GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 11 Juli 2020, 06:40:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 269 270 [271]
  Print  
Advertenties

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4050 Gepost op: 28 Mei 2020, 22:44:02 »

Pfff als ik weer kan inloggen op GMOT moet ik dit soort autisme nog even volhouden en de dingen die ik ondertussen heb gekeken/gelezen hier plaatsen.

Mahoutsukai no Yome: Hoshi Matsu Hito
Anime-only The Ancient Magus' Bride prequel. Misschien had ik dit beter na de hoofdserie kunnen kijken, beetje melodramatisch.
6/10

One Punch Man 2nd Season
J.C.Staff is geen MADhouse, dus de animatie is zwakker en dat is niet onbelangrijk voor OPM vind ik.
6/10

Yami no Koe + Shin Yami no Koe - Kaidan (Manga)
Meer Junji Ito. De eerste collectie is bovengemiddeld interessant, de tweede heeft zoals gewoonlijk vrij veel mindere short stories. Voornamelijk de semi-gerelateerde verhaaltjes over een gemeen kind zijn wat minder.
7/10 voor de eerste collectie
6/10 voor de tweede collectie

Diamond no Ace + OVA
75 afleveringen is misschien wat veel voor een vijf, maar om eerlijk te zijn keek Ace of the Diamond wel lekker weg. Alleen heeft de serie in al die afleveringen slechts één keer een spannend en lekker uitgerekt sport moment en daarvoor en daarna heel veel mindere training. De personages zijn niet echt interessant of grappig dus de serie zou het van de sportwedstrijden moeten hebben maar gaat soms erg snel door die wedstrijden heen om meer trainingen te laten zien.
Een ander nadeel van honkbal als sport is dat veel van de teams zo'n 20 sporters hebben en het onmogelijk is elk team 20 interessante spelers te geven. Hierdoor lijkt het alsof elk team behalve dat van de hoofdpersonages maar 1 of 2 goeie spelers heeft en toch wint.
Daarnaast speelt de serie met het underdog cliché door het team dat gevolgd wordt één van de grootste teams van Japan te maken, maar ze enorm veel tegenslagen te geven. Werkt niet echt voor mij.
De OVA afleveringen geven wat backstory voor verschillende personages en had ik graag als aanvulling en character building in de hoofdserie gezien.
5/10 voor de serie
7/10 voor de OVA

Dirty Pair no Daibouken (Manga)
Vrij moderne manga adaptatie van een klassieker. 3 verhalen waarvan één meer dan 100 pagina's lang is. Het kortste verhaal is vrij zwak en zit vol met techno mumbo jumbo, de twee langere verhalen zijn vermakelijk van begin tot eind.
8/10

Ookami to Koushinryou
Spice & Wolf is zo'n titel met een goede naam waar ik gewoon nooit aan dacht als ik een nieuwe serie uit moest kiezen om te kijken. Nu wel en hij is vermakelijk. Ik hou van de economische aspecten hoewel niet alle beslissingen logisch leken en er iets te veel drama/actie is voor een slice of life voor mijn smaak.
7/10

Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
De moderne adaptatie van een jaren '90 klassieker. Vermakelijk, hoewel ik persoonlijk een iets meer episodisch monster van de week formaat nog beter had kunnen waarderen.
7/10

Rappi Rangai (Manga)
Ondanks dat de serie met 9 volumes niet eens zo lang is heb ik in jaren net zo lang over het lezen van deze serie gedaan. Nooit een prioriteit geweest maar niet slecht genoeg om mee te stoppen. Prima.
6/10

Kenzen Robo Daimidaler + Specials
Er is weinig keuze in de wereld van Super Robot series na de jaren '90, maar ondanks dat en de coole robot designs en het interessante idee voor de vijanden is Daimidaler niet heel boeiend. Lege personages en humor.
De specials halen de actie er uit en focussen op alleen de slechter aspecten van de serie.
6/10 voor de serie
3/10 voor de specials

freako
Pretty addicted

Furries zijn aids.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4051 Gepost op: 26 Juni 2020, 18:02:10 »

Yesss, ik heb van mensen gehoord dat OPM seizoen 2 beter was omdat het een betere story had. Maar voor mij waren de humor en de "epische" gevechtsscènes typerend voor OPM, wat seizoen 2 gewoonweg mist

M E M E S

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4052 Gepost op: 26 Juni 2020, 22:00:21 »

Volgens mij is over het algemeen seizoen 2 minder populair. Ik vind andere kritieken zoals dat de focus te weinig op Saitama zou liggen wel onzinnig, lag best wel veel focus op hem en ook wat nieuwe manieren om humor te vinden zoals zijn relatie met de nummer 1 held.

Maar MADhouse animatie is gewoon te goed wanneer ze het proberen, ik had een paar momenten in OPM 2nd waarbij ik dacht "oh, dit is best redelijk" maar JC kan niet tegen MAD op.

Ik kijk geen AoT maar vind het daarom ook wel grappig hoe boos mensen zijn dat het laatste seizoen niet door Wit maar door MAPPA geanimeerd zal worden. MAPPA is een collectie van een aantal van de beste (ex-)MADhouse mensen terwijl Wit sommige afleveringen van hun grootste titel tot letterlijke slideshows maakt (achtergronden waar overheen gepraat wordt). Wit kan het dan tot nu toe gedaan hebben, maar MAPPA is een betere studio.

Ik heb voor het eerst in jaren weer figures gekocht. Iemand in Japan kleine prize figures laten zoeken die ik als enige nog miste voor mijn MegaTen demon collectie.

Hachimitsu to Clover + Specials
Een een beetje vreemde slice of life romance serie. Veel herhaalde problemen zonder enige vorm van progressie, wat extra opvallend is gezien de serie zo'n 4 jaar aan tijd behandeld in het eerste seizoen.
De specials waren niet zo speciaal.
6/10 voor de serie
4/10 voor de specials

Kaguya-sama wa Kokurasetai: Tensai-tachi no Renai Zunousen
Love is War is zo'n serie die populair is waarvan ik wilde weten waarom, en in tegenstelling tot normaal snap ik het. Een romance comedy met een zeer specifiek concept en twee hoofdpersonages die totaal niet relatable zijn klinkt als een recept voor poep, maar de schrijver weet het luchtig en grappig te houden. En dat zonder een enorm blik aan personages open te moeten trekken of de focus te verliezen. Zelfs de animatie is sterk voor A-1.
8/10

Advertenties
Pagina's: 1 ... 269 270 [271]
  Print  

Ga naar: