkt wel coole mechanics te hebben
Bedankt!

Als ik jou was zou ik wel de naam van de game veranderen in iets simpels zoals “Tile Wars” ofzo.
Dan vind je ons dus nooit meer met google, en dan lijken we een soort goedkope iOS advance wars clone.

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 02 November 2018, 19:49:20 »

Hee luitjes, Epicinium staat nu op Kickstarter! Shocked

We hebben al flink wat geld opgehaald in de eerste 24 uur, maar we moeten ook nog wel een endje. Naast dat je mij m'n droombaan in kan helpen en dat je natuurlijk het spel krijgt, hebben we ook allemaal andere toffe rewards, zoals deze skinset die je in-game kan gebruiken:

Naast dat je kan helpen door te backen, zou het ook al heel tof zijn als je ons deelt op twitter of op facebook. Als genoeg mensen ons delen, worden er ook wat interessante game modes ge-unlockt, zoals 16-speler multiplayer of een Battle Royale modus.

Groetjes!

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 02 November 2018, 19:59:26 »

Nice, succes met je kickstarter!
Also ik zie nu pas dat het Epicinium is en niet Epicunium Tongue
Also 5655 euro, 44 backers = gemiddeld 128 euro per backer.. Dat is best wel sick
« Laatste verandering: 02 November 2018, 20:01:51 door kaas1 » Gelogd

freako
Pretty addicted

Furries zijn aids.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 02 November 2018, 21:21:33 »

Ik zou de 30k nemen en gewoon eeuwig een beta blijven zoals de 584937x kickstarter game. 👀
« Laatste verandering: 03 November 2018, 11:32:29 door freako » Gelogd

M E M E S

Advertenties
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: