GMOT
Nieuws: Wij feliciteren Gerben de G. met zijn promotie tot globale moderator

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 10, 2010, 11:57:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  
Advertentie

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 22, 2009, 11:55:42 »

Ook een optie om de feeds te exporteren zou fijn zijn.  Smiley
http://software.blijbol.nl/nl/pc/aggregator/help

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 23, 2009, 12:00:27 »

Embarrassed  XD

edit;
heb dus nu 3 feeds van nu.nl
als ik balonnetje krijgt gaan ze altijd naar http://www.nu.nl/feeds/rss/
Als ik Openen doet en dan op nieuws bericht gaat hij wel naar het goeie bericht.
« Laatste verandering: Mei 23, 2009, 07:32:44 door Donkey » Gelogd

AvA
King of the hill

Hier komt nog iets

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 23, 2009, 08:22:52 »

Embarrassed  XD

edit;
heb dus nu 3 feeds van nu.nl
als ik balonnetje krijgt gaan ze altijd naar http://www.nu.nl/feeds/rss/
Als ik Openen doet en dan op nieuws bericht gaat hij wel naar het goeie bericht.
Inderdaad, dat is redelijk storend.

The win is over.

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 23, 2009, 09:16:21 »

Als een ballon maar één item beschrijft, hoor je door te klikken ook bij dat item te komen. Zo kijkend naar de broncode is dat volgens mij een bug van mij. Zal binnenkort een update uitbrengen met deze fix.

         

@-wout
Approaching infinity

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 23, 2009, 09:35:50 »

waarom niet gewoon .exe ipv installatie-ding?
en kun je ook een sidebar-versie maken Roll Eyes

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 23, 2009, 11:04:35 »

De aggregator integreert op diverse manieren in Windows:
- De aggregator moet automatisch met Windows opstarten (de aggregator draait op de achtergrond in het systeemvak).
- De persoonlijke bestanden worden opgeslagen in Application Data.
- De geluiden worden toegevoegd aan de lijst in het configuratiescherm.
- De Blijbol-feed moet worden ingesteld bij het eerste gebruik.

Dit is niet een 'normale' applicatie, eerder een soort kleine uitbreiding van Windows. Hiervoor is nu eenmaal een installatieprogramma nodig. Als je één van die mensen met installatiefobie bent, dan moet je die maar even overwinnen. Ik heb het installatieprogramma zorgvuldig ingesteld en deze verwijdert ook alles weer bij deïnstallatie (met uitzondering van persoonlijke bestanden die niet van degene zijn die het programma deïnstalleert, maar dat is vanwege de opzet van rechten binnen Windows helaas onmogelijk (en ja, dat geldt voor elk programma dat je voor meerdere gebruikers installeert)).

Ik zou niet weten waarom je een sidebarwidget nodig hebt, het systeemvak is toch prima?

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 23, 2009, 11:34:50 »

Ik heb juist gezocht voor een programma zoals dit. Dit was er niet.
de nu.nl feedreader was niet fijn. Dit is PERFECT.
 - Gebruikt 0% CPU.
 - maar 500 kB als ik hem in vak rechtsonder draai, 2 MB als ik nieuwsberichten bekijk.

I'm very happy  Cheesy

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 23, 2009, 11:59:36 »

"Erg laag geheugengebruik" was geen loos reclamepraatje. Wink

         

@-wout
Approaching infinity

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 24, 2009, 12:56:24 »

blijbolletje heeft weer eens iets moois in elkaar gezet, alleen krijg ik veel GMOT meldingen XD
« Laatste verandering: Mei 24, 2009, 01:00:02 door @-wout » Gelogd

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 27, 2009, 04:33:46 »

Nieuwe versie
Ik heb zojuist een nieuwe versie uitgebracht. Hierin zijn alle in dit topic genoemde bugs en problemen opgelost. Ook is er een nieuwe optie "Alles als gelezen markeren" in het popup-menu van het systeemvakpictogram. Download het installatieprogramma van http://software.blijbol.nl/nl/pc/aggregator, indien je de vorige versie al geïnstalleerd had, zal deze automatisch je bestaande installatie updaten met behoud van feeds.

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 27, 2009, 04:37:05 »

werkt idd, dankje  Smiley

1 ding over je website: de download knop doet het niet goed. als ik hem probeer te drukken doet hij niks, als ik pagina laad en dan meteen snel erop klik wel. dus bugje op je website.

zou het trouwens niet handig zijn dat als je een nieuwsbericht opent hij automatisch als gelezen word gezien?

edit: doet ie dus al.. Embarrassed niet gemerkt door de bug die eerst was
« Laatste verandering: Mei 27, 2009, 04:52:29 door Donkey » Gelogd

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 31, 2009, 07:53:31 »

Belangrijke waarschuwing

Een kritieke bug is gevonden in versie 1.0.0 en 1.0.1 van Really Simple Aggregator. De bug kan een denial-of-serviceaanval veroorzaken op een feedserver als deze niet reageert zoals door de aggregator verwacht.

De bug is opgelost in versie 1.0.2, welke nu kan worden gedownload. Alle gebruikers wordt sterk aangeraden deze nieuwe versie zo snel mogelijk te installeren. Reageer alsjeblieft als je vragen hebt.

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 31, 2009, 08:08:19 »

Heb gedownload, geen problemen dus werkt neem ik aan.

Leuke test van me antivirus trouwens, kreeg melding dat het programma internetverbinding probeert te maken maar recent gewijzigd was.  Angel

@-wout
Approaching infinity

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 01, 2009, 12:58:44 »

Een kritieke bug is gevonden in versie 1.0.0 en 1.0.1 van Really Simple Aggregator. De bug kan een denial-of-serviceaanval veroorzaken op een feedserver als deze niet reageert zoals door de aggregator verwacht.
het is dus dan eigenlijk een DDos kit nu Roll Eyes
als ik opnieuw opstart ben ik mijn feeds kwijt Sad

Simon Donkers
Administrator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Juni 01, 2009, 01:45:24 »

Een DDoS is een Distributed Denial of Service attack. Het systeem is nu nog niet opgezet om een aanval te distribueren. Het kan wel zo dat als meerdere gebruikers dezelfde feed volgen dit een DDoS wordt, echter normaal gesproken is dit een DoS.

Het resultaat van deze bug is dat er zo'n 95.550 hits binnen kwamen op een RSS feed in zo'n 5 uur tijd.

Het probleem is dat als een feed niet XML compliant is dat de aggregator dan nogmaals probeert deze te downloaden in plaats van het opgeeft. In dit geval was de feed in kwestie, de Eo GDC nieuws feed, niet compliant wegens een overbelaste MySQL server. Dankzij een overbelaste mysql server besloot de aggegator vervolgens op zijn piek om zo'n 10 hits per seconde extra los te laten om te kijken of het weer werkt. Dit kwam de MySQL server problemen niet ten goede.
Voor elke webmaster die dit soort problemen heeft, wanneer je de RSS aggegator een http error code geeft dan kan je deze oneindige loop beeindigen. In mijn geval koos ik voor een 403 forbidden wat de reader opvolgde.

Ik raadt alle gebruikers aan zo snel mogelijk te upgraden want er zijn genoeg webmasters die je zo permanent blokkeren mocht je een DoS proberen op hun server.

[ Eo GDC  ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ]

The trouble with the world is that the stupid are rocksure and the intelligent full of doubt ~Bertrand Russel

Advertentie
Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  

Ga naar: