GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 10 December 2019, 15:14:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  
Advertenties

Erik Leppen
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 21 Maart 2008, 22:52:38 »

Ik vind 't op het eerste gezicht een achteruitgang. Ik kon me van de vorige navigatie herinneren dat die juist wel goed was, de groene balk aan de zijkant stond daar toch altijd en dus maakte dat ook niet zo veel uit. Bovnedien was daarvan direct duidelijk dat het navigatie was. Plus het zag er ook gewoon mooi uit.

De nieuwe layout vind ik te vol, vooral de voorpagina en nieuwspagina. Komt ook door die advertentie en de verschillende breedtes van de tekstvelden. Ik vind 'm ook minder uitstraling hebben, ik weet niet waarom, maar dat groene van de oude navigatiebalk sprak me wel aan, vond ik een mooie kleur. En die leuke achtergrond met al die bolletjes is nu alleen nogmaar bovenaan te zien.

Ik geef toe dat de nieuwe navigatie ook gewoon goed is, maar ik vond met de oude niets mis dus ik zou niet weten waarom er een verandering is gemaakt hierin. De andere pagina's zijn op zich prima.

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 21 Maart 2008, 23:57:35 »

Ziet er goed uit. Hoe heb je dit trouwens voor elkaar gekregen bij yoyogames:Staat er een banner van jou op yoyogames.com? Zo ja, hoe heb je dit gedaan Wink
De Engelstalige Game Maker Community wordt ook meegerekend, ik heb daar enkele topics staan die naar mijn site verwijzen. (Wegens technische beperkingen van mijn systeem worden uit-hits richting het GMC daarentegen niet zichtbaar geteld.) Dat brengt me bij één van de nieuwe functies: bij elke creatie heb je nu links naar bijbehorende forumtopics zodat je overal de discussies kunt zien.

Toch nog een verbeterpuntje:
Bij nieuws vind ik de koppen te groot, kan wel wat kleiner.
Ik vind het wel meevallen, en het is voor mij wel zo makkelijk om het zo te laten.

Alleen vind ik de achtergrond een beetje kaal, een pattern inbrengen zou geen luxe zijn.
En die leuke achtergrond met al die bolletjes is nu alleen nogmaar bovenaan te zien.
Moet ik op de lichtgrijze vlakken naast de pagina ook Blijbol-logo gaan tilen? (Zo ja, alleen bovenin of helemaal?)

De mouse-over knoppen bij je hoofdbuttons vind ik een beetje kinderachtig staan, dat lichtgroen mag wel anders.
Ik vind 'm ook minder uitstraling hebben, ik weet niet waarom, maar dat groene van de oude navigatiebalk sprak me wel aan, vond ik een mooie kleur.
Ik heb de kleur zuiverder groen gemaakt, zodat het meer op de oude kleur lijkt. Ik heb het een gele mouseover gegeven. De blauwe navigatieknoppen hebben nu een rode mouseover. Zo beter?

Verder vind ik de knoppen niet zo mooi staan qua positie, zet ze in een lijn of dichter bij elkaar.
Wat bedoel je met "in een lijn"?

De nieuwe layout vind ik te vol, vooral de voorpagina en nieuwspagina. Komt ook door die advertentie en de verschillende breedtes van de tekstvelden.
Ik heb één letter veranderd in de broncode van de nieuwspagina (<br /> in <hr />), zodat tussen de nieuwsitems een horizontale lijn komt. Is het zo overzichtelijker? De voorpagina lijkt erg sterk op de oude voorpagina, met als verschil dat er één advertentieblok is toegevoegd.

Ik geef toe dat de nieuwe navigatie ook gewoon goed is, maar ik vond met de oude niets mis dus ik zou niet weten waarom er een verandering is gemaakt hierin.
De pagina's van de producten zijn opnieuw ingedeeld zodat elk product op één pagina past. Elk product heeft nu een beschrijving tegen de linkerkantlijn en rechts een zwevend blok met screenshots, downloadknoppen en dergelijke. Er onstaat volgens mij een druk drie-kolommen-effect als links daarvan ook nog een menubalk zou zitten.

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 22 Maart 2008, 08:34:44 »

Citaat van: Blijbol
Moet ik op de lichtgrijze vlakken naast de pagina ook Blijbol-logo gaan tilen? (Zo ja, alleen bovenin of helemaal?)

Ik een geprobeerd om een voorbeeldje te laten zien van wat misschien wat mooier is, ik hoop dat ik je van je lay-out gebruik mocht maken:
http://starlightsoftware.nl/files/blijbol.png
Je zou inderdaad die blijbolletjes bovenaan ook nog wat kunnen doortilen.

Citaat
Wat bedoel je met "in een lijn"?
Verschilt een beetje. Het zou misschien mooier zijn om tussen de buttons een soort lijntjes/andere achtergrond te maken zodat het duidelijk is dat het een menu is. En ik zou de buttons wat dichter naar elkaar toe brengen.
In ieder geval krijg ik nu het gevoel dat het een beetje ongecoördineerde knoppen zijn.

Nog één ding:
Op je voorpagina stat, 'ik biedt ook'.
Ik vorm = stam zonder t dus is het niet 'ik bied ook'? Smiley
« Laatste verandering: 22 Maart 2008, 08:36:27 door gerben de g. » Gelogd

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

jeem
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 22 Maart 2008, 10:23:18 »

het is een zeer leuke website, toch vind ik het een kleine achteruitgang op de vorige.
wel denk ik eerlijk gezegt dat het ''blijebolletje'' wel een metamorfose mag krijgen, het ziet er nu nogal onprofessioneel uit tege over de website.

jeem

corne
Just the few of us

Ik ben dus nerd. (zelfkennis)

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 22 Maart 2008, 11:27:54 »

Ziet er goed uit dat nieuwe layout. Lekker overzichtelijk, maar bij "over blijbol" moet je waarschijnlijk nog veranderen dat het layout is veranderd.

Word lid van Ciao en verdien geld! (refferal)

Voor al mijn games en software kijk je op
Licosoft.net

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 22 Maart 2008, 16:44:01 »

Ik een geprobeerd om een voorbeeldje te laten zien van wat misschien wat mooier is, ik hoop dat ik je van je lay-out gebruik mocht maken:
http://starlightsoftware.nl/files/blijbol.png
Je zou inderdaad die blijbolletjes bovenaan ook nog wat kunnen doortilen.
Ik heb het pattern erin gezet.

Verschilt een beetje. Het zou misschien mooier zijn om tussen de buttons een soort lijntjes/andere achtergrond te maken zodat het duidelijk is dat het een menu is. En ik zou de buttons wat dichter naar elkaar toe brengen.
In ieder geval krijg ik nu het gevoel dat het een beetje ongecoördineerde knoppen zijn.
Welke kleur moet ik daar dan voor gebruiken? Nog meer groen?

Nog één ding:
Op je voorpagina stat, 'ik biedt ook'.
Ik vorm = stam zonder t dus is het niet 'ik bied ook'? Smiley
Ja, dat is het.

Lekker overzichtelijk, maar bij "over blijbol" moet je waarschijnlijk nog veranderen dat het layout is veranderd.
Klopt, dat moet ik nog toevoegen.

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 22 Maart 2008, 18:36:23 »

Welke kleur moet ik daar dan voor gebruiken? Nog meer groen?

Goede vraag.
Je zou eens wat lichtgrijs kunnen proberen, of transparant donkergrijs. Ik ben zelf eens aan de slag gegaan om te kijken wat mooi zou kunnen zijn, en met zoiets krijg je wel een mooie menubalk denk ik. Je blijbolletjes effect vervalt hier grotendeels door, maar doordat je nog redelijk wat ruimte heb zou je dat nog net een beetje onder de menubalk kunnen zetten (wat mij niet zo snel is gelukt, die blijbollen faden naar wit).
http://starlightsoftware.nl/files/blijbolbalk.png

Dan heb ik nog één laatste opmerking, een klein subtiel randje aan de zijkant zou de midden site mooi scheiden van de achtergrond, ik weet niet of meer mensen dit is opgevallen?

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 23 Maart 2008, 15:57:21 »

Ik vind de menubalk zoals jij hem voorstelt eigenlijk lelijker dan de huidige situatie, ik laat het maar zoals het is. Een rand aan de zijkant lijkt me niet echt noodzakelijk.

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 24 Maart 2008, 10:24:58 »

Een rand aan de zijkant vind ik toch wel stukken beter. Dat geeft namelijk meer een scheiding aan tussen de inhoud en de achtergrond. Nu is die er eigenlijk niet. Het is dan wel niet noodzakelijk maar als jou was zou ik het wél doen.
Maar uiteraard blijft de uiteindelijke keuze aan jou. Kiss

ick-in-noot
Ex-administrator
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 24 Maart 2008, 13:55:20 »

even iets, hoe kan ik er voor zorgen dat bij mijn site word weergegeven hoeveel "in" links ik naar jouw geef?

Turn the world into a dancefloor.

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 24 Maart 2008, 15:47:12 »

even iets, hoe kan ik er voor zorgen dat bij mijn site word weergegeven hoeveel "in" links ik naar jouw geef?

Eén van de HTTP-headers dient ervoor om aan te geven welke pagina de referer is. Uiteindelijk komt dit volgens mij in PHP in $_SERVER terecht. Zo kun je inkomende hits tellen.

Uitgaande hits kun je tellen door een JavaScript-code met bijvoorbeeld XMLHttpRequest in het onclick-attribuut van de link te zetten. (Je kunt ook een bepaalde URL redirecten, maar dan tel je bots ook mee.)

ick-in-noot
Ex-administrator
Infinity

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 24 Maart 2008, 16:03:53 »

zal het er mee temaken hebben dat als je op een link klikt bij mijn parners een venster zoals dit opent:

http://jessed.nl/ref.php?ref=http://www.blijbol.nl

Turn the world into a dancefloor.

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 26 Augustus 2008, 16:19:40 »

• PC- en TI-producten zijn nu gescheiden op de productindexpagina's
  • PC- en TI-edities van hetzelfde spel hebben nu elk een aparte pagina
  • alle spellen hebben nu een TIGRS™-beoordeling
  • reacties hebben nu een RSS-feed.

Dus moeten jullie www.blijbol.nl allemaal helemaal opnieuw bezoeken. Sorry. Smiley

jelleisgoed
Oud-moderator
Just the few of us

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 27 Augustus 2008, 00:08:44 »

Leuk Smiley

Komt er binnenkort ook weer een nieuw spel op te staan?

Ik vroeg me trouwens af hoe je het aantal downloads kunt laten zien. Is dit moeilijk om te maken of niet?

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 27 Augustus 2008, 09:16:40 »

Ik had er juist al een nieuw spel opgezet, namelijk de TI-versie van Snake.

Elk downloadbaar bestand heeft een rij in een tabel in de database. Eén van de kolommen is het aantal hits. Met een UPDATE-query verhoogt het PHP-script van het downloaden deze teller telkens met 1.

Advertenties
Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  

Ga naar: