GMOT
Nieuws:

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 18 December 2018, 11:23:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36
  Print  
Advertenties

wannabe_god
King of the hill

WBG

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 09 December 2008, 15:43:10 »

Naam: De Da Vinci Code
Auteur: Dan Brown
Leeftijd: Geen idee, ik zou zeggen 14+ of zo
Genre: Thriller
Waarschuwing: Onmogelijk weg te leggen voor je hem uit hebt

gamertje
So far, so good

BE

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 09 December 2008, 16:29:45 »

Naam:ALLE boeken van Herman Brusselmans (vooral In De Knoei)
Schrijver:Herman Brusselmans
Leeftijd:14+ denk ik
Uitgever:verschillende
Herman Brusselmans (ik weet niet of hij in Nederland ook zo bekend is als in België) is gewoon een geweldige schrijver met een super goed gevoel voor humor. Zijn boeken uitten vaak kritiek op de hedendaagse maatschappij. ZEKER LEZEN!

Wiro
King of the hill

MY NAME IS BOXXY

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 09 December 2008, 22:19:20 »

Naam:Daantje de Wereldkampioen
Schrijver: Roald Dahl, vertaald door Harriëtte Freezer
Leeftijd: Alle leeftijden
Uitgever: De fontein (eerste nederlandse uitgave)
Erg mooi, gedetailleerd boek over een jongen die de wereldkampioen onder de fazantenstropers wordt.

BOXXY Q________Q

I'm just here to troll, 'kay?

Ik ben de koningin van GMOT.

HAHAHAHAHAHA! Tegenwoordig snappen mensen ook al niet meer dat als iets zo is, het ook écht zo is, en het niet op de een of andere manier niet zo zou zijn.

Bjarno
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 17 December 2008, 12:32:18 »

Welk boek ik heel graag gelezen heb?

[loopt naar boekenkast]
[Kijkt]
[Neemt drie boeken]
[Gaat terug naar de PC]
[typt over de boeken]

Een fantastische schrijver vind ik Anthony Horowitz. Daartussen kan ik twee geweldige reeksen aanraden.

1) De kracht van vijf
2) Alex Rider

De kracht van vijf heeft dacht ik op dit moment drie van de vijf boeken
Alex rider dacht ik nog maar eentje te gaan. (Zeven in totaal)

REEKS: De kracht van vijf
NAAM: ravenpoort of Raven's gate (ik heb de eerste versie van dit boek met de oude naam ravanpoort, de nieuwe naam is Raven's gate)
SCHRIJVER: Anthony Horowitz
UITGEVER: facet

NAAM: Evil star

NAAM: Nightrise (deze is echt spannend)

De alex rider reeks heb ik niet in bezit. Geleend van de bibliotheek. Doch is het eerste verhaal al verfilmd.

jumper
King of the hill

Made by Rappybas

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 18 December 2008, 19:13:11 »

Naam: het geheime dagboek of Adrian Mole,leeftijd 13 3/4
Schrijver: Sue Townsend.
Leeftijd: 13+
Uitgever: Geen idee

Nickienator
Pretty addicted

"Now you're gonna say:"

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 19 December 2008, 18:13:59 »

Naam: Torens van Stilte
Schrijver: Philip Jolowicz
Leeftijd: Geen vermelding, ik zou zeggen dat je toch rond de 16> moet zijn wil je sommige termen begrijpen.
Uitgever: Unieboek BV

Ik kan verder weinig opmaken uit ander eposts of een boek interessant en geschikt voor mij zou zijn, mishcien dat wat extra informatie handig zou zijn, zoals dit:

Genre: Thriller
Schrijf vorm: Ik-vorm
Aantal pagina's: 384
Beschrijving: Fin Border, een Engelse advocaat in New York, wordt 's morgens vroeg door zijn beste vriend gebeld, omdat deze hem zijn nieuwe auto wil laten zien: een McLaren F1, van zo'n $400.000,-.
Wanneer zijn vriend de auto wil uittesten, stort hij zich met 300 km per uur op de ondergelegen snelweg en neemt vijftien mensen mee in zijn dood. Fin vraagt zich vertwijfeld af, waarom zijn vriend hem uitnodigde bij zijn zelfmoordpoging en staat voor een raadsel wanneer blijkt, dat de McLaren met een lening op zijn naam staat en hij nu beschuldigd wordt van medeplichtigheid en aanzetten tot (zelf)moord. Binnen 24 uur is hij plotseling zonder geld, onder verdenking van de politie en aangeklaagd wegens de dood van vijftien onschuldigen.
Zijn advocatenkantoor, dat verwikkeld is in de fusiebesprekingen met het grootste Amerikaanse advocatenkantoor in New York, wil hem zo snel mogelijk uit de weg hebben, eist dat hij al zijn lopende zaken overdraagt en stuurt hem het land uit, naar Indta, voor een kleine overname. Zijn ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid als zijn nieuwe bestemming Bombay blijkt te zijn, de stad waar zijn vaderzelfmoord heeft gepleegd bij de Torens van Stilte, de heilige begraafplaats. Wanneer daar weer iemand uit Fin's kring vermoord wordt, beseft hij, dat hij nog niet veilig is voor diegenen, die hem in New York in de val hadden gelokt. Hij realiseert zich, dat daar, tussen de stille torens van Manhattan, de oplossing ligt en het gevecht op hem wacht.
« Laatste verandering: 19 December 2008, 18:17:10 door nickienator » Gelogd

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 19 December 2008, 19:15:36 »

Naam: The Chronicles of Narnia
Schrijver: C.S. Lewis
Leeftijd: Alle leeftijden
Uitgever: Kok
Beschrijving: Een boek dat sowieso vol fantastische verhalen zit. Er zit daarnaast een mooie diepere betekenis achter maar ook zonder die diepe betekenis te zien is het een geweldig mooi boek. Het boek bestaat uit 7 delen die je eigenlijk allemaal moet lezen. Op die manier reis je mee door de tijd van het land Narnia en snap je ook alle verwijzingen en de samenhang tussen de verschillende delen.

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..
If you can find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere
Coming soon: vaarwel GMOT!

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 19 December 2008, 20:42:31 »

Ja, de boeken van Narnia zijn zeer zeker aan te raden! Goede tip, Erik. Ik heb trouwens The Lion, the witch and the wardrobe (het betoverde land achter de kleerkast in het Nederlands, dacht ik) in het Engels. Ook heel mooi om te lezen en dat boekje kostte maar 1 pond (ongeveer 1 euro 20)! Tongue In Nederland zijn ze veel duurder.

.

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 19 December 2008, 20:48:30 »

Ik heb hier thuis de hele serie in het nederlands (kostte rond de €50). Het boek is het echt waard. Het is heel mooi om te zien (naja, lezen Tongue) hoe CS lewis de verschillende karakters maar ook wezens beschrijft. Een echte kunst is het en erg mooi om te lezen. Het laatste boek zorgt voor een mooi eind als alle belangrijk figuren weer terugkomen.

Ik heb een hekel aan onderschriften die langer zijn dan de gemiddelde post van die personen..

Ruth
Approaching infinity

It's an alien!

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 19 December 2008, 20:58:08 »

Ik weet niet welke delen ik allemaal gelezen heb, maar ik was nog best wel klein toen ik "Het betoverde land achter de kleerkast" las. We hebben ook de film van Narnia, niet de bekende Narnia film, maar die van de BBC. Ook heel mooi. Ook de diepe betekenis erachter vind ik heel mooi. Wink

.

Blubje
Pretty addicted

♪♫

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 10 Januari 2009, 13:22:02 »

Heb net een boek gelezen. Vandaag gehaald bij de bieb voor NL.

Titel: Weg
Schrijver: Marjan van Abeelen
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Beschrijving: (ff snel van site gehaald: bronClown

Na de echtscheiding van haar ouders woonde Brenda bij haar vader. Die verhuist nu naar Schotland, naar zijn nieuwe vriendin, en laat Brenda achter bij haar moeder en haar nieuwe gezin. Brenda moet wennen aan dit nieuwe leven. Gelukkig kan ze goed opschieten met haar stiefvader, stiefbroer van 17 en halfzusje en –broertje. Maar door die extra drukte lijkt Brenda’s moeder het niet meer aan te kunnen. Ze reageert haar woede en frustratie af op Brenda en geeft haar geregeld gemene klappen. Brenda durft niemand iets te vertellen maar als ze op een dag schrik heeft voor haar leven, loopt ze weg. Nu moet er wel iets gebeuren.

Dit is een aangrijpend, realistisch verhaal. Door een samenloop van omstandigheden verandert Brenda’s leven totaal en moet ze zich aanpassen aan een nieuw gezin. Toch blijft het haar eigen moeder waar ze mee te maken heeft. Dat maakt het dubbel zo erg als er iets misloopt tussen hen. Brenda probeert voorzichtig te zijn, geen foute dingen te doen, maar in een fractie van een seconde kan haar moeders gedrag veranderen. Brenda’s gevoelens worden raak beschreven: ze houdt van haar moeder maar tegelijk haat ze haar. Ze durft ook niemand iets te vertellen, dat doe je toch niet. Die haat-liefde verhouding met haar moeder loopt als een rode draad door het verhaal. Dat de bom moet barsten is duidelijk, het is alleen de vraag: wanneer? De boodschap in dit verhaal is duidelijk: vertel erover, spreek je vrienden of een vertrouwenspersoon aan. Mensen die je mishandelen hebben hulp nodig. Maar of het lezen van een verhaal als dit je de eerste stap laat zetten is een andere zaak. De drempel zal altijd hoog liggen, zeker als het je eigen vader of moeder is. Knap verwoord en duidelijk in beeld gebracht.

quidquid latine dictum sit altum videtur

Onnaj
Pretty addicted

For Love Is The One Thing We All Seek.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 10 Januari 2009, 13:47:21 »

wel wie kent hem niet

Lord Of The Rings(in de ban van de ring) trilogie oorspronkelijk 6 verschillende boeken
schrijver: J.R.R Tolkien
leeftijd: >12 denk ik

erg mooie reeks meeste mensen zullen hem wel kennen  XD

-Jquery student at the moment-

Gerben de G.
Oud-moderator
Pretty addicted

diez Vultureee

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 13 Januari 2009, 21:04:29 »

Zelf raad ik sowieso de boeken over Narnia aan, de hele reeks is erg leuk.
Vroeger heb ik jaren genoten van 'de Roodburcht'. Dit is een verhaal in drie boeken over een wereld van muizen, mollen, dassen, wolven, fretten en ratten. Net als de boeken van Narnia bestaan hiervan ook het Moswoud, het Zuidland en Muriël.

Verder heb ik een heleboel goede boeken gelezen maar de meeste ben ik al weer vergeten. Een aanrader vind zelf ook wel Niemandsland, over een jongen in jeugddetentie in Nederland.

Ik zou een paar boeken eens moeten opzoeken anders.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

pizzagamer
Approaching infinity

lim n→∞

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 08 Augustus 2010, 13:43:24 »

Titel: Extreem luid en ongelofelijk dichtbij
Auteur: Jonathan Safran Foer
Leeftijd: 16+
Erg origineel en vermakelijk boek over een jongetje in New York met zijn verhaal over zijn leven en de dood van zijn vader op 11 september. Ondanks het sombere ondertoon toch een interessant boek en door gebruik van afbeeldingen ook erg afwisselend.
Dat boek heb ik deze vakantie gelezen en ik snap niet waarom men het een goed boek vind. Voor mij is het meer lectuur, hoewel niet erg leuk om te lezen. De achterliggende gedachte vat ik waarschijnlijk gewoon niet. Ik had wel meer verwacht van het boek eigenlijk. Ik denk dat ik het later maar weer ga lezen, als ik het dan wel snap.

Erik
Pretty addicted

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 08 Augustus 2010, 13:52:56 »

Dat boek heb ik deze vakantie gelezen en ik snap niet waarom men het een goed boek vind. Voor mij is het meer lectuur, hoewel niet erg leuk om te lezen. De achterliggende gedachte vat ik waarschijnlijk gewoon niet. Ik had wel meer verwacht van het boek eigenlijk. Ik denk dat ik het later maar weer ga lezen, als ik het dan wel snap.
Toen ik het boek las een paar maanden terug kon ik er moeilijk in komen en moest ik heel erg wennen aan de schrijfstijl. Maar als je eenmaal verder in het verhaal zit is die schrijfstijl ook echt geweldig.

Ik zou zelf ook nog de boeken van David Baldacci aan willen raden. Voornamelijk thrillers.
Hij heeft ook een aantal romans geschreven waarvan ik "in het hart" de mooiste vindt. Die gaat over een familie waarbij de vader bij een auto-ongeluk om het leven komt en de moeder in coma raakt en daar niet uit lijkt. De dochter en haar kleine broertje verhuizen naar hun oma ver weg op het platteland in Amerika.
Een verhaal waar je lekker in kan duiken en mee kan leven.

Ook alle andere boeken van Baldacci zijn erg aan te raden Wink

Advertenties
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36
  Print  

Ga naar: