GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 17 Juni 2019, 23:03:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Advertenties

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Gepost op: 18 September 2018, 08:50:59 »

https://www.dw.com/en/eu-to-stop-changing-the-clocks-in-2019/a-45495680

De EU gaat het uur vooruit/achteruit 2x per jaar gedoe afschaffen, en vervolgens mogen de lidstaten zelf bepalen welke van de twee tijden ze aanhouden.

In principe lijkt het me wel chill, maar ik heb nog niet echt goed gekeken naar de zonsop-/ondergangstijden het hele jaar door, dus erg goed geinformeerd is mijn mening niet.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18 September 2018, 10:33:53 »

Als ze het maar in de wintertijd doen dan

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 September 2018, 17:37:10 »

Gewoon tijdzones überhaupt wereldwijd afschaffen, het is overal 3 uur maar de ene werkt dan terwijl de andere slaapt.

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 September 2018, 18:36:56 »

wow dat zou echt super onlogisch zijn, overal dezelfde tijdzone

misschien als je de klok draait zodat 3 uur bovenaanstaat ofzo

ik vind t wel kut dat ze zomer en wintertijd afschaffen, anders dan is t nog "later" licht op een
zomerdag en kan je pas later fatsoenlijk naar bed

als ze t op wintertijd houden is t wel beter want dan is t niet zo donker sochtends

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

Leeghoofd
Pretty addicted

Beyond Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 18 September 2018, 18:51:23 »

Hoezo onlogisch. Het is alleen onlogisch omdat we gewend zijn aan tijdzones. Maar wie zegt dat het moment dat de zon bovenaan de hemel staat voor iedereen hetzelfde tijdstip moet heten ongeacht ligging?

Het toont dat hij weet hoe serieus men een internetforum vol nerds en autisten moet nemen.
Je moet een bruisende community ook niet gaan verwarren met het borrelen der fermenterende lijken.

kaas1
Infinity

LeesMij.txt

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 19 September 2018, 15:57:29 »

Het probleem is vooral dat de datumgrens dan op sommige plekken midden overdag zit, dus als je dan zegt "dinsdagmiddag" weet je niet of iemand dan 15 november 23:00 bedoelt of 15 november 1:00 (22 uur eerder dus eigenlijk de vorige dag).

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 19 September 2018, 16:37:50 »

Dan laten we de datum overal beginnen als de zon daar opkomt maar de tijd trekken we overal gelijk XD

Steelkenny
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 September 2018, 11:25:27 »

Heb ook al liggen denken dat tijdzones kut zijn. Wat maakt het uit dat 4AM de zon op het hoogste punt staat in sommige landen? Dan is 4AM gewoon middag. En dan is 8AM namiddag. Wen je toch aan in een paar weken.

jw
King of the hill

Mijn naam is Joey

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 September 2018, 15:50:08 »

Heb ook al liggen denken dat tijdzones kut zijn. Wat maakt het uit dat 4AM de zon op het hoogste punt staat in sommige landen? Dan is 4AM gewoon middag. En dan is 8AM namiddag. Wen je toch aan in een paar weken.
Dan kunnen we net zo goed gewoon overal de 24 uurs klok gaan gebruiken.

Sunnywout
Infinity

speel mijn game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 20 September 2018, 17:24:02 »

Je zorgt er dan voor dat tijd altijd een locatie erbij moet hebben om nuttig te zijn, wanneer je communiceert met iemand die een stukje verder in de wereld woont. "Ik sta altijd om 8 uur 's ochtends op" op bijvoorbeeld een internationaal forum heeft dan 0 waarde meer tenzij je de locatie erbij vermeldt. Verder win je er niets mee.

shitposting is a lifestyle, not a disease

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 20 September 2018, 17:30:23 »

Tijd heeft sowieso altijd een locatie nodig om relevant te zijn. Space-time enzo

sasbom
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 20 September 2018, 18:05:01 »

t is andersom schroom, ruimte heeft altijd een tijd nodig om relevant te zijn,
tijd is op zichzelf al relevant, gebonden aan ruimte of niet

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-

- Nickienator

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 20 September 2018, 18:31:04 »

Ons idee van tijd is puur gebaseerd op ons zonnestelsel (en dan ook nog geobserveerd door ons vanaf hier), dus is daar buiten totaal niet relevant meer
« Laatste verandering: 20 September 2018, 18:32:43 door ShroomProductions » Gelogd

sasbom
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 20 September 2018, 18:34:08 »

[harrie van hiernaast]
ik bedoelde meer tijd in t algemeen, sinds jij weer lekker begint met het gooien van wetenschappelijke termen zoals tijd/ruimte. Lekker toegankelijk weer.

Jezus
[/harrie van hiernaast]

- Nickienator

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 20 September 2018, 18:45:37 »

Sorry Sad
Salvia Divinorum heeft me doen beseffen dat tijd niet een universeel vaststaand iets is, maar gewoon een soort illusie die we onszelf hebben aangeleerd. Het enige dat telt zijn de kosmische cicli (of zo iets), maar op welk punt in de cyclus je zit hangt er ook maar net weer vanaf van waar je die observeert.

Man, het wordt tijd dat ik weer eens een psychedelische substantie tot me neem zodat ik het zelf weer wat beter begrijp XD

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: