GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
20 November 2017, 04:53:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 41 42 [43]
  Print  
Advertenties

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #630 Gepost op: 15 Januari 2017, 13:38:39 »

Aangezien ik dit een zeer interessante discussie vind, blaas ik het weer nieuw leven in. Smiley

@Ruth
Je blijft erbij dat een foetus een ongeboren mens is, en daar ben ik het gewoon niet mee eens. Het is een potentieel mens, maar dat vind ik echt iets anders. Bij abortus beeindig je niet het leven van een mens, maar van een foetus. Ik zie de bevruchting niet als cruciaal moment; het is niet alsof een spermacel en een eicel opeens op magisch/goddelijke wijze samen een "ziel" doen ontstaan; het is zowel voor als na de bevruchting een hoopje cellen.
Okee, maar waar trek je de grens? Wat mensen ook van abortus vinden, ik hoop dat iedereen inziet dat de huidige grens van 24 weken gewoon echt niet acceptabel is. Een kind van 24 weken is al levensvatbaar buiten de baarmoeder en is daarmee volgens mij toch echt meer dan een hoopje cellen.

Wat ik trouwens ook heel krom vind is dat de grens tot wanneer een miskraam miskraam genoemd mag worden, 20 weken is. Dat betekent dus dat er 4 weken zijn waarin een moeder legaal abortus mag plegen Ún waarin ze haar kind kan verliezen wat in dat geval niet eens meer als miskraam wordt gezien, maar als een kind dat overlijdt in de buik van zijn/haar moeder. In het ene geval wordt een foetus gezien als een klompje cellen en in het andere geval als een mens.

.

ShroomProductions
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #631 Gepost op: 15 Januari 2017, 14:01:08 »

Hoe minder kinderen er geboren worden hoe beter, want mensen zijn kut. Maar die overlap is wel krom inderdaad.

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #632 Gepost op: 15 Januari 2017, 14:53:59 »

laten we met zn allen gewoon afstappen van ethiek en moraliteit want het heeft
ons niks anders dan problemen gebracht :p

BTW

in hoe verre kan een kind van 24 weken al levensvatbaar zijn buiten de baarmoeder?
Heeft het kind daar de rest van zhijr leven last van?

(lijkt er op van wel: http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2040728-bij-vroeggeboorte-maakt-een-week-groot-verschil.html)

Dit is een discussie over levensrecht vs humaniteit. (of humanitariteit ofzo weetikveel wat de term is)
Gun je iemand leven terwijl je weet dat het sws al ongelofelijk klote gaat worden door
allerlei medische poespas, of laat je het voor wat het is en probeer je "het" opnieuw?

Ik vind dat als er vrijwel 100% zeker gesteld kan worden dat er een bepaalde marge van dingen
die er mis kan gaan is overschreden, dat abortus ernstig aanbevolen moet worden.

Het is misschien naar maar ik denk dat een wat modernere mens daar wel over heen kan stappen,
als de geitenwollen sokken hipster periode een beetje voorbij is.

Ik vind de 24 weken grens wel acceptabel, omdat zeker is dat het kind gehandicapt door het leven
zal gaan. Zo'n bestaan gun ik iemand niet. We zijn allemaal toch maar machines van vlees en bloed, zoveel doet ons leven er nou ook weer niet toe. (dit is GEEN aansporing om mensen te gaan vermoorden. Mocht je toch moordneigingen krijgen dan wil ik je graag verwijzen naar http://halt.nl/ )

XD dat is mijn edgy mening.

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #633 Gepost op: 15 Januari 2017, 15:58:59 »

Totdat het kind met je in discussie kan gaan over waarom je hem niet zou moeten vermoorden moet een ouder legaal post-zwangerschap abortus kunnen plegen.

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #634 Gepost op: 15 Januari 2017, 17:18:06 »

laten we met zn allen gewoon afstappen van ethiek en moraliteit want het heeft
ons niks anders dan problemen gebracht :p

BTW

in hoe verre kan een kind van 24 weken al levensvatbaar zijn buiten de baarmoeder?
Heeft het kind daar de rest van zhijr leven last van?

(lijkt er op van wel: http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2040728-bij-vroeggeboorte-maakt-een-week-groot-verschil.html)

Dit is een discussie over levensrecht vs humaniteit. (of humanitariteit ofzo weetikveel wat de term is)
Gun je iemand leven terwijl je weet dat het sws al ongelofelijk klote gaat worden door
allerlei medische poespas, of laat je het voor wat het is en probeer je "het" opnieuw?

Ik vind dat als er vrijwel 100% zeker gesteld kan worden dat er een bepaalde marge van dingen
die er mis kan gaan is overschreden, dat abortus ernstig aanbevolen moet worden.

Het is misschien naar maar ik denk dat een wat modernere mens daar wel over heen kan stappen,
als de geitenwollen sokken hipster periode een beetje voorbij is.

Ik vind de 24 weken grens wel acceptabel, omdat zeker is dat het kind gehandicapt door het leven
zal gaan. Zo'n bestaan gun ik iemand niet. We zijn allemaal toch maar machines van vlees en bloed, zoveel doet ons leven er nou ook weer niet toe. (dit is GEEN aansporing om mensen te gaan vermoorden. Mocht je toch moordneigingen krijgen dan wil ik je graag verwijzen naar http://halt.nl/ )

XD dat is mijn edgy mening.
Ik zou niet gelijk willen zeggen dat iemands leven sowieso klote is door allerlei medische poespas. Ik weet ook niet of je dat artikel wat je hebt doorgestuurd goed hebt gelezen, maar ergens onderaan vertelt een vader over zijn zoontje die met 25 weken ter wereld kwam en ernstig gehandicapt bleek te zijn (wel 10 jaar geleden overigens), maar plezier had in het leven. Zo ken ik ook uit mijn eigen omgeving een meisje dat zwaar gehandicapt was (ze is nu overleden), maar gewoon heel gelukkig was en haar ouders, broer en zus ook gelukkig maakte. Een goed en gelukkig leven zit ten diepste niet in gezond, slim, mooi, rijk, etc zijn.

Overigens kan ik ook niet uit het artikel halen dat kinderen die met 24 weken geboren worden, per definitie (zwaar) gehandicapt zijn.

Ik vind dat je wel nobel overkomt door te zeggen dat je iemand geen leven met handicap gunt, maar eigenlijk zeg je daarna dat als het niet anders kan, je diegene helemaal geen leven gunt. Dat vind ik heel hard.

.

sasbom
Pretty addicted

Frenchformers, bistro's in disguise

Bekijk profiel
« Antwoord #635 Gepost op: 15 Januari 2017, 18:48:55 »

Het is misschien wel hard maarja, ik denk dat we zo'n toekomst gaan naderen.

Ik kan wel vinden in de tekst dat die kinderen gehandicapt zijn, in ieder geval.
Spoiler:
Citaat
Zestig procent van de baby's die al na 24 weken zwangerschap worden geboren, sterft meteen na de geboorte. Na 25 weken zwangerschap is de overlevingskans groter: van die baby's sterft veertig procent meteen na de geboorte. Dat blijkt uit onderzoek van een landelijke groep neonatologen. Zij volgden vanaf 2011 kinderen die geboren werden na 24 of 25 weken.

De onderzoekers volgden de baby's die in leven bleven tot hun tweede jaar. Van hen was 60 procent gezond, veertig procent groeide op met een handicap, die varieerde van een lichte tot zware lichamelijke- en/of verstandelijke handicap.
Citaat
Het is onmogelijk om zulke kleine baby's in leven te houden zonder dat er ook gehandicapte kinderen op de wereld komen

Ik heb inderdaad gelezen dat hij blij is met zijn leven enzo, maar ik besloot het in een wat
ruimer perspectief te zien.
Iemand zoals hij zal nooit zijn volledige potentie kunnen bereiken als hij dat zou willen, enkel omdat hij wordt gevangen in een kooi gemaakt van genetisch defect vlees en bloed. Dit vind ik onacceptabel. Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan, dat ik zou kunnen zeggen dat iemand gehandicapt geboren laten worden hetzelfde is als iemand voor het leven verminken op een gruwelijke manier. Je hebt die persoon wat aangedaan door hem te laten bestaan.

Al met al levend of niet,
het blijft triest en een hoop verdriet.
Gemengde gevoelens en naar gebrij
Hoop verlaat en laat ons daar bij.
« Laatste verandering: 15 Januari 2017, 18:55:08 door sasbom » Gelogd

-=hardcore 3dsmax'er, maya'er, zbrusher, after effects'er, photoshop'er en gamemakerer=-
I sexually identify as a tomato
Ontdek je karma met shoarma

*kaas1 & sasbom zingen het www.webet.tk lied*
- Nickienator

Robbai
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #636 Gepost op: 16 Januari 2017, 20:25:55 »

Ik snap je volledig, Ruth, maar we hebben denk ik een andere mening over wat er wel en niet geoorloofd is.

Ik ben van mening dat een kind, dat nog niet ter wereld is gekomen, mag worden afgemaakt als dat beter lijkt in die situatie. Ja, dat is hard, maar de wereld is ook hard tegenwoordig. En niet alleen tegenwoordig, Jezus is nota bene ook door zijn polsen gespijkerd.

Oprechte vraag overigens: Geloven Christenen dat Jezus door zijn handen in gespijkerd? Want dat is wel wat de bijbel zegt, toch?

Tommy9119
Approaching infinity

It's going to be yuge.

Bekijk profiel
« Antwoord #637 Gepost op: 16 Januari 2017, 22:37:25 »

Ik vind eigenlijk dat kindjes nooit dood hoeven want er bestaat zoiets als adoptie en er is plek zat in Afrika.

Lord Tommy of Sealand.

SLiV
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #638 Gepost op: 16 Januari 2017, 23:09:11 »

Aangezien ik dit een zeer interessante discussie vind, blaas ik het weer nieuw leven in. Smiley
*Kruipt uit houtwerk.*

Citaat
Okee, maar waar trek je de grens? Wat mensen ook van abortus vinden, ik hoop dat iedereen inziet dat de huidige grens van 24 weken gewoon echt niet acceptabel is. Een kind van 24 weken is al levensvatbaar buiten de baarmoeder en is daarmee volgens mij toch echt meer dan een hoopje cellen.
Die grens zet je ergens neer. Hij staat nu op 24 weken; dat had ook 23 of 25 kunnen zijn, lijkt me. En ja, dat is dan meer dan een hoopje cellen, maar er zijn wel meer dingen 'meer dan een hoopje cellen', terwijl we (ik) daar ook niet moeilijk over doen.

Deze discussie schuurt eigenlijk best dicht tegen een discussie over vegeratisme aan. Een vlo doodmaken vindt niemand erg, maar een mens wel. "Waar trek je de grens?"

Oprechte vraag overigens: Geloven Christenen dat Jezus door zijn handen in gespijkerd? Want dat is wel wat de bijbel zegt, toch?
Ik ben niet gelovig maar ik geloof prima dat Jezus door zijn handen gespijkerd is. Dat vind ik nou juist het minst ongeloofwaardige deel van het verhaal.
« Laatste verandering: 16 Januari 2017, 23:14:05 door SLiV » Gelogd

Advertenties
Pagina's: 1 ... 41 42 [43]
  Print  

Ga naar: