GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 25 Mei 2020, 13:17:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Advertenties

creator_AWS
Pretty addicted

Whovian

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Mei 2020, 16:13:19 »

Hoi mensjes,

Na zelf een tijdje niet meer op het gmot te zijn geweest vond ik het interessant om deze discussie aan te zwengelen.
"Vroeg‚h" was het internet verspreid over duizenden losse fora die allemaal een kleine userbase hadden, waardoor je de meeste (actieve) users wel kent. Nu heb je de grote sites (en vooral grote subreddits) waar honderden duizenden mensen doorheen gaan. Hierdoor mis ik wel het persoonlijke van de oude fora. Wat zijn jullie meningen hierover? Sla ik de plank mis? Hebben jullie hetzelfde gevoel? Zijn er nog leuke actieve fora waar ik een account aan zou moeten maken?

Creator_AWS

P.S. als er al een ander topic over is heb ik dat gemist.

PHP*MySQL*HTML*Java*JavaScript*GML*CSS*C++*Python

Leeghoofd
Pretty addicted

Beyond Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Gisteren om 16:43:49 »

Laatste paar maanden heb ik wel vaker het idee dat dit soort message boards "uit de tijd" zijn. Hetzelfde kaliber 'kleine' community spirit kan je nog wel hebben in bijvoorbeeld een discord server ofzo maar dat heeft natuurlijk meer weg van de vroegere IRC communities dan van een forum.

Ik zou niet per se willen zeggen dat de oude forumcultuur volledig dood is, er zijn nog genoeg actieve fora verspreid over het internet, ze zijn niet allemaal zo dood als GMOT.

Ik mis inderdaad wel dat gevoel van een forum waar de actieve users elkaar allemaal wel kennen en waar je bepaalde in-jokes hebt en zo... Lastig om zoiets nog te vinden tegenwoordig, want zelfs als het bestaat, vind ik het altijd een beetje vreemd om puur om die reden een bestaand forum te joinen waar men al 8 jaar aan historie achter de rug heeft, als je snapt wat ik bedoel.

Het toont dat hij weet hoe serieus men een internetforum vol nerds en autisten moet nemen.
Je moet een bruisende community ook niet gaan verwarren met het borrelen der fermenterende lijken.

Advertenties
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: