GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
20 November 2017, 04:48:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 43
  Print  
Advertenties

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Juni 2008, 13:12:49 »

Ten eerste hoop ik dat dit topic niet gesloten wordt omdat hier verkeerd gediscussieerd wordt. Het is mijn bedoeling ook niet om mensen te overtuigen van mijn geloof, maar enkel reageren op reacties vanuit mijn stantpunt, respectvol.

Ik denk dat als je op zo'n manier gaat leven dat Jezus heel belangrijk voor je is dat je niet meer helder denkt en daardoor stomme fouten kunt gaan maken. Ik bedoel hiermee dat als je bijvoorbeeld naar school gaat je Jezus eerst gaat vragen of hij voor je gaat zorgen enz. en dat je dan naar school gaat en er gebeurt iets (lekke band) en dan geef je jezelf de schuld en dan moet je van jezelf nog meer Jezus "gunstig" stemmen zodat hij het voortaan voorkomt etc. Misschien wat vage uitleg, maar ik ben ervan overtuigd dat de wereld gewoon straight to the edge is en dat je voor je eigen geluk moet zorgen.
Begrijpelijk, maar ik denk dat zo'n werkwijze niet de bedoeling is. Het heeft te maken met God verzoeken, oftewel vragen aan God: Als U voor mij zorgt, zorg dan dat ik niet dood ga als ik voor de trein spring. Spring voor de trein, en je weet wel hoe het afloopt.
Ook al vraag je Jezus je te helpen, dat betekent niet dat je maar een beetje moet gaan afwachten op wat er gebeurt. Je moet ook zelf aan het werk gaan.
Ik snap trouwens niet wat je bedoelt met gunstig stemmen?

En ja, Jezus is een belangrijk persoon voor miljoenen mensen vandaag de dag. Voor velen de allerbelangrijkste 'persoon'.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Juni 2008, 15:08:16 »

Goed, maar voor mij is Jezus in ieder geval niet belangrijk en ik heb ook gezegd waarom. Wink Wat andere mensen vinden maakt me niet uit, dat moeten ze zelf weten.

Doedelzak
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 02 Juni 2008, 15:40:32 »

Ik ben gelovig dus ja.
Ik zat op een christelijke basisschool, al hoewel ik die school zwaar Ka-U-Te vond om ik veel gepest werd en het gewoon een rotschool was. Nu zit ik op een school zonder geloof, daarom vind ik het rot omdat ze daar zowat allemaal in de evolutie geloven, maar daar heb ik het wel naar mijn zin en is bijna (!) iedereen aardig. Maar ondanks dat geloof ik nog steeds.

jumper
King of the hill

Made by Rappybas

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Juni 2008, 16:16:46 »

ik ben zelf wel gelovig maar veel mensen nemen de bijbel wel te sirieus.
het is niet het belangrijkste maar het geeft wel een soort kracht of hoop voor vele mensen

Doedelzak
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Juni 2008, 16:41:41 »

ik ben zelf wel gelovig maar veel mensen nemen de bijbel wel te sirieus.
het is niet het belangrijkste maar het geeft wel een soort kracht of hoop voor vele mensen
Met de eerste regel heb je zeer zeker gelijk. Ik ken mensen die zei dat alleen de uitverkorenen naar de hemel mogen en de rest naar de hel ging. Zij lezen de bijbel 4x per dag en bidden ook veel. Ze hebben ook geen seks en geen tv, maar dat gaat te ver. Weet je waarom? Omdat ze bang zijn dat ze naar de hel gaan. Dit is een echt serieus verhaal, maar ik denk dat God dit juist niet goed vind...

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 03 Juni 2008, 16:17:31 »

Met de eerste regel heb je zeer zeker gelijk. Ik ken mensen die zei dat alleen de uitverkorenen naar de hemel mogen en de rest naar de hel ging. Zij lezen de bijbel 4x per dag en bidden ook veel. Ze hebben ook geen seks en geen tv, maar dat gaat te ver. Weet je waarom? Omdat ze bang zijn dat ze naar de hel gaan. Dit is een echt serieus verhaal, maar ik denk dat God dit juist niet goed vind...
Op zich is bang zijn om naar de hel te gaan geen hele gekke gedachte hoor....
Maar over dat serieus nemen, ik zou voor mezelf het NT wat serieuzer nemen dat het OT, omdat die 'vernieuwender' is en ik toch meer het idee dat dit meer letterlijk is opgeschreven. ivm tijd tussen gebeurtenis en opschrijven.
Het probleem alleen is dat de bijbel tussen 4000 v.chr en 0v.chr is geschreven, en je verschillende uitspraken moet proberen te vertalen naar het heden, en zo naar mijn idee zo'n geval niet alles te letterlijk nemen. Alhoewel als er staat, je mag niet doodslaan, dit niet betekent dat je nu mensen moet gaan vermoorden. Wink

wannabe_god
King of the hill

WBG

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 03 Juni 2008, 16:24:51 »

Mijn "probleem" met het christendom en met elke godsdienst met leefregels is dat als God ons gemaakt heeft, ons toch blijkbaar de mogelijkheid heeft gegeven om ons niet aan de regels te houden.
In het christendom is homosexualiteit bijvoorbeeld verboden, terwijl God het toestaat. Als God het niet toegestaan had, zou het er toch niet zijn?
Als God had gewild dat iedereen in Hem geloofde, waarom doen we dat dan niet allemaal?

Bovendien, de Bijbel is door mensen geschreven, en niet vanuit de hemel naar ons toe gemailt.
Don't get me wrong by the way - ik zeg niet dat ik niet in God geloof. Ik geloof alleen niet in die geloofs wetten.

Ik geloof dat mensen doen wat ze doen door wat ze in het verleden hebben meegemaakt. Door gebeurtenissen te combineren komen ze op nieuwe dingen.

Jezus - dat wil zeggen verhalen over Jezus - zijn voor sommigen onder ons een houvast en een steun, voor sommigen niet.

Verhalen over Jezus zijn daarom voor sommigen belangrijk, voor anderen niet.
Ik zelf heb die verhalen niet echt nodig, om eerlijk te zijn.
« Laatste verandering: 03 Juni 2008, 16:29:47 door wannabe_god » Gelogd

jumper
King of the hill

Made by Rappybas

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 03 Juni 2008, 16:29:16 »

Wrm zou je naar de hel gaan in de bijbel staat dat je elkaar moet vergeven niet 1 niet 2 maar oneindig keer.
Dus dan zou goed of jezus dat ook moeten doen

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 03 Juni 2008, 17:15:46 »

Wrm zou je naar de hel gaan in de bijbel staat dat je elkaar moet vergeven niet 1 niet 2 maar oneindig keer.
Dus dan zou goed of jezus dat ook moeten doen
Jezus was geen mens h. Wink

Citaat
In het christendom is homosexualiteit bijvoorbeeld verboden, terwijl God het toestaat. Als God het niet toegestaan had, zou het er toch niet zijn?
Ah, die indoctrine weer ofzo. Hoe kom jij op dat idee trouwens?

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 03 Juni 2008, 17:55:29 »

Dat laatste idee van wannabe_god vind ik trouwens best wel reel hoor en het is gewoon een vraag. Geef maar antwoord dan. Wink

En btw, Jezus was toch wel een mens? Die geleefd heeft in Israel vroeger? Of heb ik het nu fout. (of gelooft iedereen iets verschillends) (niet dat ik in Jezus geloof)

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 03 Juni 2008, 17:57:40 »

Waarom God de mens een eigen wil heeft gegeven? Omdat hij een God van liefde is. En hij geeft die liefde maar wel ook oprechte liefde terug krijgen. Die kan hij alleen terugkrijgen als de mens een eigen wil is. Daarbij wil God geen wereld met allerlei robots, maar mensen met een ziel en geest die uit zichzelf zeggen: ik hoor bij God en wil voor hem leven.

Jezus was mens en tegelijkertijd God.

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..
If you can find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere
Coming soon: vaarwel GMOT!

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 03 Juni 2008, 18:00:29 »

En als die mensen nou niet willen zeggen dat ze bij god horen?

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 03 Juni 2008, 18:02:22 »

Dan is dat de keus van die mensen en dan hangen daar volgens het Christelijk geloof consequenties aan vast.

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..

hater92
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 03 Juni 2008, 18:04:01 »

Ja en kijk dit is nu het punt wat ik vreemd vind, want eigenlijk word ik nu dus "bestraft" om in iets waar ik niet in geloof te geloven? Netals de Islam dus.

Maar even tussendoor, dat wil niet zeggen dat ik mensen die dat wel geloven niet respecteer, want die respecteer ik dus wel uiteraard. (op extremisten na)
« Laatste verandering: 03 Juni 2008, 18:06:13 door hater92 » Gelogd

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 03 Juni 2008, 18:28:18 »

Zoals je het zegt zit het inderdaad in elkaar. Je kan het echter ook anders stellen. Voor degene die geloven is er de beloning van een nieuwe hemel en aarde.

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 43
  Print  

Ga naar: