GMOT
Nieuws:
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 19 Augustus 2019, 13:42:59


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1] 2
  Print  
Advertenties


Blijbol
Ex-administrator
King of the hill
******

Berichten: 1.748


De blije zaak


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 29 Maart 2007, 15:43:06 »

(gekopiŽerd van NGMC, oorspronkelijk bericht 11 februari 2006)

Hallo,

De afgelopen week heb ik weer eens flink geprogrammeerd op mijn grafische rekenmachine TI-84 Plus, en het resultaat is een super-luxe programma voor de abc-formule. Het bevat onder andere een automatische schets van de grafiek, een automatische berekening van de top en een gebruiksvriendelijk invoerscherm.



Download / meer info

Wat vinden jullie ervan?

P.S. Mijn wiskundeleraar zocht meteen zijn linkkabel toen ik dit programma aan hem demonstreerde. Wink
Gelogd




alexanderl
Just the few of us
*****

Berichten: 574


GM 7.0 Pro!


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Maart 2007, 16:47:42 »

Ik heb zelf geen rekenmachine TI-84 Plus maar het ziet er geweldig uit! Ik ken dat apparaat wel, maar nog nooit mee gewerkt. Lijkt me iig een handig programma
Gelogd

BELANGRIJK: Mijn username was blackalex, maar is nu alexanderl!!

Erik
Pretty addicted
*******

Berichten: 3.049



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Maart 2007, 17:39:00 »

Het lijkt me erg handig Cheesy al mag ik em nog niet gebruken dit jaar Sad en ik heb geen ti-84+ maar een ti-83 waarvan de link poort kapot is Tongue lijkt me leuk om hem eens een x te zien als dat mogelijk is, want we moeten voor morgen de ABC-formule kennen(die ik dus al ken;))
Gelogd

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..
If you can find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere
Coming soon: vaarwel GMOT!

robbertzzz
Infinity
*********

Berichten: 11.626



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Maart 2007, 19:10:21 »

prgm-code voor een simpel abc-formule programmaatje:

clrhome
prompt a,b,c
b^2-4ac --> d
clrhome
output(1,1,"d=")
output(1,3,d)
if d<0
then
output(2,1,"kan niet")
pause
stop
end
if d=0
output(2,1,"1 oplossing")
if d>0
output(2,1,"2 oplossingen")
pause
clrhome
disp "x1=",(-b+wortel(d))/2a
if d>0
disp "x2=",(-b-wortel(d))/2a

RoZa games is niet aansprakelijk voor fouten in het programma  Wink
Gelogd

Blijbol
Ex-administrator
King of the hill
******

Berichten: 1.748


De blije zaak


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Maart 2007, 13:25:41 »

Er zijn uiteraard kortere versies mogelijk Wink
Gelogd




robbertzzz
Infinity
*********

Berichten: 11.626



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 03 April 2007, 20:15:35 »

klopt
Gelogd

joep91
So far, so good
***

Berichten: 206


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 April 2007, 14:25:27 »

 Grin die is handig ja
als ik straks naar de 4e ga moet ik ook zo'n grafisch rekenmachientje hebben Cheesy
al is de abc formule niet moeilijk gaat dit toch veel tijd schelen Grin
Gelogd


kaas1
Infinity
*********

Berichten: 19.941


LeesMij.txt


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Augustus 2008, 10:55:14 »

hoe quit ik dit programma?Huh??
en hoe voer ik een bewerking uit?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?? want ik snap er nix van...
« Laatste verandering: 18 Augustus 2008, 11:08:30 door kaas » Gelogd


timwing
Pretty addicted
*******

Berichten: 2.838



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Augustus 2008, 16:48:00 »

Gaaf! Is er ook zoiets als een grafische rekenmachine voor de pc?
Gelogd

kaas1
Infinity
*********

Berichten: 19.941


LeesMij.txt


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Augustus 2008, 19:35:08 »

Cabri is een wiskundig tekenprogramma... maar een pc is toch veel "gaver"?
Gelogd


kaas1
Infinity
*********

Berichten: 19.941


LeesMij.txt


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Augustus 2008, 16:37:43 »

Ow het progje doet het al, maar soms blijft het onderste scherm leeg... m'n hele klas heeft'm intussen XD echt super handig
Gelogd


bijleswiskunde
Look mum, I can post!
*

Berichten: 1


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Mei 2010, 08:50:48 »

prgm-code voor een simpel abc-formule programmaatje:

clrhome
prompt a,b,c
b^2-4ac --> d
clrhome
output(1,1,"d=")
output(1,3,d)
if d<0
then
output(2,1,"kan niet")
pause
stop
end
if d=0
output(2,1,"1 oplossing")
if d>0
output(2,1,"2 oplossingen")
pause
clrhome
disp "x1=",(-b+wortel(d))/2a
if d>0
disp "x2=",(-b-wortel(d))/2a

RoZa games is niet aansprakelijk voor fouten in het programma  Wink

Dat is maar goed ook want dit programma is niet juist. De onderste regel en degene er twee boven zijn fout, want de TI interpreteert dit als (-b-wortel(d))/2 maal a. Juiste vorm is (-b-wortel(d))/2/a of (-b-wortel(d))/(2a).
Gelogd

ick-in-noot
Ex-administrator
Infinity
*********

Berichten: 13.989



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Mei 2010, 12:55:42 »

hardstikke bedankt Smiley vet handig.
Gelogd

Turn the world into a dancefloor.

marcoo
Just the few of us
*****

Berichten: 710



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Mei 2010, 12:57:41 »

Had ik vorig jaar maar een grafische rekenmachine Tongue Was vet handig geweest.
Gelogd

robbertzzz
Infinity
*********

Berichten: 11.626



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 25 Mei 2010, 18:48:08 »

Volgens mij heb ik er toch een beter programmaatje voor geschreven op mijn rekenmachine, eentje die algebraÔsch oplost Angel

@bijleswiskunde: die code heb ik destijds even snel getypt, zonder uit te proberen.
Gelogd


Advertenties
Pagina's: [1] 2
  Print  

 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines | Smartphoneversie bekijken

Dilber MC Theme by HarzeM