GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 20 Januari 2019, 17:42:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 43
  Print  
Advertenties

light
So far, so good

Because design matters

Bekijk profiel
« Gepost op: 01 Juni 2008, 19:40:14 »

Ik geloof zelf niet maar ik geloof zelf wel dat mensen er een houvast aan kunnen hebben. Jezus is belangrijk voor vandaag. was een stelling bij ons op school. Ik dacht eerst waarom. Maar daarna dacht ik natuurlijk. Heel veel mensen hebben houvast aan godsdiens dus Jezus is wel degelijk belangrijk. Hij hoeft van mij part niet eens geleefd te hebben als hij er maar is in de harten van de mensen die hem nodig hebben. Een soort virituele hulp 

Vinden jullie dat Jezus belangrijk is vandaag de dag?
« Laatste verandering: 01 Juni 2008, 21:35:25 door Simon Donkers » Gelogd

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Juni 2008, 19:43:42 »

Ik geloof in God. Ik zat ook op een christelijke basisschool.

.

miniejjj
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Juni 2008, 19:47:50 »

Ik geloof in mijzelf Wink

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 01 Juni 2008, 19:48:21 »

Misschien is het een idee om eens naar de volgende topics te kijken:
http://www.gmot.nl/index.php?topic=1933.0
http://www.gmot.nl/index.php?topic=2501.0
http://www.gmot.nl/index.php?topic=187.0
http://www.gmot.nl/index.php?topic=281.0
http://www.gmot.nl/index.php?topic=161.0

Daar zijn al uitgebreidde discussies over het geloof geweest. Let wel dat meerdere discussies hier uit de hand zijn gelopen over dit onderwerp, ga er respectvol mee om.

Ikzelf ben ook Christelijk, ik geloof zeker dat het geloof belangrijk is voor vandaag en dat je er houvast aan hebt. Voor uitgebreidere meningen verwijs ik je door naar de eerder gegeven topics Wink

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..
If you can find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere
Coming soon: vaarwel GMOT!

light
So far, so good

Because design matters

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2008, 20:01:37 »

Wow sorry ik had niet echt gekeken. Misschien kan het topic wel een beetje minder breed worden. Jezus belangrijk voor de dag van vandaag?

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2008, 20:08:05 »

Jezus belangrijk voor de dag van vandaag?
Nee

Wat is wel belangrijk:
- Opleiding
- Werk
- Vrienden
- Geld
- Geluk

TBstudio
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2008, 21:13:26 »

Ik zelf geloof niet, maar ik vind dat iedereen mag geloven wat hij/zij wil.Smiley

Antwoord op je vraag:
Kijk maar in de post van hater92 XD

Simon Donkers
Ex-administrator
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2008, 21:38:55 »

Ik heb de topic vraag veranderd naar "Is Jezus belangrijk vandaag de dag". De discussie of de Bijbel wel of niet de waarheid verteld over de evolutie is al meermalen gevoerd en leidt continue tot het beledigen en respectloos omgaan. Deze discussie herhalen heeft geen zin.
Ik heb een stuk tekst verwijderd waarin gezegd werd dat de evolutie theorie wetenschappelijk bewezen is en in dezelfde zin dat dit slechts een mening is.

Ik heb geen probleem tegen een discussie maar heb respect voor iedereen. Ga niet bewijzen dat het geloof van iemand niet klopt. Iedereen is vrij te vertellen wat geloof betekend voor hem of haar persoonlijk zonder disrespectvol te zijn voor anderen.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Tumie
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Juni 2008, 21:56:35 »

Voor mij is jezus niet belangrijk, ik geloof niks, alles waar mensen over discusieren daar denk ik van "laat het lekker geheimzinnig". Want zonder discussie praten we dalijk alleen nog maar over eten en het weer.

Jezus is voor de wereld wel belangrijk, veel mensen die in moeilijke situatie's zitten, hebben er houvast aan. Ze blijven geloven dat het ooit beter gaat, en dat god ze zal helpen, en als ze goed leven, ze uiteindelijk in de hemel komen. Iedereen komt wel eens in een dip, veel mensen hebben dan steun aan god en houden het zo vol. Wat zou er gebeuren als ze het niet volhielden, zelfmoord? En dan heb je weer een hoop mensen die er wegvallen. En zo kan de complete maatschappij instorten.

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Juni 2008, 22:17:18 »

Ik denk dat als je op zo'n manier gaat leven dat Jezus heel belangrijk voor je is dat je niet meer helder denkt en daardoor stomme fouten kunt gaan maken. Ik bedoel hiermee dat als je bijvoorbeeld naar school gaat je Jezus eerst gaat vragen of hij voor je gaat zorgen enz. en dat je dan naar school gaat en er gebeurt iets (lekke band) en dan geef je jezelf de schuld en dan moet je van jezelf nog meer Jezus "gunstig" stemmen zodat hij het voortaan voorkomt etc. Misschien wat vage uitleg, maar ik ben ervan overtuigd dat de wereld gewoon straight to the edge is en dat je voor je eigen geluk moet zorgen.

Charand
So far, so good

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Juni 2008, 22:18:44 »

Voor mij is jezus absoluut niet belangrijk, en ik geloof dat vandaag beter af zou zijn als er geen jezus meer was. Ik zeg "geen jezus meer", en daar wil ik mee zeggen dat geloof in het verleden veel geholpen heeft met de vroege ontwikkeling van de mensheid. Maar naar mijn mening heeft jezus op de mensheid vandaag geen positieve invloed meer.
« Laatste verandering: 02 Juni 2008, 06:46:56 door Simon Donkers » Gelogd

Livebridge
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juni 2008, 06:15:54 »

Nee

Wat is wel belangrijk:
- Opleiding
- Werk
- Vrienden
- Geld
- Geluk

Haal eruit wat erin zit, als je dood gaat is het voorbij. Leven is allemaal toeval geweest.

Beetje zinloos leven vind ik zo, geen doel eigenlijk.

Ja, Jezus is belangrijk voor de dag van vandaag.

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juni 2008, 06:33:33 »

Ik denk dat als je op zo'n manier gaat leven dat Jezus heel belangrijk voor je is dat je niet meer helder denkt en daardoor stomme fouten kunt gaan maken. Ik bedoel hiermee dat als je bijvoorbeeld naar school gaat je Jezus eerst gaat vragen of hij voor je gaat zorgen enz. en dat je dan naar school gaat en er gebeurt iets (lekke band) en dan geef je jezelf de schuld en dan moet je van jezelf nog meer Jezus "gunstig" stemmen zodat hij het voortaan voorkomt etc.
Het punt waar je je nu in vergist is dat Jezus zo niet in elkaar zit. Jezus is niet je knechtje die je maar dingen kan laten doen als je genoeg overtuigingskracht of iets dergelijks hebt. Als je zo over Jezus praat dan heb je het over een andere Jezus dan waar Christenen in geloven. Jezus zorgt voor je omdat hij van je houdt, niet omdat jij dingen zo goed doet. En naar die zorg mag je vragen, maar als er dan iets rottigs in je leven gebeurd mag en moet je erop vertrouwen dat dat in het plan van God hoort en uiteindelijk tot een goed einde komt. Dat is waar het Christelijke geloof vanuit gaat, en dat is iets heel anders dan wat jij zonet schetste.

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..
If you can find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere
Coming soon: vaarwel GMOT!

Simon Donkers
Ex-administrator
King of the hill

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 02 Juni 2008, 06:49:34 »

Respect hebben voor elkaar betekend ook dat je niet zegt dat mensen die X geloven niet helder denken en stom zijn. Het betekend ook niet zeggen dat een hele bevolkingsgroep uit zou moeten sterven. (denk aan Hilter, alle Joden moeten dood)
Ik heb de keuze gemaakt om deze community wederom het voordeel van de twijfel te geven of zo'n discussie respectvol mogelijk is maar ik sluit topic wederom af als dit vol komt te staan met beledigende en niet onderbouwde opmerkingen.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Sjeffff
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 02 Juni 2008, 12:39:15 »

Ligt eraan hoe je ertegen aan kijkt Smiley

Als je jezus ziet als iemand die tig jaar geleden heel belangrijk was, dan doet het er nu tog niet meer toe?

Het is inderdaad zo dat sommige mensen heel belangrijk zijn geweest, kijk bv naar Napoleon.
Die heeft notabene verzonnen dat je rechts moet rijden, en dat je een achternaam moet hebben !

Dan is hij belangrijker heden dag, dan jezus.
Alleen kijken er meer mensen tegen jezus op dan Napoleon.

Ik vind dat je beter Oprah kan steunen, die heel veel goeds doet, dan iemand die 2000 jaargeleden heel erg veel goeds heeft gedaan.

Maar of jezus vandaag de dag nog belangrijk is ?

Ja

Maar niet voor mij  Smiley

Advertenties
Pagina's: [1] 2 3 ... 43
  Print  

Ga naar: